[M104] problemy z uruchomieniem silnika
#21
Posted 22 June 2019 - 21:07
#22
Posted 26 November 2019 - 10:14
Użytkownik m104 dnia 16 February 2018 - 17:47 napisał
Jak chcesz być pewnym, to posłuchaj. Jak nie załączy przekaźnika pompy po włączeniu zapłonu, nie powinieneś też słyszeć charakterystycznego stałego brzęczenia przepustnicy. Znaczy to, że sterownik silnika nie ma zasilania. Ale równie dobrze może np. ginąć masa, więc wypada przelecieć zasilania i masy sterownika przed zakupami.
Odświeżam temat - mój silnik M104942 odpala ale nie ma biegu jałowego i odrazu gaśnie jeśli nie przytrzymam go na tych ok.900 obr/min i tak do zagrzania do ok. 45-50 stopni. Wtedy zaczyna już sam chodzić ale słabo. Jak się rozgrzeje to jest trzyma ok 900 - 1000 obr/min. No i nie słyszę tego "bzyczenia" na załączonym zapłonie nie uruchomionym silniku. Zauważyłem to wczoraj, jak pod maske zajrzałem i ...cisza a zawsze było charakterystyczne" bzyczenie" czy "miauczenie" jak zwał wiadomo o co chodzi. Czego szukać, gdzie dotknąć, sprawdzić pomocy .....
#23
Posted 26 November 2019 - 12:49
Użytkownik lotas dnia 16 May 2018 - 17:52 napisał
Witam, a jaki dokładnie przekaźnik miałeś a jaki po cross'ie wyszedł i jakie były objawy przed poza ABSem ?? Kurcze, straciłem wolne obroty i nie ma charakterystycznego "bzyczenia" przy załączonym zapłonie (nie uruchomiony silnik) . Czego szukać ?? Kolega, który ogarnia mi wiele rzeczy - jest mega w tych tematach - elektronik, mechatronik - powiedział, żeby szukać gdzie indziej, bo to nie "srebrny", którego też przelutowywał-poprawiał. Tak wiec, czy rzeczywiście iść w "srebrny" wymiana, czy szukać przy przepustnicy, braku zasilania ????? Kurcze, nie da się jeździć za bardzo bez wolnych obrotów, jest słabo tym bardziej że moja Mercedes to ASB i no właśnie. Tak więc co możesz podpowiedzieć ??? Dzięki
#24
Posted 26 November 2019 - 13:08
Edited by Sid, 26 November 2019 - 13:09.
#25
Posted 10 December 2019 - 22:37
#26
Posted 11 December 2019 - 01:31
Błędy sprawdzales?
#27
Posted 11 December 2019 - 14:47
Użytkownik marjas dnia 11 December 2019 - 01:31 napisał
Błędy sprawdzales?
Aaa witam ' marjas' wreszcie ktoś coś - a no właśnie tak oczywiście - błąd 8smy czyli z opisu "regulator biegu jałowego lub jego obwód" no i tyle to ja wiem. No i dalej - właśnie jestem świeżutko dziś z rana po wizji lokalnej mojego kolegi (tylko u niego z rzeczami elektro, bo kreatywnych jest dużo elektromechaników) i właśnie już wiem - przepustnica i sterownik zawiadujący wolnymi obrotami/przepustnica/tempomat (to też zaniemogło) są po wymianie (ktoś kiedyś już to reanimował), są na nich plomby z JK Compleks z Gliwic, właśnie muszę zaraz do nich zadzwonić i cosik się wywiedzieć na zaś :), a dalej po wizji kolegi niestety muszę wykopać przepustnice i jeszcze jej zrobić sekcje. A na ten czas zastanawiam się, czy wyjmę przepustnice bez demontażu kolektora ssącego a co za tym idzie listwy paliwowej z wtryskami no i właśnie teraz zaraz po niedzieli muszę to ogarnąć bo jazda bez wolnych/ich utrzymywania szczególnie na D czy R jest słabo. Tak więc to sie ma na razie na teraz. A tu niestety nikt nic poza tobą ale radzi się i ma się już w głowie i rekach to czego nikt mi nie zabierze, a zawsze mogę pomóc
A witam Cię
#28
Posted 11 December 2019 - 15:27
Mój niestety tylko chodzi po odpięciu magnesu fazatora i przepustnicy... myślę, myślę i nic nie mogę zaradzić
#29
Posted 11 December 2019 - 16:00
Użytkownik marjas dnia 11 December 2019 - 15:27 napisał
Aaalee ty masz R4 a u mnie jest R6 sześć garnków i miejsca już dyzo mniej niż u ciebie - z opisu wnioskuje i danych - więc, też myślę, że chyba aby wyjąć przepustnice to wtedy jeszcze takich zasadzek nie robili, zawsze wszystko, no prawie wszystko łatwo bez zbędnej demolki daje się. No ale zobaczę, wyciągać kolektor i listwę z wtryskami benzyny, no już to robiłem - wymieniałem kolektor właśnie ssący ale zobaczę. Dobrze i żeby było jak mówisz :). Zaraz tylko zadzwonię, żeby mi przygotowali w hurtowni (lepsze ceny na warsztat niż w detalu troszkę lżej dla portfela ) uszczelki do kolektora ssącego, do przepustnicy-to na pewno i do ....wtryskiwaczy no i żeby mieć pod ręką, a oddać mogę zawsze. Ostatnio oddałem "srebrny" bo też to nie to sie okazało. Kumpel mi naprawił i powiedział - to nie jest to jak sie zaczęło to co teraz jest, no i to ne srebrny. Tak więc....zimno i aby cieplej sie zrobiło po wekendzie
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
||
Pinned [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|