Jump to content




- - - - -

[W140] Katalizatory do wymiany, czym zastąpić? proszę o pomoc.


15 replies to this topic

#1 Offline   seweryn24


  • posts 406
  • Joined 10 Aug 2014
  • Miejscowość: Północ
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL 320 R129 1995r.

Posted 21 April 2016 - 22:47

Przy okazji wymiany tłumika końcowego i środkowego okazało się, że katalizatory w moim 500SE nie nadają się już do dalszego użytku, środki są już pokruszone i wydają niepokojące dźwięki.

Byłem dziś w firmie naprawiającej tłumiki, powiedziano mi że tanie katalizatory uniwersalne nie spełniają swoich funkcji, są raczej po to żeby diagnosta na stacji diagnostycznej miał czyste sumienie wbijając kolejną pieczątkę w dowód. Oryginały w ASO są kosmicznie drogie, a nie ma szans na dostanie całych używek.

Pytanie czym je zastąpić? prosta rura? tłumiki? strumienice? (sonda lambda jest jedna, przed katalizatorem)

Proszę o opinie i podzieleniem się doświadczeniami. Pozdrawiam

Edited by seweryn24, 21 April 2016 - 22:48.




#2 Offline   m00n


  • posts 1,411
  • Joined 05 Sep 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Posted 22 April 2016 - 06:15

seweryn24, Ja u siebie mam proste rury o tej samej średnicy. Nie ma żadnego problemu.

#3 Offline   Goly_Oi


  • posts 361
  • Joined 07 Aug 2013
  • Miejscowość: Jamajka
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140 3,5 td 1994 cip na 200 koni
  • Inne auto:Opel omega 2,5 td 1996

Posted 22 April 2016 - 07:43

Starego kata sprzedać januszowi albo sam proszek z kata ;) cena od 100 zł do 250 ojro zależy od janusza. W zamian samochodzikowi w zamian trzeba dać coś za coś. Czyli strumienica i osprzęt, ale w tym temacie niech napiszą FACHOWCY. :slinka: Osobiście jeżdżę bez kata i z zatkanym egrem ale to diesel przybrał jeszcze bardziej na mocy i jest żwawszy... :old:

#4 Offline   Kamylek


  • posts 326
  • Joined 05 Dec 2010
  • Miejscowość: Wyszków-Wólka
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 E500 93'
  • Trzeci Mercedes:W124 500E 91'

Posted 22 April 2016 - 07:53

Absolutnie dwie gołe rury...
Seryjnie w wersji bez katalizatora w to miejsce wstawiony jest x-pipe żeby nie było nieprzyjemnych dźwięków.
Przerabiałem już strumienicę i tłumiki przelotowe o różnych długościach i tak naprawdę dopiero z x-pipe zaczęło to grać tak jak powinno.

#5 Offline   seweryn24


  • posts 406
  • Joined 10 Aug 2014
  • Miejscowość: Północ
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL 320 R129 1995r.

Posted 22 April 2016 - 09:51

Panowie dzięki za pomoc, poczytam o tym x-pipe i pewnie się na to zdecyduje. Pozdrawiam

#6 Offline   Wichu


  • posts 441
  • Joined 25 Jul 2014
  • Miejscowość: Hirtshals
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SE 1991
  • Inne auto:A208 CLK320 Elegance 1999

Posted 22 April 2016 - 23:12

ja mam wyprute - chodzi dobrze, "wygląda do przegląda" - nie ma problemu.

#7 Offline   seweryn24


  • posts 406
  • Joined 10 Aug 2014
  • Miejscowość: Północ
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL 320 R129 1995r.

Posted 24 April 2016 - 14:29

Wyświetl postUżytkownik Wichu dnia 22 April 2016 - 23:12 napisał

ja mam wyprute - chodzi dobrze, "wygląda do przegląda" - nie ma problemu.

Wolałbym tego uniknąć, gdzieś czytałem że opróżnione puszki od katów tworzą charakterystyczny metaliczny dzwięk w wyższej partii obrotów.

Może ktoś jeszcze wypowiedziałby się na temat zastosowania X-pipe zamiast katów? Czy jest jakaś różnica jakiej firmy bym zakupił? Może ktoś coś poleci. Jutro jestem zmuszony już coś kupić, bo powoli już składam auto. Będę bardzo wdzięczny za pomoc!

#8 Offline   impex


  • posts 443
  • Joined 13 Dec 2015
  • Miejscowość: Opolskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SEL

Posted 24 April 2016 - 14:50

Ja przerabiałem temat w BMW 750i V12.
Auto stało na parkingu strzeżonym i jakiś smieć ukradł 2 katalizatory.
Pytałem wielu ekspertów i nic lepszego nie dało się wymyślić jak kupno oryginalnych katów.
Skończyło się na kupnie kompletnego wydechu wraz z katalizatorami z takiego samego bmw z niskim przebiegiem.

#9 Offline   seweryn24


  • posts 406
  • Joined 10 Aug 2014
  • Miejscowość: Północ
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL 320 R129 1995r.

Posted 24 April 2016 - 14:55

impex, dzięki za opinie, docelowo znajdą się tam oryginały. Jednak auto do środy musi już wyjechać z warsztatu i szukam rozwiązania do czasu kiedy uda mi się je zakupić.

Edited by seweryn24, 24 April 2016 - 14:56.


#10 Offline   m00n


  • posts 1,411
  • Joined 05 Sep 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Posted 24 April 2016 - 17:32

seweryn24, Na szybko to najlepiej wspawać rury o tej samej średnicy. Jak zostaną same puszki to w okolicach 4 tys. rpm będzie brzydki metaliczny rezonans i zadławienie, miałem wyprute katy i puste puszki jak kupowałem swojego.








Podobne tematy Zwiń