Możesz odrazu sprawdzić, czy cięgna są dobrze wyregulowane. A jak jedynka nie chce wejść, dasz dwójkę i znowu jedynke, to wejdzie?
0
[w124 250d] Awaria skrzyni biegów / wybieraka - nie można załączyć drugiego biegu
Started by Recy, Jan 10 2018 01:18
15 replies to this topic
#11
Posted 12 December 2018 - 19:25
#13
Posted 12 December 2018 - 19:34
U mnie w 250D jest tak samo. Praktycznie od kupna, prawie od 10lat. Podejrzewam, że poprostu chodzi o zużycie skrzyni (synchronizatory itp.). Gumy zmieniłem, cięgna wyregulowałem, sprzęgło w porządku, a problem pozostał. Ale jak masz luz na cięgnach, to gumy zmień, bo u Ciebie to może być powód. Nie jest to drogie, a na pewno nie zaszkodzi.
Przy okazji sprawdź, czy cięgna są dobrze wyregulowane: http://mb201-124.eu/...dpost__p__20670
Przy okazji sprawdź, czy cięgna są dobrze wyregulowane: http://mb201-124.eu/...dpost__p__20670
Edited by Szarik, 12 December 2018 - 19:36.
#14
Posted 12 December 2018 - 20:00
No właśnie obstawiałem zużycie skrzyni (synchronizator.). Ogólnie nigdy nie rozbierałem skrzyni, ani silnika, więc w razie "w" bym musiał odprowadzić do fachmana "będzie Pan zadowolony"
Nie sprawia to większych problemów i nie zawsze występuje, więc już parę lat z tym jeżdżę. Gumkę zmienię w wolnej chwili, może chociaż trochę pomoże. Cięgna też oblukam. Jeszcze nie dodałem, ze u mnie jest tak,że jeśli samochód toczy się nawet bardzo powoli, to jedynka wchodzi bez problemu. A jak wymiana i regulacja nie pomoże to zostanie tak jest. Reszta biegów wchodzi OK, więc można nawijać asfalt na koła
Nie sprawia to większych problemów i nie zawsze występuje, więc już parę lat z tym jeżdżę. Gumkę zmienię w wolnej chwili, może chociaż trochę pomoże. Cięgna też oblukam. Jeszcze nie dodałem, ze u mnie jest tak,że jeśli samochód toczy się nawet bardzo powoli, to jedynka wchodzi bez problemu. A jak wymiana i regulacja nie pomoże to zostanie tak jest. Reszta biegów wchodzi OK, więc można nawijać asfalt na koła
#15
Posted 12 December 2018 - 20:55
No to dokładnie, jak u mnie. Nie jest to uporczywe, trzeba się przyzwyczaić. Dopóki się nie nasila, to jeździć. Dodam jeszcze, że oprócz wyrabiających się gum, wycierają się również same wodziki i otworki robią się jajowate, co powoduje luz. Można kupić nowe wodziki, można napawać i wiercić, a można coś podłożyć w rowek tulejki.
#16
Posted 16 December 2018 - 17:06
Aby wykluczyć sprzęgło wystarczy podnieść jedno koło do góry i wrzucić bieg. Jak przy próbie wrzucenia biegu koło zacznie się kręcić a auto będzie chciało jechać, to sprawa będzie jasna. Napisałem o sprzęgle, bo jak ja miałem awarię sprzęgła, to właśnie zaczęło się od jedynki, inne biegi wchodziły ok. Jedynka wchodziła mi szalenie ciężko, a samochód przy próbie jej wrzucenia chciał jechać. Nic nie zgrzytało
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Nieprawidłowy olej w skrzyni biegów (717.412) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Pinned [W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | liroy-1 |
|
||
Luźna wtyczka za akumulatorem 250D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|
||
[w201] Skrzynia 4-ro biegowa Kick Down problem!! |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | BonzoRulez |
|