Jump to content




* * * * * 3 votes

[W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy



1626 replies to this topic

#1551 Offline   mixx


  • posts 483
  • Joined 07 Jan 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Posted 03 November 2019 - 15:59

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 02 November 2019 - 22:39 napisał

Przekaźnik może być od automata do manułala nie na odwrót ,zamienników chyba niema ,podłącz bezpośrednio aku do pompy.
wstawiłem 003 545 24 05 od 2.6 i chodzi; jeden bolec więcej ale u mnie akurat pusty konektor w gnieździe przekaźnika



#1552 Offline   melfio1


  • posts 3,639
  • Joined 02 Nov 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Posted 03 November 2019 - 18:15

Dokładnie automat ma 2piny więcej ,ale w wiązce jest pusto,ale co już ok?

#1553 Offline   mixx


  • posts 483
  • Joined 07 Jan 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Posted 04 November 2019 - 07:16

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 03 November 2019 - 18:15 napisał

Dokładnie automat ma 2piny więcej ,ale w wiązce jest pusto,ale co już ok?
tak, jest ok; poprzedni nawet czasami zawieszał się, tzn trzeba było słuchać czy pompa nie syczy po wyłączeniu zapłonu bo jak się zostawiło np na pół godziny to trzeba było potem długo kręcić rozrusznikiem żeby odpalił;w wolnej chwili spróbuję go rozebrać i zajrzeć do środka - może da się naprawić

Edited by mixx, 04 November 2019 - 07:17.


#1554 Offline   japi 65


  • posts 199
  • Joined 19 Mar 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 18 February 2020 - 17:54

Hej. Co prawda mam gwiazdę z silnikiem OM602 ale chwilowo ogarniam gwiazdę syna 190E silnik z KE Jetem 2.0l 1992r.
Zauważyłem ułamany króciec czujnika (może zaworu ) do którego są podpięte jakieś podciśnienia. Ten czujnik jest wkręcony w obudowę przy prawej stronie głowicy z przodu pojazdu jest mosiężny na klucz 6-kątny wychodzą z niego 2 króćce (w tym jeden ułamany ) .Ten czujnik jest pomiędzy innymi czujnikami 3-pinowym i 4-pinowym jak na foto. Nie wiem jaki to czujnik a chciałbym go wymienić. Proszę o wyrozumiałość nie znam się na K-Jecie- znam się tylko na OM 602.
Dołączona grafika

Edited by japi 65, 18 February 2020 - 17:54.


#1555 Offline   japi 65


  • posts 199
  • Joined 19 Mar 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 18 February 2020 - 18:28

Już znalazłem-Termozawór

#1556 Offline   Matjag556


  • posts 6
  • Joined 17 Nov 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 18 February 2020 - 19:14

Witam. Mam problem z w124 silnik m102 2.3 89r, mianowicie po podłaczeniu miernika w gniazdo 3 i 5, ustawieniu na wypełnienie na rozgrzanym silniku mam wahania rosnace od okolo 50% do 70% potem obroty spadaja i znowu jest na 50%. Co sprawdzic w takim wypadku ?

#1557 Offline   japi 65


  • posts 199
  • Joined 19 Mar 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 25 March 2020 - 17:40

W 201 silnik M102 102.962. Dziwnie działa cięgno gazu. Po odpaleniu na naciśnięcie na pedał gazu nie reaguje-dopiero po wciśnięciu bardziej obroty się podnoszą. Patrzyłem na linkę gazu i po niewielkim ruchu linki krzywka przełącza tzw. wyłącznik krańcowy który moim zdaniem powinien już w tym momencie zwiększać obroty .Obroty zwiększają się dopiero po dalszym naciskaniu linki gdy zaczyna pracować druga sprężynka (chyba od przepustnicy). Nie wiem czy dobrze rozumuję. Nie miałem styczności z tym typem silnika i sterowaniem KJet. Sam mam diesla 602. Samochód niedawno zakupiony w dobrym stanie. Po odpaleniu obroty nie falują, odma wymieniona na nową. Jaka powinna być prawidłowa reakcja obrotów na włączenie tego stycznika?

#1558 Offline   Sawyer


  • posts 2,499
  • Joined 28 Aug 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Posted 25 March 2020 - 19:35

Żadna. Linka ma mieć taki luz i najpierw otwierać stycznik.

#1559 Offline   mars121


  • posts 181
  • Joined 28 Apr 2015
  • Miejscowość: Małopolska
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 10 April 2020 - 12:02

nowe kwiatki" wychodzą po długim postoju. Otóż brak jest "ssania", czyli nie ma podniesionych obrotów na zimnym oraz 4 cylinder na benzynie nie pracuje. Na gazie pracuje normalnie. Odkręciłem rurkę na wtrysku i chyba nie podaje paliwa. Co może być powodem tych niedomagań, podpowiecie?

#1560 Offline   Sawyer


  • posts 2,499
  • Joined 28 Aug 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Posted 10 April 2020 - 14:54

Nie podaje paliwa do wtrysku? To znaczy tego konkretnego czwartego wtryskiwacza? A reszta wtryskiwaczy paliwo dostaje po równo, nierównomiernie?








Podobne tematy Zwiń