Jump to content




- - - - -

EFI w W124 300CE


8 replies to this topic

#1 Offline   pokoloruj


  • posts 12
  • Joined 19 Jun 2014
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w123 był :(
  • Inne auto:chrysler voyager

Posted 16 June 2020 - 15:17

Chłopcy i Dziewczynki. Odziedziczyłem w124 Coupe 300CE. Po 20 latach powrót do marki ( z krótkim epizodem w124 którego skradziono ) Dołączona grafika ;) Wcześniej był w123 coupe. Pytanie. grzmi: Kto w okolicach Krakowa / Katowic będzie w stanie wymienic w w/w mechaniczny wtrysk na elektroniczny i zainstalować z nową instalacją LPG. Nie chce swapów itp a mechaniczny wtrysk jest moją zmorą z Audi kiedy po zmianie na EFI był mega SZTOS. Help

Edited by pokoloruj, 16 June 2020 - 15:18.




#2 Offline   fm17


  • posts 6
  • Joined 17 May 2016
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 17 June 2020 - 15:34

Hej


Wiem że kjetkillers.pl dają radę i jest warsztat w Krakowie. Też myślałem o tym kroku bo parę lat temu kupiłem za grosze w124 coupe 300 z silnikiem m103 z LPG pierwszej generacji. Jednak cena wymiany była dla mnie za wysoka .

Na szczęście poznałem dobrego gazownika który nie kręcił nosem i wyregulował mi tak że nic nie gaśnie i nie przerywa. Zamontowałem moduł PD 45 stop k-jetronic, wymieniłem reduktor i działa jak trzeba, przynajmniej jak dla mnie :)




#3 Offline   tatarak


  • posts 23
  • Joined 16 Sep 2019
  • Miejscowość: Legionowo
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 300SE
  • Trzeci Mercedes:W116 350SEL
  • Inne auto:Dodge

Posted 19 June 2020 - 05:14

Zwykłe EFI to kibel straszny dudnienie układu paliwowego rozwali Ci głowę.Dopiero pełny wtrysk elektroniczny daje radę i auto naprawdę jedzie .

#4 Offline   piotr1eo


  • posts 9
  • Joined 22 Jun 2016
  • Miejscowość: MińskMaz
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 19 June 2020 - 14:21

@Tatarak. A co znaczy zwykłe EFI wg Ciebie?

#5 Offline   carl00s


  • posts 2,004
  • Joined 22 Feb 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 20 June 2020 - 10:20

:D

Już sobie robię popkorn, bo zapowiada się ciekawa dyskusja.

#6 Offline   RaQu


  • posts 151
  • Joined 03 Jun 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 21 June 2020 - 16:21

Wyświetl postUżytkownik carl00s dnia 20 June 2020 - 10:20 napisał

:D

Już sobie robię popkorn, bo zapowiada się ciekawa dyskusja.

Dołączam się :D.

Wyświetl postUżytkownik tatarak dnia 19 June 2020 - 05:14 napisał

Zwykłe EFI to kibel straszny dudnienie układu paliwowego rozwali Ci głowę.Dopiero pełny wtrysk elektroniczny daje radę i auto naprawdę jedzie .

Posiadam EFI już od 2016r. Na początku był to DEC a teraz od ponad połowy roku DET3 ponieważ montowałem turbo. Owszem bez regulacji biegu jałowego były pewne problemy z obrotami na postoju ale podczas jazdy nic takiego nie występuję. Po zamontowaniu regulatora biegu jałowego problem ten praktycznie znikł. Teraz na DET3 nie widzę żadnych problemów.

#7 Offline   piotr1eo


  • posts 9
  • Joined 22 Jun 2016
  • Miejscowość: MińskMaz
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 21 June 2020 - 23:13

Ja zrobiłem sobie sterownik do żuka turbo, od 1.5 roku latam zadowolony, ba, mam nawet regulacje biegu jałowego, tylko dalej się zastanawiam co to to zwykle EFI i czym różni się od wtrysku elektronicznego i to w dodatku pełnego :D

#8 Offline   RaQu


  • posts 151
  • Joined 03 Jun 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 22 June 2020 - 22:27

Wyświetl postUżytkownik piotr1eo dnia 21 June 2020 - 23:13 napisał

Ja zrobiłem sobie sterownik do żuka turbo, od 1.5 roku latam zadowolony, ba, mam nawet regulacje biegu jałowego, tylko dalej się zastanawiam co to to zwykle EFI i czym różni się od wtrysku elektronicznego i to w dodatku pełnego :D

To już trzeba pytać autora tego posta co miał na myśli. EFI to EFI i tyle może być w półsekwencji lub pełnej sekwencji, być może chodzi o to + możliwość sterowania zapłonem.

#9 Offline   tatarak


  • posts 23
  • Joined 16 Sep 2019
  • Miejscowość: Legionowo
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 300SE
  • Trzeci Mercedes:W116 350SEL
  • Inne auto:Dodge

Posted 05 July 2020 - 07:00

Modny system EFI najczęsciej do tej pory montowany pod Kętrzynem bazował na sterowniku ottomotive gdzie wtryskiwacze pracowały w full grupie czyli jak kj czy kj tronic .Układ zapłonowy pozostawał fabryczny.Kibel i jeszcze raz kibel .Sterownik wielkości paczki fajek potrafił gubić ustawienia i sam w sobie był do bani.Dopiero układ z pełną sekwencją wraz z układem zapłonowym działa prawidłowo i jazda robi się przyjemna choć wg mnie silnik ma słabszą moc na dole na wyższych petarda.Spalanie się nie zmienia(na zwykłym EFI koszmar)Jak będziesz chciał taki pełny układ do M103 niebawem będzie demontowany z auta -klijent wraca do fabrycznego układu.Jeden już mam w pudle w garażu porażka w v8.








Podobne tematy Zwiń