Pozwolę sobie podać kilka cytatów i linków z netu
Poniżej prosta tabela która powinna uświadomić jak duże są spadki jasności przy wydawałoby się niewielkich spadkach napięć.
10.5V : 510 lumens
11.0V : 597 lumens
11.5V : 695 lumens
12.0V : 803 lumens
12.5V : 923 lumens
12.8V : 1000 lumens ←Rated output voltage
13.0V : 1054 lumens
13.5V : 1198 lumens
14.0V : 1356 lumens ←Rated life voltage
14.5V : 1528 lumens
Operacja w UNO
Przekaźniki w Golfie
1
124E robimy lepsze światło
Rozpoczęty przez Rob, mar 01 2007 21:23
135 odpowiedzi w tym temacie
#41
Napisano 01 marca 2007 - 23:19
#42
Napisano 01 marca 2007 - 23:47
Jak tak jest naprawde jak pisze ten gosc to pomysl warty poswiecenia troche czasu ;-)
#43
Napisano 01 marca 2007 - 23:51
Nie mogłem już edytowac poprzedniego. Można je połaczyć.
Słabe światła Opel Omega A
Witam.
Mocniejszych zarowej nie warto wkladac, a nawet nie mozna poniewaz wasze klosze oraz instalacja nie sa do nich najprawdopodobnie przystosowane. Maja one wieksza temperature i pobieraja dwa razy wiecej pradu.
Odpalcie auto i wlaczcie swiatla. Zmierzcie miernikiem napiecie bezposrednio na akumulatorze.powinno byc okolo 13-14.4 V. jezeli tak jest to ladowanie jest OK. Pozniej zmierzcie napiecie bezposrednio na zarowce, ale zarowka musi sie wtedy siwecic (jezeli nie da rady bezposrednio na zarowce to jak najblizej jej). Napiecie na niej powinno byc zblizone do tego na akumulatorze (bedzie troche nizsze, max 1V) jezeli jest duzo nizsze to usterka lezy w elektryce. nalezaloby sprawdzic wtedy wszystkie polaczenia kabli we wtyczkach, wlacznik swiatel, bezpiecznik i jego gniazdo, przekazniki, gniazdo zarowki czy sa nie zasniedziale lub nadpalone (mozna to zlikwidowac pilniczkiem lub papierem sciernym).
Co do przekaznikow to mozna je kupic w kazdym motoryzacyjnym i kosztuja okolo 5-10zl.
Schemat polaczen przedstawiam ponizej. Przekazniki nalezy podlaczyc bezposrednio do akumulatora z zastosowaniem bezpiecznikow 16A. Jednak przed wykonaniem takiej operacji radze sprawdzic chociaz polaczenie od przekaznika do zarowki, bo jezeli bedzie np. gniazdo zarowki zasniedziale to wszystko na nic.
Słabe światła Opel Omega A
Witam.
Mocniejszych zarowej nie warto wkladac, a nawet nie mozna poniewaz wasze klosze oraz instalacja nie sa do nich najprawdopodobnie przystosowane. Maja one wieksza temperature i pobieraja dwa razy wiecej pradu.
Odpalcie auto i wlaczcie swiatla. Zmierzcie miernikiem napiecie bezposrednio na akumulatorze.powinno byc okolo 13-14.4 V. jezeli tak jest to ladowanie jest OK. Pozniej zmierzcie napiecie bezposrednio na zarowce, ale zarowka musi sie wtedy siwecic (jezeli nie da rady bezposrednio na zarowce to jak najblizej jej). Napiecie na niej powinno byc zblizone do tego na akumulatorze (bedzie troche nizsze, max 1V) jezeli jest duzo nizsze to usterka lezy w elektryce. nalezaloby sprawdzic wtedy wszystkie polaczenia kabli we wtyczkach, wlacznik swiatel, bezpiecznik i jego gniazdo, przekazniki, gniazdo zarowki czy sa nie zasniedziale lub nadpalone (mozna to zlikwidowac pilniczkiem lub papierem sciernym).
Co do przekaznikow to mozna je kupic w kazdym motoryzacyjnym i kosztuja okolo 5-10zl.
Schemat polaczen przedstawiam ponizej. Przekazniki nalezy podlaczyc bezposrednio do akumulatora z zastosowaniem bezpiecznikow 16A. Jednak przed wykonaniem takiej operacji radze sprawdzic chociaz polaczenie od przekaznika do zarowki, bo jezeli bedzie np. gniazdo zarowki zasniedziale to wszystko na nic.
#44
Napisano 01 marca 2007 - 23:53
Rob, przekonałes mnie O to chodzi zeby podać rzeczowe info. Mam nadzieje ze jak ktoś to zrobi w MB, to zrobi dobry opis i podzieli sie z efektami czy w naszych autach jest poprawa.
#45
Napisano 01 marca 2007 - 23:56
majkel napisał:
Rob, przekonałes mnie O to chodzi zeby podać rzeczowe info. Mam nadzieje ze jak ktoś to zrobi w MB, to zrobi dobry opis i podzieli sie z efektami czy w naszych autach jest poprawa.
Ja to zrobię, dajcie mi dwa tygonie bo zalatany jestem. Zrobie szczególowe info i foty.
A co do rzeczowego info to nuczyłem się od pewnego kolegi z tego forum ;-)
#46
Napisano 01 marca 2007 - 23:56
Ja juz wiem że zrobie to u siebie bo "czuje", ze moje światełka nie palą sie na maksa. Teraz tylko pytanie czy zasosowac dwa czy cztery przekaźniki
#47
Napisano 01 marca 2007 - 23:58
jackie01 napisał:
Teraz tylko pytanie czy zasosowac dwa czy cztery przekaźniki
Chyba 4. Bo dać jeden na obydwa krótkie i drugi na obydwa długie to chyba trochę bez sensu w tym przypadku. Pogadam z gostkiem i zamelduje na forum co poleca
#48
Napisano 02 marca 2007 - 00:00
To jakbyś mogł dowiedzieć sie jeszcze jakie przekaźniki uzyć(max prąd itd.) to byłoby git.
Na necie znalazłem przekaźnki 12V 10A za 3zlote. Wtedy koszta sa niewielkie. A sądze że 10A w zupełnosci wystarczy na jedna lampke.(z obliczen to wynika )
Na necie znalazłem przekaźnki 12V 10A za 3zlote. Wtedy koszta sa niewielkie. A sądze że 10A w zupełnosci wystarczy na jedna lampke.(z obliczen to wynika )
#49
Napisano 02 marca 2007 - 00:00
RobE124, i ja czekam z niecierpliwoscia na Twoja realcje... bardzo jestem ciekaw jak to wyjdzie
#50
Napisano 02 marca 2007 - 00:03
jackie01 i Borat na 100% będe meldował. Będę się starał jak najszybciej
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W140] Które radio Becker najlepsze? |
Car Audio, Multimedia, Nawigacje | maciek500 |
|
|
|
[w124] gruszki nivo które lepsze LEMFORDER czy FEBI? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | frykas |
|
|
|
[w201/w124] Tylne lewe światło postojowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Zielonalatarnia |
|
||
[w124] Trzecie światło stopu |
Modyfikacje,Tuning | Janwno |
|
||
Najlepsze modele Mercedesa Sprintera CDI |
Pozostałe modele | mecio |
|