#91
Posted 12 July 2020 - 21:30
Z nerwów w czasie ogłaszania wyników wyborczych zacząłem tworzyć dla uspokojenia i powstało takie coś dla rozwiania wątpliwości:
Mam nadzieję, że docenicie moje wysiłki i ten prosty obrazek rozwieje wątpliwości w budowie i diagnostyce oświetleniu deski rozdzielczej w 124 i w zasadzie W201 też.
#92
Posted 15 July 2020 - 22:16
Użytkownik SQ5NAZ dnia 12 July 2020 - 10:40 napisał
Otóż to, co zauważyłeś to jest dodatkowy bezpiecznik. Jeżeli potencjometr jest przeciążony, to jest oczywiste, że będzie się przegrzewać. Podwyższona temperatura powoduje, że lut się topi i blaszka odskakuje przerywając obwód. Tak więc zastanów się, bo może rzeczywiście masz wpakowane za mocne żarówki i dochodzi do przeciążenia.
#93
Posted 08 May 2022 - 11:08
#94
Posted 08 May 2022 - 12:23
Tu prawdopodobny scenariusz jest dosyć prosty: W obwodzie podświetlania jest zwarcie. Spowodowało to przepalenie ścieżki obwodu drukowanego wewnątrz licznika. Połączenie 13 i 2 powoduje wywalenie bezpiecznika w skrzynce, bo jak napisałem masz zwarcie w układzie podświetlania.
#95
Posted 08 May 2022 - 17:08
Użytkownik Gerri dnia 08 May 2022 - 12:23 napisał
Tu prawdopodobny scenariusz jest dosyć prosty: W obwodzie podświetlania jest zwarcie. Spowodowało to przepalenie ścieżki obwodu drukowanego wewnątrz licznika. Połączenie 13 i 2 powoduje wywalenie bezpiecznika w skrzynce, bo jak napisałem masz zwarcie w układzie podświetlania.
Racja, bezpiecznika w liczniku brak.
Na pinie nr.2 prostokątnej wtyczki po włączeniu świateł mam co ciekawe masę.
Rozumiem, że licznik do kosza?
#96
Posted 08 May 2022 - 17:24
Użytkownik WalterW dnia 08 May 2022 - 17:08 napisał
Użytkownik WalterW dnia 08 May 2022 - 17:08 napisał
Tu masz typowy przykład przepalenia takiej ścieżki w obwodzie podświetlenia:
Jak klikniesz, to się powiększy.
Zaznaczam: zdjęcie nie jest moje, znalazłem w internecie. Nie mam również informacji, czy to licznik 124 czy 201. A może jeszcze jakiś inny.
W celu diagnozy wyciągamy licznik, rozbieramy go na czynniki pierwsze (trzeba odkręcić ten cyferblat z trzema wskaźnikami - to trzy małe nakrętki) i wtedy mamy doskonały dostęp do płytki drukowanej. Trzeba prześledzić ścieżki od pinu 13 do pinu 2 (z uwzględnieniem potencjometru) i miejsce uszkodzone naprawić kawałkiem drutu. Lakier na przegrzanej (uszkodzonej, przepalonej) ścieżce jest jak widać również przegrzany i częściowo złuszczony.
Oczywiście NIE WOLNO wpinać licznika, jeżeli nie zostanie znalezione i naprawione miejsce zwarcia!
Edited by Gerri, 08 May 2022 - 17:40.
#97
Posted 08 May 2022 - 17:26
Użytkownik Gerri dnia 08 May 2022 - 17:24 napisał
Nie ma najmniejszego problemu, żeby to naprawić. Wystarczy lutownica i umiejętność się nią posługiwania.
Ok, jutro wrzucę licznik na stół i zobaczę co jest grane. Dzięki za pomoc
#98
Posted 21 May 2022 - 08:48
Użytkownik p0wel dnia 01 July 2008 - 20:03 napisał
Może być zimny lut na potencjometrze lub po prostu pęknięty lut, brak masy, spalona ścieżka, zwara podczas np wymiany żarówki pokręteł nawiewu (przepalone gniazdo) lub czasem się zdarza, nieumyślnie zamknięty do końca ściemniacz.
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Problem z podświetleniem zegarów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ksiumaxx |
|
||
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W201] Brak podświetlenia tablicy zegarów i wskaźników |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lelebial |
|
||
[W124] brak ogrzewania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|