Jump to content




- - - - -

[W126] Kick Down - nie dzia艂a


10 replies to this topic

#1 Offline   oress


  • posts 94
  • Joined 09 Jun 2008
  • Miejscowo艣膰: okolice Opola

Posted 01 August 2008 - 09:22

Szuka艂em na forum, ale konkretnych wskaz贸wek do mojego przypadku nie znalaz艂em.

Od pocz膮tku skrzynia by艂a mu艂owata, to pobawi艂em sie linkami i ustawi艂em tak jak mi sie podoba. Chcia艂bym jeszcze tylko sprawi膰 aby w trybie E wcze艣niej zmienia艂a biegi na wy偶sze, ale wyczyta艂em juz 偶e trzeba regulowac przy skrzyni, zatem jak bede na kanale to sie pobawie.

ale do sedna... og贸lnie skrzynia redukuje po wci艣ni臋ciu peda艂u gazu ponad po艂ow臋 w trybie S, przy E wymaga g艂ebszego wci艣ni臋cia. Ale jak docisne do dechy (kick down) to nie redukuje, w og贸le nie reaguje na ten przycisk. Nie moge zatem ruszy膰 ostro z pierwszego biegu, bo jak docisne do dechy ruszaj膮c od zera to i tak startuje z 2-go biegu. Jadyny spos贸b jaki wybada艂em , aby w艂膮czy膰 1-szy bieg jest taki, 偶e w trybie S ruszan na zblokowanym biegu 2-gim(wolno si臋 tocz膮c) i wciskam gaz energicznie ponad po艂ow臋 jego zakresu - wtedy zredukuje do 1.

Jad膮c z r贸偶nymi pr臋dko艣ciami na r贸偶nych biegach po wci艣nieciu kick down nie ma mozliwo艣ci aby zredukowa艂, owszem jak pisa艂em wczesniej zredukuje o 1 bieg ale nigdy o 2.

Poszukiwania rozwi膮zania problemu zaczne od sprawdzenia poprawno艣ci dzia艂ania samego przycisku kick-down, kto艣 ma mo偶e schemat dzia艂ania, tzn. jakie piny maj膮 by膰 zwarte/rozwarte przy wci艣nieym i wyci艣nietym przycisku ?

Je艣li przycisk oka偶e si臋 sprawny, to co dalej? Zorientowa艂em si臋 偶e jest jaki艣 przeka藕nik po drodze (w innych modelach w okolicach akumulatora), a gdzie jest w W126?

Jak sprawdzi膰 dzia艂anie owego przeka藕nika, skoro podczas jazdy nie jestem w stanie zajrzec pod mask臋? :hmm: B臋dzie dzia艂a膰 na postoju? je艣li tak to w jakiej pozycji d藕wigni automatu? D?

Je艣li przeka藕nik okaze si臋 OK, to co dalej? Z podci艣nieniem w aucie nie mam problemu wszystko 艣miga, a skrzynia nie szarpie.

Pytanie: co to za cz臋艣膰?

W wyja艣nianiu problemu przydatny mo偶e okaza膰 sie ten link i ten link

z g贸ry dzi臋ki



#2 Offline   Mor


  • posts 267
  • Joined 11 Sep 2007
  • Miejscowo艣膰: Wroc艂aw
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia bieg贸w:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 01 August 2008 - 11:23

Prze艂膮cznik kick-down sprawdzisz b.prosto. Wyjmiesz go sobie spod peda艂u, bo tak b臋dzie 艂atwiej, odepniesz wtyczk臋 i sprawdzisz piny na przej艣cie. Zauwa偶ysz w ciemno r贸偶nic臋, bo po prostu po wci艣ni臋ciu i puszczeniu musi si臋 zamyka膰/otwiera膰 kt贸ry艣 z obwod贸w. Je艣li tu wsio ok, to drugi z element贸w to sam zaw贸r kick-down na skrzyni. Ale po drodze dobrze sprawdzi膰 sam膮 wi膮偶k臋, czy "ma przej艣cie".

#3 Offline   oress


  • posts 94
  • Joined 09 Jun 2008
  • Miejscowo艣膰: okolice Opola

Posted 01 August 2008 - 11:53

Mor napisa艂:

drugi z element贸w to sam zaw贸r kick-down na skrzyni
jak go ewentualnie sprawdzi膰? da si臋 w og贸le czy trzeba wymieni膰 na nowy?

#4 Offline   Mor


  • posts 267
  • Joined 11 Sep 2007
  • Miejscowo艣膰: Wroc艂aw
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia bieg贸w:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 01 August 2008 - 13:46

oress napisa艂:

jak go ewentualnie sprawdzi膰?
Ja to robi艂em na podmiank臋, gorzej jak si臋 nie ma przy sobie 2-go auta z takim zaworem.

#5 Offline   oress


  • posts 94
  • Joined 09 Jun 2008
  • Miejscowo艣膰: okolice Opola

Posted 01 August 2008 - 22:53

du偶o jest zabawy z tak膮 roszad膮 ? Ile kosztuje nowy zaworek ?

Prze艂膮cznik kick down jest sprawny, sprawdzi艂em miernikiem.
zagl膮da艂em dzisiaj pod sp贸d ale z lewarka, jutro wjade na kana艂 u kumpla, i juz widze 偶e ktos cos tam manipulowa艂 z kabelkami, bo jaka艣 ta艣ma czerwona izolacyjna, i og贸lnie pl膮tanina kabli i straszna prowizorka, wi臋c mam nadziej臋 偶e wystarczy poprawi膰 po "magiku" od automat贸w ;-) ... w sobote sie oka偶e zdam relacje

Ma ktos mo偶e jakis schemat 偶ebym m贸g艂 sprawdzic co gdzie ma by膰 wpi臋te

#6 Offline   BOX47


  • posts 215
  • Joined 26 May 2008
  • Miejscowo艣膰: Worms, Nadrenia-Palatynat.
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia bieg贸w:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 01 August 2008 - 23:13

czy aby kick-down na pewno dzia艂a startuj膮c od zera
bo mi si臋 wydaje 偶e s艂u偶y on raczej przy wyprzedzaniu i to przy np: pr臋dko艣ciach wy偶szych jak 60km/h 偶e nie wspomn臋 ponad 110-120 km/h
ja zauwa偶y艂em u siebie co艣 takiego
jak wyprzedzam pomijaj膮c turbo dziur臋 dostaje rozp臋du i po jakim艣 czasie jest takie co艣 jakby pukni臋cie w peda艂 gazu i wtedy popuszczam lekko a auto nadal jedzie nabieraj膮c pr臋dko艣ci
czy to w艂a艣ciwe dzia艂anie
chyba tak

#7 Offline   marcin_z1


  • posts 79
  • Joined 02 Nov 2007
  • Miejscowo艣膰: O艣wi臋cim

Posted 02 August 2008 - 07:02

Cytat

czy aby kick-down na pewno dzia艂a startuj膮c od zera

Na pewno.

Cytat

czy to w艂a艣ciwe dzia艂anie

Jak najbardziej w艂a艣ciwe.

#8 Offline   BOX47


  • posts 215
  • Joined 26 May 2008
  • Miejscowo艣膰: Worms, Nadrenia-Palatynat.
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia bieg贸w:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 02 August 2008 - 08:12

no od 0 km jeszcze nie musia艂em startowa膰 z kick-downem bo i tak si臋 nie藕le zbiera wi臋c nie wiem
dzi臋ki

#9 Offline   Mor


  • posts 267
  • Joined 11 Sep 2007
  • Miejscowo艣膰: Wroc艂aw
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia bieg贸w:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 02 August 2008 - 21:30

oress napisa艂:

du偶o jest zabawy z tak膮 roszad膮 ?
Niebardzo...
Numer 622 na rysunku:
Do艂膮czona grafika
Cen臋 mniej wi臋cej sprawdzisz tu:
KLIK

#10 Offline   oress


  • posts 94
  • Joined 09 Jun 2008
  • Miejscowo艣膰: okolice Opola

Posted 08 August 2008 - 06:35

Naprawi艂em, by艂 bajzel z elektryk膮, ale ....
Tera偶 juz 艣mia艂o moge ruszy膰 z 1-go biegu jak docisne do dechy (kick-down) ale tylko w trybie S - czy to poprawny objaw?
Musze jeszcze sprawdzi膰 podci艣nienia, bo po wci艣ni臋ciu kick-down, nie redukuje natychmiast, tylko z oko艂o sekundow膮 zw艂ok膮 - a moze tak ma by膰 ?
Jeszcze odnosze wra偶enie, 偶e zbyt d艂ugo przeci膮ga biegi, mo偶e tarczki juz si臋 ko艅cz膮, albo da si臋 to jakos wyregulowa膰 - co my艣licie ?

Patrz膮c na wi膮zki przewod贸w jakie s膮 pod艂膮czone do automatu, mam jeszce u siebie przy koncu obudowy, blisko wa艂u co艣 co wyglada na czujnik temperatury, jest po prostu przykr臋cone do korpusu(obudowy) skrzyni, przew贸d z tego idzie do wn臋trza auta tym samym otworem co wi膮zka cztero-przewodowa od kick-down. Co to dok艂adnie za czujnik?

Przyda艂 by mi si臋 jaki艣 wska藕nik/wy艣wietlacz kt贸ry by mnie informowa艂 na jakim biegu jade, bo trudno niekiedy wyczu膰 bez wachlowania z D na 3, 2 - kto艣 mo偶e pr贸bowa艂 zrobi膰 co艣 takiego?

jeszce jedno: moge wyhaczy膰 fajny zestaw M103 3,0 + automat z angielskiej wersji W124, da si臋 to bezproblemowo wsadzi膰 do mojego W126? silnik to wiem 偶e 艂atwo podejdzie, ale czy z automatem nie b臋dzie problemu? Niech mnie ktos o艣wieci czy do W124 i W126 by艂y pakowane te same automaty.








Podobne tematy Zwi艅