Z góry mówię że za pomoc jestem bardzo wdzięczny i przy okazji zapraszam na piwko.
Dzień dobry lub dobry wieczór. Po kilku dniach walki i zapytań na różnych forach dotarłem tutaj. Mam wiele pytań a bardzo mało odpowiedzi. Więc zacznę.
Kupiłem moje w124 230ce z 1990 z Niemiec po 5 latach postoju. Odpalone jeździ wszystko fajnie, po pewnym czasie okazało się że wentylator przestał chodzić więc walka z elektromagnesem udana wszystko śmiga. Niestety jak samochód zdobywał temperaturę zaczynał szarpać i prychać. Wyczytałem że to problem z Filtrem węglowym w lewym błotniku. A więc mam parę pytań. Najlepiej jest go podobno usunąć więc
zaczałem. Okazało się że został on usunięty. Teraz pytanie które miejsca powinny być zaślepione. Podsyłam zdjęcia miejsc w których jest to zaślepione. Niestety nie dało rady wstawić zdjęć bo są za duże więc wrzucę do nich linki, myśle że nie będzie problemu. Samochód również wieszał się często na równych 2000 obrotów.
1: Zaworek do którego prawdopodobnie szły przewody od filtra węglowego. Zaworek wyciągnąłem a przewody z niego zostały zaślepione
https://ibb.co/TWPNFb3
2: Czy ten czujnik i przewód od niego też trzeba zaślepić? Wyczytałem gdzieś że też jest za to odpowiedzialny
https://ibb.co/6vKTzy0
3: Za Kjetem jest taki dziwny przewód idący z głowicy do środka były tam odpięte przewody które były podłaczone do tego zaworka z punktu 1. Pytanie co to jest i po co?
https://ibb.co/wL48WLN
4: Z tyłu Kjeta był króciec który był zaślepiony jakąś gumą, poprawiłem zaślepienie jednak mam pytanie. Do czego on służy i czy też jest odpowiedzialny do systemu filtra węglowego?
https://ibb.co/ZdT3Vgj Na drugim zdjęciu znajduję się to po prawej z czarną gumą https://ibb.co/CV53Zdf
Co robić w jakim kierunku iść? Raczej z mechanikiem w tych czasach który to ogarnie jest ciężko.
Z góry dzięki i życzę miłego dnia
1
[W124-230ce] M102 Szarpie po rozgrzaniu. Wielka prośba o Pomoc
Started by Dymus, Oct 12 2020 20:14
6 replies to this topic
#1
Posted 12 October 2020 - 20:14
#2
Posted 10 November 2020 - 08:51
Wg mnie źle kombinujesz, działasz po omacku.
Jeżeli zgniła puszka filtra z węglem aktywnym to najlepiej ją podmienić na lepszą używaną, ewentualnie pominąć. Zaślepianie układu przewietrzania zbiornika to zły pomysł, korek działa tylko w awaryjnych sytuacjach i możesz sobie narobić problemów.
Obadaj literaturę:
PORADNIK SERWISOWY: BUDOWA I DZIAŁANIE UKŁADU WTRYSKOWEGO KE-JETRONIC - są dostępne na chomiku itp. Jak trzeba to pisz PW podeślę.
http://mbci.mackuz.o...silania-paliwem
Jeżeli zgniła puszka filtra z węglem aktywnym to najlepiej ją podmienić na lepszą używaną, ewentualnie pominąć. Zaślepianie układu przewietrzania zbiornika to zły pomysł, korek działa tylko w awaryjnych sytuacjach i możesz sobie narobić problemów.
Obadaj literaturę:
PORADNIK SERWISOWY: BUDOWA I DZIAŁANIE UKŁADU WTRYSKOWEGO KE-JETRONIC - są dostępne na chomiku itp. Jak trzeba to pisz PW podeślę.
http://mbci.mackuz.o...silania-paliwem
Edited by w0jta5, 10 November 2020 - 08:52.
#3
Posted 10 November 2020 - 10:10
Też miałem takie ustrojstwo zamontowane, z tego co sie zorietowalem to miało poprawiac normę spalin. U siebie zdemontowalem, podcisnienia popodlaczalem i hula.
#4
Posted 10 November 2020 - 10:34
Użytkownik Wradek dnia 10 November 2020 - 10:10 napisał
Też miałem takie ustrojstwo zamontowane, z tego co sie zorietowalem to miało poprawiac normę spalin. U siebie zdemontowalem, podcisnienia popodlaczalem i hula.
#5
Posted 10 November 2020 - 14:17
Chodziło mi o to z pierwszego zdjecia.
#6
Posted 10 November 2020 - 15:07
Powtórzę, zobacz jak działa fabryczny układ (tytuł powyżej lub link). Możesz wywalić eko-ustrojstwo, ale przywróć fabryczny obieg układu. Zrób raz a dobrze, poświeć 15 minut na przeczytanie kilku stron i zrób jak to powinno wyglądać, a nie wkładać w każdą rurkę podciśnienia śrubkę i potem szukać czemu zawiesza się na 2000 obr. KE-Jet jest kapryśny, będziesz miał kłopoty z wtryskiem jak będziesz robił na czuja lub na skróty każdą czynność.
Wybacz moralizatorstwo, ale takich historii tu się przewinęło wiele. Najpierw jest drutowanie po omacku wbrew temu co ktoś radzi, lament na forum po drutowaniu, foch na forum, (bezskuteczne) szukanie mechanika który zajmie się KE-jetem, i teraz dwie opcje: skrucha i powrót na forum albo akceptacja usterek i lamentowanie że (30 letni) mercedes jest mega awaryjny.
Elo
Wybacz moralizatorstwo, ale takich historii tu się przewinęło wiele. Najpierw jest drutowanie po omacku wbrew temu co ktoś radzi, lament na forum po drutowaniu, foch na forum, (bezskuteczne) szukanie mechanika który zajmie się KE-jetem, i teraz dwie opcje: skrucha i powrót na forum albo akceptacja usterek i lamentowanie że (30 letni) mercedes jest mega awaryjny.
Elo
#7
Posted 02 December 2020 - 23:58
Dobra Panowie, jutro przywracam układ tak jak był. Kwestia kjeta: znalazłem faceta który się tym zajmie ale padł wysprzęglik i trzeba to zrobić. Mam nastepną kwestię, lewa szyba się opuszcza i zaczyna stukać. Trzeba odłaczyć klemę żeby się uspokoiło. Wina może być przycisku?
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
Pinned [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
||
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|
||
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
||
[w201/w124] Prośba o kod do radia Becker |
Car Audio, Multimedia, Nawigacje | robertzpoznania |
|