Jump to content




- - - - -

[w124] el. szyby działają przy otwartych drzwiach :/



60 replies to this topic

#11 Offline   PICEK


  • posts 27
  • Joined 07 Aug 2007
  • Miejscowość: Obsza

Posted 26 August 2008 - 19:14

Przyczyną była spalona DIODA w skszynce bezpieczników, tak jak pisał Radhezz, jest ona z tyłu koło innych przekażników, taka mała szara kostka na samym koncu skrzynki. Jest tam opornik on sie wykruszył i nie było styku drucików, wlutowałem drugi i smiga. Mi się zdaje że on zesmażył sie z powod otwartych drzwi przez cały dzień, aż padł mi akumolator. Napewno bedzie to DIODA. POZDRAWIAM...



#12 Offline   Irek


  • posts 27
  • Joined 13 Dec 2007
  • Miejscowość: Lublin

Posted 26 August 2008 - 20:21

a u mnie.. aż wstyd się przyznać.. ale z drugiej strony cieszę się że operacja zakończyła się na skrzynce bezpieczników :hmm: bezpieczniki G i H były po 25A (wcześniej działało...), wymieniłem na 16A czyli jak Pan Bóg przykazał, poczyściłem styki jeszcze przy bezpieczniku 2 i teraz jest ok :star: dzięki za pomoc http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/jump.gif

#13 Offline   Radhezz


  • posts 1,526
  • Joined 26 Dec 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Posted 26 August 2008 - 21:39

magik napisał:

w 190tce jest dioda ktora jak padnie to sa wlasnie takie problemy z szybami

PICEK napisał:

Przyczyną była spalona DIODA w skszynce bezpieczników, tak jak pisał Radhezz

PICEK, oddaj sprawiedliwość magikowi, bo to on pisał o diodzie i gdzie się znajduje - ja tylko napisałem Irkowi o co biega z mostkowaniem i czym to grozi http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/happy17.gif

Pozdrawiam roztargnionych ;-)

#14 Offline   PICEK


  • posts 27
  • Joined 07 Aug 2007
  • Miejscowość: Obsza

Posted 27 August 2008 - 05:58

Tak jest racja dla magika, i sory za pomyłkę.

#15 Offline   Michalczewski


  • posts 60
  • Joined 23 Sep 2007
  • Miejscowość: Kraków

Posted 29 September 2008 - 14:02

powiedzcie mi w koncu bo juz sie gubie ;-) dioda jest pod skrzynka z bezpiecznikami a przekaznik jest w skrzynce u mnie na koncu taki maly srebrny i wnim faktycznie jest opornik ale wyglada na dobry wiec czego szukac :E :D

#16 Offline   kewel1977


  • posts 11
  • Joined 05 Feb 2009
  • Miejscowość: Goleniów

Posted 09 February 2009 - 10:36

Pytanko w sprawie szyb ..... czy to normalne, że szyby elektryczne ( w modelu tylko przód) mają działać na wyłączonym zapłonie. W mojej wersji widać że odpowiada za nie przekażnik w skrzynce bezpieczników , taki dwubiegunowy z przełączeniem 87 i 87a . Zauwazyłem że załącza sie od razu po włożeniu i cały czas jest prawdopodobnie w układzie załączonym. Przez to samochód nie moze wystać bez jazdy dwa dni.. siada akumulator.. Proszę o pomoc bo rozebrałem swoja :zeby: i chcę wszytko porządnie złożyć....

#17 Offline   Bob


  • posts 674
  • Joined 08 Aug 2007
  • Miejscowość: Pisz
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 09 February 2009 - 10:51

Cytat

moduł komfortu, który nawiasem lubi się zepsuć i często jest odłączany bo żre prąd.
I pewnie tak może być w twoim przypadku. Jeśli masz ten moduł to szyby przy wyłącząnym zapłonie powinny działać ale tylko po otwarciu drzwi.

#18 Offline   kewel1977


  • posts 11
  • Joined 05 Feb 2009
  • Miejscowość: Goleniów

Posted 10 February 2009 - 00:10

Chyba mam raczej moduł dyskomfortu ;-) . Przy otwarciu drzwi w sensie na roźcież czy zamkiem? W każdym razie trzeba będzie zrobić jakiś wyłącznik żeby na przkaznik nie płynął prąd przy podłączonym zapłonie ?

[ Dodano: Wto Lut 10, 2009 00:10 ]
Heh powalczyłem cały dzień i sam sobie odpowiem.... :zeby: Poszedłem trochę na łatwizne ale myśle że będzie git. Skoro przekaźnik ciągle pracował na "podtrzmaniu" (tylko jako zasilanie) wstawiłem tam zwykły mostek ... Sparwdziłem ... nie ma spadku napięcia .. Może już wytrzymie bez ruchu 48 h i nie bedzie się rozładowywać.......Swoją drogą wciąż szyby pracowały bezprzekaźnika więc i teraz chyba nic się niedobrego nie wydarzy?

#19 Offline   Bluebartek


  • posts 2
  • Joined 01 Apr 2009
  • Miejscowość: Warszawa

Posted 01 April 2009 - 23:59

Koledzy, a jakie wartości powinien mieć ten opornik (dioda) - w ASO występuje jako część zamienna (koszt około 56 zł) ale jest niedostępna - nawet w niemieckim magazynie... Więc chyba pozostaje tylko odczytać oporność i wlutować samemu??

#20 Offline   Radhezz


  • posts 1,526
  • Joined 26 Dec 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Posted 02 April 2009 - 00:05

Bluebartek napisał:

jakie wartości powinien mieć ten opornik (dioda)

Bluebartek napisał:

odczytać oporność
A od kiedy opornik i dioda to jest to samo :P :shock: Diodę w zależności od typu charakteryzują w sumie dwa parametry: If i Ur. Ur przy napięciu instalacji 12V-15V pomijamy, i liczy się tylko If - maksymalny prąd płynący przez diodę w kierunku przewodzenia. Radzę poszukać zwykłej diody prostowniczej, o prądzie If równym, lub trochę nawet wyższym od wartości zabezpieczenia obwodu (bezpiecznika).

EDIT:
Konieczny :) Pomyliłem "podgląd" z "wyślij" :!:








Podobne tematy Zwiń