Użytkownik pokoloruj edytował ten post 16 czerwca 2020 - 15:18
1
EFI w W124 300CE
Rozpoczęty przez pokoloruj, cze 16 2020 15:17
8 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 16 czerwca 2020 - 15:17
Chłopcy i Dziewczynki. Odziedziczyłem w124 Coupe 300CE. Po 20 latach powrót do marki ( z krótkim epizodem w124 którego skradziono ) Wcześniej był w123 coupe. Pytanie. grzmi: Kto w okolicach Krakowa / Katowic będzie w stanie wymienic w w/w mechaniczny wtrysk na elektroniczny i zainstalować z nową instalacją LPG. Nie chce swapów itp a mechaniczny wtrysk jest moją zmorą z Audi kiedy po zmianie na EFI był mega SZTOS. Help
#2
Napisano 17 czerwca 2020 - 15:34
Hej
Wiem że kjetkillers.pl dają radę i jest warsztat w Krakowie. Też myślałem o tym kroku bo parę lat temu kupiłem za grosze w124 coupe 300 z silnikiem m103 z LPG pierwszej generacji. Jednak cena wymiany była dla mnie za wysoka .
Na szczęście poznałem dobrego gazownika który nie kręcił nosem i wyregulował mi tak że nic nie gaśnie i nie przerywa. Zamontowałem moduł PD 45 stop k-jetronic, wymieniłem reduktor i działa jak trzeba, przynajmniej jak dla mnie
Wiem że kjetkillers.pl dają radę i jest warsztat w Krakowie. Też myślałem o tym kroku bo parę lat temu kupiłem za grosze w124 coupe 300 z silnikiem m103 z LPG pierwszej generacji. Jednak cena wymiany była dla mnie za wysoka .
Na szczęście poznałem dobrego gazownika który nie kręcił nosem i wyregulował mi tak że nic nie gaśnie i nie przerywa. Zamontowałem moduł PD 45 stop k-jetronic, wymieniłem reduktor i działa jak trzeba, przynajmniej jak dla mnie
#3
Napisano 19 czerwca 2020 - 05:14
Zwykłe EFI to kibel straszny dudnienie układu paliwowego rozwali Ci głowę.Dopiero pełny wtrysk elektroniczny daje radę i auto naprawdę jedzie .
#4
Napisano 19 czerwca 2020 - 14:21
@Tatarak. A co znaczy zwykłe EFI wg Ciebie?
#5
Napisano 20 czerwca 2020 - 10:20
Już sobie robię popkorn, bo zapowiada się ciekawa dyskusja.
#6
Napisano 21 czerwca 2020 - 16:21
Użytkownik carl00s dnia 20 czerwca 2020 - 10:20 napisał
Już sobie robię popkorn, bo zapowiada się ciekawa dyskusja.
Dołączam się .
Użytkownik tatarak dnia 19 czerwca 2020 - 05:14 napisał
Zwykłe EFI to kibel straszny dudnienie układu paliwowego rozwali Ci głowę.Dopiero pełny wtrysk elektroniczny daje radę i auto naprawdę jedzie .
Posiadam EFI już od 2016r. Na początku był to DEC a teraz od ponad połowy roku DET3 ponieważ montowałem turbo. Owszem bez regulacji biegu jałowego były pewne problemy z obrotami na postoju ale podczas jazdy nic takiego nie występuję. Po zamontowaniu regulatora biegu jałowego problem ten praktycznie znikł. Teraz na DET3 nie widzę żadnych problemów.
#7
Napisano 21 czerwca 2020 - 23:13
Ja zrobiłem sobie sterownik do żuka turbo, od 1.5 roku latam zadowolony, ba, mam nawet regulacje biegu jałowego, tylko dalej się zastanawiam co to to zwykle EFI i czym różni się od wtrysku elektronicznego i to w dodatku pełnego
#8
Napisano 22 czerwca 2020 - 22:27
Użytkownik piotr1eo dnia 21 czerwca 2020 - 23:13 napisał
Ja zrobiłem sobie sterownik do żuka turbo, od 1.5 roku latam zadowolony, ba, mam nawet regulacje biegu jałowego, tylko dalej się zastanawiam co to to zwykle EFI i czym różni się od wtrysku elektronicznego i to w dodatku pełnego
To już trzeba pytać autora tego posta co miał na myśli. EFI to EFI i tyle może być w półsekwencji lub pełnej sekwencji, być może chodzi o to + możliwość sterowania zapłonem.
#9
Napisano 05 lipca 2020 - 07:00
Modny system EFI najczęsciej do tej pory montowany pod Kętrzynem bazował na sterowniku ottomotive gdzie wtryskiwacze pracowały w full grupie czyli jak kj czy kj tronic .Układ zapłonowy pozostawał fabryczny.Kibel i jeszcze raz kibel .Sterownik wielkości paczki fajek potrafił gubić ustawienia i sam w sobie był do bani.Dopiero układ z pełną sekwencją wraz z układem zapłonowym działa prawidłowo i jazda robi się przyjemna choć wg mnie silnik ma słabszą moc na dole na wyższych petarda.Spalanie się nie zmienia(na zwykłym EFI koszmar)Jak będziesz chciał taki pełny układ do M103 niebawem będzie demontowany z auta -klijent wraca do fabrycznego układu.Jeden już mam w pudle w garażu porażka w v8.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Wtrysk elektroniczny EFi zamiast KE-Jetronic |
Modyfikacje,Tuning | wilhelmk |
|
|
|
[C124] 300CE 24 - nie odpala |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szarik |
|
||
Mercedes Hammer 300CE 6.0 AMG |
HydePark | melfio1 |
|
||
[W124] 300CE Czujniki na głowicy - problem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | krzysiek300CE |
|
||
[C124] bartekmm 300CE 1991 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | bartekmm |
|
|