Jump to content




- - - - -

[W201/W124] Wymiana łożyska koła tył


54 replies to this topic

#51 Offline   melfio1


  • posts 3,639
  • Joined 02 Nov 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Posted 02 March 2020 - 11:09

Ale klocki i zaciski trzeba zdjąć tak?



#52 Offline   rzel


  • posts 224
  • Joined 07 Jan 2017
  • Miejscowość: rzeszowskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 02 March 2020 - 11:13

Jak masz luz na łożysku koła to podnieś auto, złap za koło i ruszaj nim , jedną ręką na godzinie 12, drugą na 6, potem 9 i 3, jak jest luz to powinien być tak wyczuwalny.

#53 Offline   andrzejrz


  • posts 526
  • Joined 30 Dec 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Posted 02 March 2020 - 11:13

Pewnie Tobie chodziło o łożysko...Nic nie trzeba zdjąć,to rękami sprawdzisz ruszając koło

#54 Offline   melfio1


  • posts 3,639
  • Joined 02 Nov 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Posted 02 March 2020 - 11:23

andrzejrz, no niewiem ale w przednim miałem łożysko które wyło i dopiero po zdjęciu zacisku było czuć luz,dobra ok dzięki panowie za szybkie odpowiedzi.

#55 Offline   walsoraJ


  • posts 2
  • Joined 16 May 2021
  • Miejscowość: Solothurn
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:300 TE, M103 12v, 5man,

Posted 29 May 2022 - 16:55

Witam wszystkich, proszę o pomoc w diagnozie. W grudniu wymieniłem łożysko (lewy tył), które było już głośne. Przy zmianie kół na letnie, teraz w maju, wyczułem Spore luzy na tym samym kole. Ruszała się cała piasta, koło, wraz z przegubem. Dziwi mnie to, ponieważ łożysko było poprawnie wymienione, a zrobiłem około 5k km. Wczoraj wymieniłem je jeszcze raz, znów zapłaciłem 500pln i od razu są luzy takie same jak przed... Czy mogłem uszkodzić piastę bądź zwrotnice? A może któryś detal jest już wyrobiony? Łożyska raczej nie uszkodziłem, przy prasowaniu oczywiście za zewnętrzny pierścień, doszedłem do pięciu ton, by mieć pewność że jest na swoim miejscu, pierścień zabezpieczający wszedł bez problemu, przy prasowaniu piasty podparłem za pierścień wewnętrzny i praktyczne weszła bez przekraczania tony docisku. Nie wiem gdzie popełniłem błąd. Próbowałem dokręcić mocniej przegub, w nadziei na skasowanie luzu ale jedynie zniszczyłem gwint w jednej nakrętce. Proszę o pomoc.








Podobne tematy Zwiń