Jump to content




- - - - -

[w201] Remont tylnego zawieszenia - samodzielnie. Pytania początkującego. Geometria kół i inne problemy.


16 replies to this topic

#11 Offline   Szarik


  • posts 1,165
  • Joined 29 Nov 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Posted 20 June 2020 - 07:37

Carl00sowi chodziło o kąty zapewne. Śrubami mimośrodowymi reguluje się zbieżność.



#12 Offline   carl00s


  • posts 2,004
  • Joined 22 Feb 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 20 June 2020 - 08:15

Wyświetl postUżytkownik czankete dnia 20 June 2020 - 06:54 napisał


Mówisz, że zmiana położenia śrub mimośrodowych drążków reakcyjnych nie jest regulacją mającą wpływ na geometrię?

Dokładnie tak wlasnie twierdzę. Zmiana położenia śrub mimośrodowych nie ma wpływu na parametry geometrii zawieszenia. Zmienia się jedynie zbieżność kół.

#13 Offline   czankete


  • posts 48
  • Joined 22 Apr 2019
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,6 M103 1991 Sportline
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0 M102 1990
  • Inne auto:W201 2,0 M102 1986

Posted 20 June 2020 - 16:10

Ok Panowie, polemizował już dalej nie będę bo nie chcę się narażać na bana - tylko według tego co mi wiadomo kąt pochylenia podobnie jak zbieżność kół przednich czy tylnych lub kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy wszystkie te parametry razem czy osobno składają się na ustawienie kół w pojeździe - czyli na ich geometrię ;) .

#14 Offline   carl00s


  • posts 2,004
  • Joined 22 Feb 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 20 June 2020 - 18:50

Wszystko zależy od definicji układu. Wedle jednych układ zawieszenia i kierownicze / trakcji to odrębne układy. I to założenie jest moim zdaniem prawidłowe, bo zbieżność nie ma wpływu na pracę zawieszenia jako tako. Owszem, dla uproszczenia można przyjąć Twój punkt widzenia, i też nie byłoby to błędem, tutaj jednak rozmawialiśmy o konkretnym parametrze pochylenia kół, a ten wynika wprost właśnie z geometrii zawieszenia.




#15 Offline   czankete


  • posts 48
  • Joined 22 Apr 2019
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,6 M103 1991 Sportline
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0 M102 1990
  • Inne auto:W201 2,0 M102 1986

Posted 20 June 2020 - 19:54

Ok, zatem nie wcinam już się by nie wprowadzać w błąd. Pozdrawiam ;)

#16 Offline   SQ5NAZ


  • posts 123
  • Joined 06 Feb 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Posted 26 June 2020 - 17:26

To ja jeszcze zapytam.
Żeby odłączyć piastę tylną oś półosi, trzeba odkręcić nakrętkę.
Jest ona chyba dwunastokątna. Czy to jest spline? Czy ktoś zna jej rozmiar?

#17 Offline   T34


  • posts 337
  • Joined 09 Apr 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 26 June 2020 - 17:43

Dwunastokatna 30








Podobne tematy Zwiń