Wrzuć może jeszcze jakieś fotki, te są strasznie słabej jakości
0
[C124] Szarik 3.0 24V 1992r.
Started by Szarik, Nov 24 2018 18:55
29 replies to this topic
#21
Posted 03 December 2018 - 12:49
#22
Posted 03 December 2018 - 13:43
Z tym brakiem zasilania to mnie tylko przychodzi do głowy srebrny przekaźnik. Nigdy nie natknąłem się na ten błąd, ale podejrzewam że to jednak będzie mieszanka
#23
Posted 04 December 2018 - 00:18
ABS, obrotomierz itp. działa, więc srebrny powinien być ok. Zmienię potencjometr, to zajmę się regulacją i zobaczymy. Przy czym spalanie by wskazywało na zbyt bogatą mieszankę. Ale to sie okaże po regulacji. Wtedy pojadę na analizę spalin. A co do potencjometru, to wystarczy jakiś zamiennik?
Beamerve, zdjęcia będą, ale muszę znaleźć czas i ogarnąć auto.
Beamerve, zdjęcia będą, ale muszę znaleźć czas i ogarnąć auto.
#24
Posted 04 December 2018 - 10:02
Wystarczy sprawdzić kolor świec i będzie po nich widać, czego brakuje w komorze spalania
#25
Posted 04 December 2018 - 10:19
Jasne, masz rację. Za długo z benzynowcem nie miałem styczności i totalnie o tym zapomniałem . Ale przy okazji bym świece zmienił. Nie wiem, kiedy to ktoś robił, więc na pewno nie zaszkodzi.
#26
Posted 04 December 2018 - 10:47
1l Finlandii nie omieszkam zainkasować
#27
Posted 04 December 2018 - 13:17
To już się boję, ile Sawyer zawoła .
Potencjometr zamówiony, mam nadzieję, że będzie w tym tygodniu. W sobotę zacznę działać .
Potencjometr zamówiony, mam nadzieję, że będzie w tym tygodniu. W sobotę zacznę działać .
#28
Posted 09 December 2018 - 01:18
Potencjometr zmieniony i ustawiony na 0.7V. Przy okacji zmieniłem świece. Stare wyglądały nieźle, ale miałem nowe, to zmieniłem.
Stare są trochę jasne, brązowo-czerwone. To wskazuje raczej na ubogą mieszankę. Więc wziąłem się za regulacje. No i tu problem. Na pracującym silniku napięcie między 3 a masa = 13,92. Na 3 a 5 mniej więcej tak samo. No to wzbogacam mieszankę śrubą w kominie. Udało mi się dojść do momentu, w którym napięcie oscyluje między 2.6-3.2V. Ale wtedy obroty wzrosły do 1500obr/min i nie chciały spaść. Dopiero przy tych prawie 14V obroty jałowe są prawidłowe. Ja coś źle reguluje, czy jeszcze coś jest nie tak?
Znalazłem jeszcze wolny króciec. Znajduje się on mniej więcej pod potencjometrem, tylko wgłąb. Nie da się go dostać palcem, nie wiem, czy zasysa powietrze. Chodzi o ten króciec:
Czy ma tam być coś podłączone?
Ogólnie, po wymianie świec i potencjmetru, silnik chodzi trochę lepiej. Ale jeszcze trochę faluje no i ta mieszanka mnie niepokoi.
Stare są trochę jasne, brązowo-czerwone. To wskazuje raczej na ubogą mieszankę. Więc wziąłem się za regulacje. No i tu problem. Na pracującym silniku napięcie między 3 a masa = 13,92. Na 3 a 5 mniej więcej tak samo. No to wzbogacam mieszankę śrubą w kominie. Udało mi się dojść do momentu, w którym napięcie oscyluje między 2.6-3.2V. Ale wtedy obroty wzrosły do 1500obr/min i nie chciały spaść. Dopiero przy tych prawie 14V obroty jałowe są prawidłowe. Ja coś źle reguluje, czy jeszcze coś jest nie tak?
Znalazłem jeszcze wolny króciec. Znajduje się on mniej więcej pod potencjometrem, tylko wgłąb. Nie da się go dostać palcem, nie wiem, czy zasysa powietrze. Chodzi o ten króciec:
Czy ma tam być coś podłączone?
Ogólnie, po wymianie świec i potencjmetru, silnik chodzi trochę lepiej. Ale jeszcze trochę faluje no i ta mieszanka mnie niepokoi.
Edited by Szarik, 09 December 2018 - 01:22.
#29
Posted 09 December 2018 - 12:18
Apropo krućca. Źle napisałem. Nie pod potencjometrem, a gdzieś chyba na przepustnicy. Ale patrzyłem na różne zdjęcia przepustnic i takiego króćca nie widzę.
#30
Posted 16 December 2018 - 19:22
Użytkownik Szarik dnia 16 December 2018 - 19:22 napisał
Niepodpięty wężyk znaleziony:
Idzie do jakiegoś zaworka (EVAP?)
Po podpięciu auto chodzi trochę równiej i ASB pracuje lepiej (wcześniej przy gwałtownym dodaniu gazu auto szło do odcinki i po jakimś czasie zmieniało bieg, teraz zmienia zaraz przy czerwonym polu). Mimo to, nadal nie mogę ustawić mieszanki. Przy napięciu 5-masa 14.14V na 3-5 jest ok. 13.85V. Po wzbogaceniu mieszanki udało mi się uzyskać wynik 2.6-3-2V na pinach 3 i 5 (czyli ok. 36-45%), ale obroty zatrzymują się wtedy na 1600 i nie spadają. Co robić, jak żyć?
Błędy wybłyskane. Pojawił się błąd nr. 2, czyli od czujnika przepustnicy. Jest to możliwe, bo odpinałem wtyczkę od czujnika, żeby go sprawdzić (działa). Po skasowaniu nie ma żadnych błędów (jeden błysk). Potrncjometr skontrolowałem i trzyma 0,7V. Co jeszcze może być przyczyną?
Idzie do jakiegoś zaworka (EVAP?)
Po podpięciu auto chodzi trochę równiej i ASB pracuje lepiej (wcześniej przy gwałtownym dodaniu gazu auto szło do odcinki i po jakimś czasie zmieniało bieg, teraz zmienia zaraz przy czerwonym polu). Mimo to, nadal nie mogę ustawić mieszanki. Przy napięciu 5-masa 14.14V na 3-5 jest ok. 13.85V. Po wzbogaceniu mieszanki udało mi się uzyskać wynik 2.6-3-2V na pinach 3 i 5 (czyli ok. 36-45%), ale obroty zatrzymują się wtedy na 1600 i nie spadają. Co robić, jak żyć?
Błędy wybłyskane. Pojawił się błąd nr. 2, czyli od czujnika przepustnicy. Jest to możliwe, bo odpinałem wtyczkę od czujnika, żeby go sprawdzić (działa). Po skasowaniu nie ma żadnych błędów (jeden błysk). Potrncjometr skontrolowałem i trzyma 0,7V. Co jeszcze może być przyczyną?
Niepodpięty wężyk znaleziony:
Idzie do jakiegoś zaworka (EVAP?)
Po podpięciu auto chodzi trochę równiej i ASB pracuje lepiej (wcześniej przy gwałtownym dodaniu gazu auto szło do odcinki i po jakimś czasie zmieniało bieg, teraz zmienia zaraz przy czerwonym polu). Mimo to, nadal nie mogę ustawić mieszanki. Przy napięciu 3-masa 14.4V na 3-5 jest ok. 13.85V. Po wzbogaceniu mieszanki udało mi się uzyskać wynik 2.6-3.2V na pinach 3 i 5 (czyli ok. 36-45%), ale obroty zatrzymują się wtedy na 1600 i nie spadają. Co robić, jak żyć?
Błędy wybłyskane. Pojawił się błąd nr. 2, czyli od czujnika przepustnicy. Jest to możliwe, bo odpinałem wtyczkę od czujnika, żeby go sprawdzić (działa). Po skasowaniu nie ma żadnych błędów (jeden błysk). Potencjometr skontrolowałem i trzyma 0,7V. Co jeszcze może być przyczyną?
Edited by Szarik, 16 December 2018 - 19:25.
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
||
[S124] inutile 250TD 1992r. |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | inutile |
|
||
[C124] Instalacja sterownika centralnego zamka BLOW |
Modyfikacje,Tuning | kris772 |
|
||
W124 1992r. felgi 15" 8 loch kod oryginalnego koloru? |
Modyfikacje,Tuning | MBCAR |
|
||
C124 Swap Om606 Potrzebuje pomocy |
Modyfikacje,Tuning | habana50 |
|