Jump to content




- - - - -

[w201] Kontrolka swiec zarowych - nie swieci.


74 replies to this topic

#21 Offline   pasiasty


  • posts 104
  • Joined 28 Feb 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 220CDI ASB Kombi 1999r.
  • Inne auto:Fabia 2005r 1.4 16V

Posted 05 August 2008 - 21:40

Kania napisał:

Świece żarowe są sterowane mikroprocesorem w przekaźniku czasowym podgrzewania
MIKROPROCESOR !! Kolego chyba nie wiesz co piszesz, bez urazy kawałek elektroniki to nie mikroprocesor na BOGA !!

Kania napisał:

to zastosować amperomierz
Jasne i włącz go jak żarówkę równolegle a zobaczysz światła i efekty jak w sylwestra !!
Sorry, że nie pomoge w temacie ale jak czytam takie faramazony to mi się flaki przewracają.
Ps. Może jak to przeczytasz to chociaż multimetr ocalisz, jaki by on nie był.
:)



#22 Offline   Radhezz


  • posts 1,526
  • Joined 26 Dec 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Posted 05 August 2008 - 23:44

Ehh.. czytam to i w końcu sam zgłupiałem jak to jest w końcu z tymi świecami :)
OK, fakt że jestem "benzyniakiem" i nie powinno mnie to interesować, ale lubię mieć uporządkowaną wiedzę i w ogóle :)
Więc podam sposób który podpatrzyłem w znajomym warsztacie:

Bierzemy aku osobny, albo do swojego podpinamy kable rozruchowe, wykręcamy świece i po kolei lecimy:
Przewód masowy "-" zapinamy na obudowie świecy (chwytamy), a "+" dotykamy do czubka świecy, tak długo jak nie zauważymy że zaczyna się żarzyć (kilka sekund). Jak się "zajara" to jest dobra, jeśli nie, to szrot. Proste, łatwe i działa w każdym aucie, nie tylko :D W124 i W201 ;-)

Dziękuję za uwagę w moim gościnnym występie w temacie Diesel :)

#23 Offline   Rob


  • posts 5,137
  • Joined 24 Jan 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Posted 06 August 2008 - 08:19

Radhezz napisał:

Bierzemy aku osobny, albo do swojego podpinamy kable rozruchowe, wykręcamy świece i po kolei lecimy:

Sposób jak najbardziej dobry, ale jak masz 6 świec z kiepskim dostępem a w dodatku paluszki nowszego typu to życzę miłej zabawy w odkręcanie.... Gwarantuję że 2 na pewno sie ukręca :) O świecach i ich sprawdzaniu pisaliśmy sporo na forum, wiec tak tylko dla przypomnienia: świece możemy sprawdzić kablem dotykając plusa i czubka świecy ( lub odpowiedniego gniazda w przekaźniku ale to zależy od typu instalacji) i jak iskrzy to świeca jest OK, lub miernikiem sprawdzając oporność każdej świecy. Możemy też wykonać sobie prosta kontrolkę z przewodu i żarówki która tez sobie co nieco posprawdzamy.

#24 Offline   Kania


  • posts 367
  • Joined 14 Jul 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 06 August 2008 - 16:39

pasiasty napisał:

MIKROPROCESOR !! Kolego chyba nie wiesz co piszesz, bez urazy kawałek elektroniki to nie mikroprocesor na BOGA !!

pasiasty napisał:

Jasne i włącz go jak żarówkę równolegle a zobaczysz światła i efekty jak w sylwestra !!
Sorry, że nie pomoge w temacie ale jak czytam takie faramazony to mi się flaki przewracają.
Ps. Może jak to przeczytasz to chociaż multimetr ocalisz, jaki by on nie był.

Jakie farmazony??

Co ty bre.... za (przeproszeniem)?

Kup sobie jakąś specjalistyczną książkę jakiegoś niemieckiego autora np.H.R.Etzold, to sobie wtedy zobaczysz, że mam racje, a nie od razu bedziesz krytykował innych!

pasiasty napisał:

Sorry, że nie pomoge w temacie

Skoro mnie tak "napadłeś" to pomóż koledze przecież jesteś ode mnie mądrzejszy skoro twierdzisz że ja pisze farmazony!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

#25 Offline   pasiasty


  • posts 104
  • Joined 28 Feb 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 220CDI ASB Kombi 1999r.
  • Inne auto:Fabia 2005r 1.4 16V

Posted 06 August 2008 - 18:47

Kania
Pojęcie o elektryce (elektronice) to ty nie masz i żadna książka nawet po niemiecku ci nie pomoże ! Pewnie coś ci się pomyliło podczas tłumaczenia.
1. Wpinając amperomierz w układ równolegle spalisz go jak nic, gdyż takowy pracuje w takim przypadku na zwarcie (pisząc łopatologicznie) !!! Przestroga przed uszkodzeniem to duża pomoc choć nie rozwiązuje problemu. :)
2. Przeczytaj definicje mikroprocesora i szybko zrozumiesz swój błąd.. Na chłopski rozum - nawet w najnowszych samochodach nie stosuje się mikroprocesorów w tak prostym układzie jak zasilanie i sterowanie świec, takowe są w dalszych układach nadzoru i rejestracji. :pad:
Nie ma nic gorszego niż błędna informacja (dezinformacja) - "pomoc" prowadząca do destrukcji :mrgreen:

#26 Offline   Charlie9


  • posts 7,791
  • Joined 15 Jan 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 06 August 2008 - 19:05

Panowie - rozumiem emocje, ale moze da sie rozmawiac spokojnie. Bardzo o to prosze :pad:

#27 Offline   adii83


  • posts 98
  • Joined 29 Jul 2008
  • Miejscowość: Gierałtowice

Posted 06 August 2008 - 20:03

dziś podczas odpalenia silnika tak dziwnie mi silnikiem rzucało ale przez chwile jakby nie umiał wejsc na obroty ale pozniej było już ok to chyba jednak te świece.

#28 Offline   gulin


  • posts 154
  • Joined 16 Mar 2008
  • Miejscowość: Grudziądz

Posted 06 August 2008 - 20:33

Wymień sobie kolego wszystkie cztery i bez problemu...nie wiem w czym dym..bo i zima niedługo, a i jak ci padła jedna albo 2 to za chwilę mogą polecieć pozostałe,koszt ok. 30pln szt...

#29 Offline   Kania


  • posts 367
  • Joined 14 Jul 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 06 August 2008 - 21:09

pasiasty,
Przeczytaj "pw"!

#30 Offline   pawel14b3


  • posts 3,479
  • Joined 25 Oct 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Posted 06 August 2008 - 22:57

Panowie napisałem chyba najprostszy i starałem się opisać łopatologicznie sposób postępowania i wyszła z tego wrzawa że cho cho :drive:

Rob napisał:

To weź zapal zimny silnik (najlepiej zimą po nocy) z niesprawną połową świec i spróbuj od razu jechać :drive: Gwarantuję że odczujesz znaczny spadek mocy
Uważam że takie uwagi są niestosowne i w znacznym stopniu przyczyniają się do złego zrozumienia tematu.
kania napisał
aha ale tak myślę że jakby świeca sie przepaliła to może by na mocy stracił albo coś by szarpało a silnik chodzi równo, a jeśli to świeca tak jak napisałeś to mogę jeździć autem??
Proponuję uważniej czytać
Rob, a czy w zimę z niesprawną świecą (świecami) pojedziesz benzyniakiem. :hmm:
Jest to usterka która nie usunięta może znacznie osłabić kondycję naszego silnika DIESLA ,ale tylko podczas rozruchu. Rozruch w dieslu wygląda inaczej, gdyż po zapaleniu świece jeszcze jakiś czas podgrzewają komorę spalania i po osiągnięciu odpowiedniej tem. ich praca się kończy
Bez świec można zapalić diesla w zimę. Dwie szufle żaru z pieca pod miskę i będzie gadał jak nowy :drive:
Ale taki zawodowiec na pewno to wie i na pewno napisał by to w "ładniejszy" sposób ,ale niestety nie tego ten temat dotyczy :ok:

Kania, czy będziesz wymieniał sam świece czy oddajesz auto do warsztatu :?:








Podobne tematy Zwiń