Jump to content




[W124] KoLoS 500E AMG 1993


38 replies to this topic

#1 Offline   KoLoS


  • posts 49
  • Joined 16 Aug 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 21 January 2017 - 21:02

Cześć, po tym jak dość szybko rostałem się z moim W124 420 AMG nie zaprzestałem poszukiwań czegoś ciekawego co zagości u mnie na dłużej. I tak oto wreszcie dopłynęła z kraju kwitnącej wiśni nowa zabawka :smile:
Jest to 500E z 1993r ze środkiem od AMG i pakietem zewnętrznym Lorinser.
Zdjęcia nie są zbyt piękne, bo i auto wymaga paru porawek lakierniczych, z zewnątrz prezentuje się tak:
Posted Image Posted Image Posted Image

Natomiast to co jest według mnie unikalne, to jego wnętrze
Posted Image Posted Image Posted Image
Posted Image Posted Image Posted Image
zanim auto do mnie dopłynęło miałem chwilkę, żeby przeszukać internety w poszukiwaniu informacji nt. takiego wnętrza, niestety zbyt wiele nie udało mi się znaleźć, na e500board twierdzą, że podróbka ... natomiast po tym jak zobaczyłem jak to jest wykonane nikt mnie nie przekona, że to że to podróba ;P a na potwierdzenie, tabliczka z fotela, która poprawiła mi chumor :smoke:
Posted Image
tunel środkowy i boczki są obite identycznie jak fotele, więc wygląda na to, że cały środek jest ori AMG :hooray: (nie sądzę jednak, by pochodził z tego konkretnego egzemplarza, raczej został do niego przełożony)

serducho wydaje się być suche (poza drobnymi wyciekami z pod magnesów)
Posted Image
o wskazaniach przebiegu nie piszę, bo wiadomo, że "cofany" i nie możliwe by miał tyle co wyświetla szafa... ;)
udało mi się na szybko strzelić też kilka fotek pod autem
Posted Image Posted Image Posted Image
Posted Image Posted Image Posted Image

mimo całkiem fajnej bazy auto będzie wymagało sporo pracy żeby doprowadzić je do ideału, najbardziej denerwują mnie drobne ubytki/przytarcia na lakierze, a to najbardziej ...
Posted Image

tu jeszcze coś wieczorową porą
Posted Image Posted Image

Mam dylemat, czy wracać auto z zewnątrz do specyfikacji zgodnej z VIN, czyli przedlifta, czy tylko doprowadzić lakier do ładu i zostawić tak jak jest...



#2 Offline   m104


  • posts 4,488
  • Joined 24 Apr 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 22 January 2017 - 00:40

Patrząc na zdjęcia wielu w124 i w140, Japończycy często kombinowali z doklejaniem emblematów nie mających się do samochodu. Taki chyba styl po prostu. Bardziej jak "insygnia" i wnętrze zaciekawił mnie patent z regulowaną wysokością zawieszenia z przodu :hmm:

#3 Offline   D.J.TUNING


  • posts 889
  • Joined 15 Feb 2007
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:ex 250TD 5b manual 1992
  • Trzeci Mercedes:S350TD 1996

Posted 22 January 2017 - 03:17

Przedni zderzak raczej niewłaściwy, z tego co widziałem wszystkie 500tki od Lorinsera dostawały taki :

Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

Posted ImagePosted ImagePosted Image

Wnętrze dziełem właściciela xD
Posted Image

#4 Offline   majsterus


  • posts 4,467
  • Joined 10 Nov 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Posted 22 January 2017 - 09:19

Daję mu 200kkm, przy tym stanie foteli, zawieszenie ma wymienione.

#5 Offline   KoLoS


  • posts 49
  • Joined 16 Aug 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 22 January 2017 - 10:01

View Postm104, on 22 January 2017 - 00:40, said:

Bardziej jak "insygnia" i wnętrze zaciekawił mnie patent z regulowaną wysokością zawieszenia z przodu :hmm:
Gwint jak gwint ;) jak zrzucę koło, to może uda się ustalić producenta.

View PostD.J.TUNING, on 22 January 2017 - 03:17, said:

Przedni zderzak raczej niewłaściwy
Zgadza się, to wersja dedykowana do w124 coupe, o ile na początku nie bardzo mi podchodził i definitywnie miał wylecieć, to jakoś już mi się opatrzył i zaczyna mi się nawet podobać

View Postmajsterus, on 22 January 2017 - 09:19, said:

Daję mu 200kkm, przy tym stanie foteli,
Wnętrze z pewnością nie pochodzi z tego egzemplarza, tak jak to pisałem przy poprzednim aucie, wskazania licznika przy 24 letnim aucie są dla mnie zupełnie nie istotne, liczy się stan techniczny auta. Głównie zależało mi na zdrowej budzie, bo wiadomo, że mechanicznie wszystko da radę wyprostować

#6 Offline   tato81


  • posts 624
  • Joined 04 Aug 2009
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 22 January 2017 - 12:53

Czy japończycy w modelach W124 nie montowali "łamaczy kolan" tak jak w modelu W201? Fotele wygodne?

Edited by tato81, 22 January 2017 - 12:54.


#7 Gość_klisza_


  • Joined --

Posted 23 January 2017 - 07:14

Po pierwsze to AMG i AMG Japan to wbrew pozorom są różne firmy (ta druga zajmowała się przerabianiem cywilnych modeli, nie tylko Mercedesa, można poszukać w Google Mitsubishi Galant AMG itp).
Po drugie, to nie wytłaczano napisów na boczkach ;)
Po trzecie - fabrycznie miałby 2 poduszki a nie tylko poduszkę pasażera a kierownicę już bez - czyli raczej to ktoś sam sobie poskładał galanterię. Folele recaro (chyba model CSE) można było sobie zamówić uszyte wg wzoru MB, widziałem na przykład na żywo kratkę stoff caro oraz niebieską drugoseryjną szmatę). Wiec na forum 500eboard mieli rację ;)

#8 Offline   KoLoS


  • posts 49
  • Joined 16 Aug 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 23 January 2017 - 10:26

View Posttato81, on 22 January 2017 - 12:53, said:

Fotele wygodne?
Trudno powiedzieć, zrobiłem w nich może z 5km, jestem dość szczupły i lubie takie głębokie fotele

View Postklisza, on 23 January 2017 - 07:14, said:

Po pierwsze to AMG i AMG Japan to wbrew pozorom są różne firmy (ta druga zajmowała się przerabianiem cywilnych modeli, nie tylko Mercedesa, można poszukać w Google Mitsubishi Galant AMG itp).
Po drugie, to nie wytłaczano napisów na boczkach ;)
Po trzecie - fabrycznie miałby 2 poduszki a nie tylko poduszkę pasażera a kierownicę już bez - czyli raczej to ktoś sam sobie poskładał galanterię. Folele recaro (chyba model CSE) można było sobie zamówić uszyte wg wzoru MB, widziałem na przykład na żywo kratkę stoff caro oraz niebieską drugoseryjną szmatę). Wiec na forum 500eboard mieli rację ;)
OK, dla mnie to bez większego znaczenia czy, to AMG czy AMG Japan, po prostu podoba mi się to w jaki sposób jest wykończone wnętrze mimo, iż wzbudza tyle emocji ;)
W wolnej chwili sklecę jakiegoś posta na e500board

#9 Offline   Balbin


  • posts 866
  • Joined 13 May 2008
  • Miejscowość: Jarosław
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 91r. - M104

Posted 18 February 2017 - 20:19

Świetny rodzynek

#10 Offline   Bartlomiej


  • posts 17
  • Joined 16 Jan 2017
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 20 February 2017 - 14:16

Ładny przykład tuningu z epoki tamtych lat. Jakie to ma znaczenie czy fabrycznie oryginał czy ktoś sam modził w tamtych czasach. Jest ciekawy i już.








Podobne tematy Zwiń