Carl00sowi chodziło o kąty zapewne. Śrubami mimośrodowymi reguluje się zbieżność.
0
[w201] Remont tylnego zawieszenia - samodzielnie. Pytania początkującego. Geometria kół i inne problemy.
Rozpoczęty przez SQ5NAZ, cze 19 2020 12:04
16 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 20 czerwca 2020 - 07:37
#12
Napisano 20 czerwca 2020 - 08:15
Użytkownik czankete dnia 20 czerwca 2020 - 06:54 napisał
Mówisz, że zmiana położenia śrub mimośrodowych drążków reakcyjnych nie jest regulacją mającą wpływ na geometrię?
Dokładnie tak wlasnie twierdzę. Zmiana położenia śrub mimośrodowych nie ma wpływu na parametry geometrii zawieszenia. Zmienia się jedynie zbieżność kół.
#13
Napisano 20 czerwca 2020 - 16:10
Ok Panowie, polemizował już dalej nie będę bo nie chcę się narażać na bana - tylko według tego co mi wiadomo kąt pochylenia podobnie jak zbieżność kół przednich czy tylnych lub kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy wszystkie te parametry razem czy osobno składają się na ustawienie kół w pojeździe - czyli na ich geometrię .
#14
Napisano 20 czerwca 2020 - 18:50
Wszystko zależy od definicji układu. Wedle jednych układ zawieszenia i kierownicze / trakcji to odrębne układy. I to założenie jest moim zdaniem prawidłowe, bo zbieżność nie ma wpływu na pracę zawieszenia jako tako. Owszem, dla uproszczenia można przyjąć Twój punkt widzenia, i też nie byłoby to błędem, tutaj jednak rozmawialiśmy o konkretnym parametrze pochylenia kół, a ten wynika wprost właśnie z geometrii zawieszenia.
#15
Napisano 20 czerwca 2020 - 19:54
Ok, zatem nie wcinam już się by nie wprowadzać w błąd. Pozdrawiam
#16
Napisano 26 czerwca 2020 - 17:26
To ja jeszcze zapytam.
Żeby odłączyć piastę tylną oś półosi, trzeba odkręcić nakrętkę.
Jest ona chyba dwunastokątna. Czy to jest spline? Czy ktoś zna jej rozmiar?
Żeby odłączyć piastę tylną oś półosi, trzeba odkręcić nakrętkę.
Jest ona chyba dwunastokątna. Czy to jest spline? Czy ktoś zna jej rozmiar?
#17
Napisano 26 czerwca 2020 - 17:43
Dwunastokatna 30
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W140] Wyciek przy "gruszcze" zawieszenia. |
Mercedes S, CL i SEC | wojciech1 |
|
||
Problem z dobraniem tylnego wahacza (zawieszenie koła) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Faithfool |
|
||
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
[w201/w124] Dobór sprężyn zawieszenia. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | polek |
|