Jeśli mogę coś doradzić, u mnie było to samo. Wystarczyło przeczyścić styki przekaźnika i problem minął. Przekaźnik jest w skrzynce na podszybiu, tuż za skrzynką z bezpiecznikami.
Dodam jeszcze, że w/g mojej wiedzy wiatrak klimy włącza się 2-u stopniowo:
1 - sterownikiem ciśnieniowym
2- temperaturą
0
nie załącza się wentylator przed chłodnicą klimy.
Rozpoczęty przez dudi, maj 23 2009 13:57
29 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 28 lipca 2009 - 16:15
#12
Napisano 28 lipca 2009 - 16:56
TatOR napisał:
Dodam jeszcze, że w/g mojej wiedzy wiatrak klimy włącza się 2-u stopniowo:
1 - sterownikiem ciśnieniowym
2- temperaturą
1 - sterownikiem ciśnieniowym
2- temperaturą
Dokłądnie tak.
Ciśnieniem czynnika w klimie na połowę gwizdka przez rezystor.
Czujnikiem temperatury silnika na pełną parę (różnie, zwykle w okolicach 110 stopni C.)
Obwody do zasilania pełną parą mają większe przekroje kabli i wytrzymalszy przekaźnik.
#13
Napisano 29 lipca 2009 - 05:54
Nie mam schematu instalacji elektrycznej- rezystor powinien być wpięty szeregowo między przekaźnik (fioletowy przewód) a silnik wentylatora (przewód biało-czarny)? Bo jeśli tak, to całość spokojnie będzie działać bez rezystora, a jedyna wada to brak zwolnionych obrotów wiatraka.
#14
Napisano 29 lipca 2009 - 10:08
Przekroje kabli i przekaźniki takie same w obwodzie z rezystorem?
Zwykle MB daje mniejsze przekroje, słabsze przekaźniki - nie zastanawiałeś się czego spalił Ci się bezpiecznik w przekaźniku ?
Mnie tam ganz egal ale za oszczędność na nowym oporniku czy choć sprawnym szrocie masz istniejące niebezpieczeństwo spalenia auta. Taki drut zamiast opornika to już nawet nie tylko w przenośni druciarstwo.
Zwykle MB daje mniejsze przekroje, słabsze przekaźniki - nie zastanawiałeś się czego spalił Ci się bezpiecznik w przekaźniku ?
Mnie tam ganz egal ale za oszczędność na nowym oporniku czy choć sprawnym szrocie masz istniejące niebezpieczeństwo spalenia auta. Taki drut zamiast opornika to już nawet nie tylko w przenośni druciarstwo.
#15
Napisano 29 lipca 2009 - 13:45
Przesadzasz z tym spaleniem auta. Druciarstwo to zrobił Mercedes z tym opornikiem, on po prostu robi za grzałkę-ot taka prymitywna regulacja napięcia. Widocznie wtedy nie znali jeszcze metod PWM, a dzielone uzwojenie uznali za zbyt drogie. Bezpiecznik spalił się bo: wentylator był nie używany od X-czasu i może mieć opory toczenia, albo przekaźnik może mieć zabrudzone-opalone styki. Opornik kupie prędzej czy później, jak tylko będę w pobliżu ASO, bo wątpię, żeby sklep motoryzacyjny potrafił cos takiego sprowadzić.
#16
Napisano 31 lipca 2009 - 13:37
Ukaniu napisał:
Wentylatory włącza czujnik ciśnienia na osuszaczu (czerowny bądź zielony 15 lub 20 atm)
Który 15 a który 20? Mnie facet od klimy powiedział, że poleca zielony, bo załącza wiatraki przy niższym ciśnieniu.
A tak w ogóle to jaki numer ma ten zielony? Nigdzie tego nie mogę znaleźć - wszyscy o nim mówią, ale nikt go nie widział
#17
Napisano 31 lipca 2009 - 16:12
Tutaj trochę drażyliśmy temat i wychodzi, że czerwony z zielonym mogą mieć inne gwinty i różnią się ciśnieniem. Więcej nic nie wiem.
http://w114-115.org....pic.php?t=42734
http://w114-115.org....pic.php?t=42734
#18
Napisano 01 sierpnia 2009 - 09:16
A tutaj:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/3456.pdf
jest akuratny schemacik. (chociaż ma niewielkie nieścisłości...)
Tutaj:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/4450.pdf
jest jeszcze jeden schemat. Oba przekaźniki wentylatora są na górze, na środku.
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/3456.pdf
jest akuratny schemacik. (chociaż ma niewielkie nieścisłości...)
Tutaj:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/4450.pdf
jest jeszcze jeden schemat. Oba przekaźniki wentylatora są na górze, na środku.
#19
Napisano 20 czerwca 2018 - 16:28
Witam. Nabyłem W124 z niesprawna klimatyzacją. Okazało się, że jest dziura w chłodnicy przy okazji demontażu okazały się również niesprawne wentylatory (u mnie wersja z 2 szt). Chłodnica wymieniona, wentylatory naprawione. Klimatyzacja została nabita i działa. Nie włączają się jednak wentylatory. Z tego co zauważyłem wentylatory są spięte razem i działają zawsze w parze.
Od czego zacząć poszukiwania? Z tego co wyszukałem to większość z Was ma jeden wiatrak i chyba instalacja jest wtedy inna albo?
Pozdrawiam i Dziękuję.
Od czego zacząć poszukiwania? Z tego co wyszukałem to większość z Was ma jeden wiatrak i chyba instalacja jest wtedy inna albo?
Pozdrawiam i Dziękuję.
#20
Napisano 20 czerwca 2018 - 21:18
Sprawdz czujnik czy jest sprawy, ten ktory zalacza wentylator
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Odpływ wody przedniej szyby w201 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Babybenz201 |
|
||
[W201] czujnik załączający wentylator |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
|
|
[w124]przednie zaciski |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | hadrianus |
|
||
Podpięty [W140] Porady przed kupnem |
Mercedes S, CL i SEC | mgr3136 |
|
|
|
Błotnki przednie Coupe E klasa - różnica |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Marcin78Lubuskie |
|
|