Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Ogranicznik drzwi - smarowanie


24 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 lipca 2009 - 17:31

mailman napisał:

rozpuszczalnik

Devcrk napisał:

ale rozpuszczalnikiem

lepsza bedzie benzyna ekstrakcyjna - bezpieczniejsza.



#12 Offline   mailman


  • Postów: 126
  • Na forum od: 24 lut 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W163 270 CDI

Napisano 29 lipca 2009 - 17:47

Charlie9 nie orientujesz się czy są różnice pomiędzy tylnymi i przednimi ogranicznikami?
Padły mi oba po lewej stronie :ok:

#13 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 29 lipca 2009 - 17:56

mailman napisał:

czy są różnice pomiędzy tylnymi i przednimi ogranicznikami?

W W- 124 wszystkie są takie same. W W-201 przednie są takie same jak 124, a tylne są krótsze.

Odnośnie smarowania. Wyciągamy ogranicznik, i jeżeli na powierzchni któregoś elementu jest rdza (kulka lub powierzchnia ślizgowa na prowadnicy) lub co gorsza wżery - to smarowania wystarczy na miesiąc do trzech. Najlepiej zrobić dobry ogranicznik z dwóch, dobierając elementy nie dotknięte za bardzo korozją.

#14 Offline   mailman


  • Postów: 126
  • Na forum od: 24 lut 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W163 270 CDI

Napisano 29 lipca 2009 - 18:06

Na chwilę obecną mam przód i tył prawe i tył lewe. Czyli muszę gdzieś poszukać lewego przodu.
Czas zajrzeć na forumową giełdę :ok:

#15 Offline   Fighter600


  • Postów: 28
  • Na forum od: 12 maj 2019
  • Miejscowość: 3m
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 czerwca 2020 - 06:56

A czy można zastosować smar łt43 czy lepiej grafitowy?

#16 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 czerwca 2020 - 13:18

Lepiej grafitowy bo trze metal o metal bez obracania się jak w łożyskach tocznych. Przy kupnie samochodu 9 lat temu kupiłem zamienniki ograniczników i na następny rok już trzeszczały, rok później znalazłem na złomie oryginalne, posmarowałem grafitowym i od 7 lat mam spokój.

#17 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 03 czerwca 2020 - 13:26

W zasadzie, to nie ma większego znaczenia, byle tłuste było. Jednak też użył bym grafitowego, mając wybór.

Użytkownik Szarik edytował ten post 03 czerwca 2020 - 13:26


#18 Offline   Fighter600


  • Postów: 28
  • Na forum od: 12 maj 2019
  • Miejscowość: 3m
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 czerwca 2020 - 20:12

Ok, 5-10 zł na tubke smaru grafitowego nie robi problemu.
Dzięki za info

#19 Offline   MercPO


  • Postów: 35
  • Na forum od: 17 sty 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 4matic

Napisano 27 sierpnia 2022 - 17:53

[w201]
Stare ograniczniki były już reanimowane wielokrotnie. W końcu nabyłem nowe Trucktec. (tylne) Przy zakładaniu niekoniecznie pasowały w otwory, jakby był ten ogranicznik zbyt długi. Po dogięciu blaszek zostały zamocowane. Niestety nowe ograniczniki strzelaja ... Prowadnice zostały przesmarowane. Coś więcej należy przesmarować?

#20 Offline   MercPO


  • Postów: 35
  • Na forum od: 17 sty 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 4matic

Napisano 02 września 2022 - 09:20

Wyświetl postUżytkownik MercPO dnia 27 sierpnia 2022 - 17:53 napisał

[w201]
Stare ograniczniki były już reanimowane wielokrotnie. W końcu nabyłem nowe Trucktec. (tylne) Przy zakładaniu niekoniecznie pasowały w otwory, jakby był ten ogranicznik zbyt długi. Po dogięciu blaszek zostały zamocowane. Niestety nowe ograniczniki strzelaja ... Prowadnice zostały przesmarowane. Coś więcej należy przesmarować?

Wymienione na Febi, ten sam problem. Ewidentnie słychać klik w obydwu pozycjach... Nosz podniosło mi się ciśnienie.








Podobne tematy Zwiń