Jump to content




- - - - -

nie załącza się wentylator przed chłodnicą klimy.


29 replies to this topic

#11 Offline   TatOR


  • posts 36
  • Joined 09 Apr 2009
  • Miejscowość: Wrocław

Posted 28 July 2009 - 16:15

Jeśli mogę coś doradzić, u mnie było to samo. Wystarczyło przeczyścić styki przekaźnika i problem minął. Przekaźnik jest w skrzynce na podszybiu, tuż za skrzynką z bezpiecznikami.

Dodam jeszcze, że w/g mojej wiedzy wiatrak klimy włącza się 2-u stopniowo:
1 - sterownikiem ciśnieniowym
2- temperaturą



#12 Offline   Ukaniu


  • posts 676
  • Joined 30 May 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Posted 28 July 2009 - 16:56

TatOR napisał:

Dodam jeszcze, że w/g mojej wiedzy wiatrak klimy włącza się 2-u stopniowo:
1 - sterownikiem ciśnieniowym
2- temperaturą

Dokłądnie tak.
Ciśnieniem czynnika w klimie na połowę gwizdka przez rezystor.
Czujnikiem temperatury silnika na pełną parę (różnie, zwykle w okolicach 110 stopni C.)

Obwody do zasilania pełną parą mają większe przekroje kabli i wytrzymalszy przekaźnik.

#13 Offline   dudi


  • posts 29
  • Joined 23 Mar 2009
  • Miejscowość: Pawłowice

Posted 29 July 2009 - 05:54

Nie mam schematu instalacji elektrycznej- rezystor powinien być wpięty szeregowo między przekaźnik (fioletowy przewód) a silnik wentylatora (przewód biało-czarny)? Bo jeśli tak, to całość spokojnie będzie działać bez rezystora, a jedyna wada to brak zwolnionych obrotów wiatraka.

#14 Offline   Ukaniu


  • posts 676
  • Joined 30 May 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Posted 29 July 2009 - 10:08

Przekroje kabli i przekaźniki takie same w obwodzie z rezystorem?
Zwykle MB daje mniejsze przekroje, słabsze przekaźniki - nie zastanawiałeś się czego spalił Ci się bezpiecznik w przekaźniku ?
Mnie tam ganz egal ale za oszczędność na nowym oporniku czy choć sprawnym szrocie masz istniejące niebezpieczeństwo spalenia auta. Taki drut zamiast opornika to już nawet nie tylko w przenośni druciarstwo.

#15 Offline   dudi


  • posts 29
  • Joined 23 Mar 2009
  • Miejscowość: Pawłowice

Posted 29 July 2009 - 13:45

Przesadzasz z tym spaleniem auta. Druciarstwo to zrobił Mercedes z tym opornikiem, on po prostu robi za grzałkę-ot taka prymitywna regulacja napięcia. Widocznie wtedy nie znali jeszcze metod PWM, a dzielone uzwojenie uznali za zbyt drogie. Bezpiecznik spalił się bo: wentylator był nie używany od X-czasu i może mieć opory toczenia, albo przekaźnik może mieć zabrudzone-opalone styki. Opornik kupie prędzej czy później, jak tylko będę w pobliżu ASO, bo wątpię, żeby sklep motoryzacyjny potrafił cos takiego sprowadzić.

#16 Offline   MaxMatt


  • posts 208
  • Joined 11 Sep 2007
  • Miejscowość: Bielsko-Biała / Kraków
  • Mercedes:W124 3.6E AMG – M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:89' W124 250D

Posted 31 July 2009 - 13:37

Ukaniu napisał:

Wentylatory włącza czujnik ciśnienia na osuszaczu (czerowny bądź zielony 15 lub 20 atm)

Który 15 a który 20? Mnie facet od klimy powiedział, że poleca zielony, bo załącza wiatraki przy niższym ciśnieniu.

A tak w ogóle to jaki numer ma ten zielony? Nigdzie tego nie mogę znaleźć - wszyscy o nim mówią, ale nikt go nie widział :mlot:

#17 Offline   Ukaniu


  • posts 676
  • Joined 30 May 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Posted 31 July 2009 - 16:12

Tutaj trochę drażyliśmy temat i wychodzi, że czerwony z zielonym mogą mieć inne gwinty i różnią się ciśnieniem. Więcej nic nie wiem.
http://w114-115.org....pic.php?t=42734

#18 Offline   Gerri


  • posts 2,649
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Posted 01 August 2009 - 09:16

A tutaj:

http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/3456.pdf

jest akuratny schemacik. (chociaż ma niewielkie nieścisłości...)

Tutaj:

http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/4450.pdf

jest jeszcze jeden schemat. Oba przekaźniki wentylatora są na górze, na środku.

#19 Offline   Fido


  • posts 12
  • Joined 17 Jun 2018
  • Miejscowość: Racibórz
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 20 June 2018 - 16:28

Witam. Nabyłem W124 z niesprawna klimatyzacją. Okazało się, że jest dziura w chłodnicy przy okazji demontażu okazały się również niesprawne wentylatory (u mnie wersja z 2 szt). Chłodnica wymieniona, wentylatory naprawione. Klimatyzacja została nabita i działa. Nie włączają się jednak wentylatory. Z tego co zauważyłem wentylatory są spięte razem i działają zawsze w parze.
Od czego zacząć poszukiwania? Z tego co wyszukałem to większość z Was ma jeden wiatrak i chyba instalacja jest wtedy inna albo?
Pozdrawiam i Dziękuję.

#20 Offline   Sharqy


  • posts 136
  • Joined 01 Jan 2009
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 20 June 2018 - 21:18

Sprawdz czujnik czy jest sprawy, ten ktory zalacza wentylator








Podobne tematy Zwiń