Jump to content




- - - - -

[w201/w124] Dyferencjał - naprawa



96 replies to this topic

#61 Offline   cyborg


  • posts 172
  • Joined 28 Jun 2010
  • Miejscowość: Brodnica
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C107
  • Inne auto:Voyager, Stratus, PT, Audi A2

Posted 01 October 2011 - 20:32

To faktycznie ciekawe.. Cale zycie czlowiek sie uczy. Nie pomyslalbym ze tak sie moze zdarzyc, ale faktycznie w ciezarowkach wszystko jest duzo wieksze, mechanizmy oraz sily na nie dzialajace, i moga sie one w pewnych warunkach zachowywac inaczej niz w osobowkach..



#62 Offline   sznida


  • posts 307
  • Joined 25 Aug 2011
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 01 October 2011 - 21:53

To tak dla wyjaśnienia napiszę, skoro zostało wspomniane pj :) za jazdę na luzie oblewa się nie dlatego że można zniszczyć samochód czy coś takiego, jadąc na luzie mamy znacznie mniejszą kontrolę nad samochodem, szczególnie na śliskiej nawierzchni, jest to po prostu niebezpieczne i o to chodzi w tym że za to oblewają ;)

#63 Offline   tytus


  • posts 87
  • Joined 22 Oct 2009
  • Miejscowość: jasnogórze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 07 October 2011 - 17:02

Witam! Potrzebna mi pomoc w kwestii mostu bo,rozlatuje mi się . Na dzień dzisiejszy wiem że na pewno poleciało łożysko na półosi. co jeszcze nie mam pojęcia dopóki go nie otworzę. W każdym razie ryczy jak stara krowa. Z danych technicznych wynika że powinienem mieć most o przełożeniu 3.64 . Na moście mam numer 2013510205 . Niestety tabliczki nie ma . czy ktoś ma może jakieś informacje czy to przełożenie odpowiada numerowi części? Nie chciał bym kupić niewłaściwego mostu , a coś mi tu trąci że przy tym moście już coś kiedyś było grzebane. Dzwoniłem do serwisu , ale niestety nie udzielili mi informacji , bo stwierdzili, że jak mi udzielą to będą mogli zwijać interes :ok:

#64 Offline   aclos


  • posts 203
  • Joined 28 Mar 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E300TD

Posted 07 October 2011 - 20:43

tytus napisał:

technicznych wynika że powinienem mieć most o przełożeniu 3.64
zapodaj vin

#65 Offline   melfio1


  • posts 3,639
  • Joined 02 Nov 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Posted 07 October 2011 - 20:59

tytus, jak masz manułal tak jak w opisie pięcio biegową to 3.64 ,a masz ABS :?: W 1.8 :star: 190 BYŁY jeszcze 3.46 ,ale to chyba 4 biegowe i automaty ;)

#66 Offline   tytus


  • posts 87
  • Joined 22 Oct 2009
  • Miejscowość: jasnogórze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 08 October 2011 - 10:04

Tak , mam ABS. WDB2010181A622082 . Tak jest, ze skrzynią 4 i automatem były 3.46 . 3.64 były jeszcze w 250D Masakra :mrgreen: A co dzwonię po handlarzach to są zdziwieni że mówię o 3.64 bo są przekonani że w tym modelu powinien być 3.23 Zwariować można :star:

#67 Offline   tytus


  • posts 87
  • Joined 22 Oct 2009
  • Miejscowość: jasnogórze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 08 October 2011 - 12:59

Już wiem jakie ma być przełożenie. Ma być 3.64. Dla tych którzy będą mieli ten sam problem (oczywiście nikomu nie życzę) przełożenie jest wybite na moście w prawym lub lewym dolnym rogu patrząc z tyłu , na płaszczyźnie do której jest przykręcony dekiel . Dla odmiany cyfry są wklęsłe w przeciwieństwie do reszty numerów , ale szczota druciana i wszystko jasne :star: Potem wstawię jakieś foto .

#68 Offline   tytus


  • posts 87
  • Joined 22 Oct 2009
  • Miejscowość: jasnogórze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 08 October 2011 - 15:29

Nie mogę już edytować postu , więc sorki za trzeci post z rzędu 8) dodaję zdjęcia.
Dołączona grafika Dołączona grafika

#69 Offline   stary


  • posts 33
  • Joined 21 Aug 2010
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 08 May 2015 - 14:47

Podpinam się pod temat po... jak widzę kilku latach ciszy w sprawie naprawy/regeneracji mostu.

Czy ktoś może wskazać dobry, sprawdzony zakład/warsztat, który fachowo regeneruje dyferencjały?

Rok temu wymieniłem kompletnie rozsypany dyfer (mała główka, 3.46 z ABS) na używany, "100% sprawny" z Allegro. Ten "nowy" od kilku miesięcy bardzo hałasuje (brum z wibracjami) przy większych obciążeniach (stromy podjazd, 2-gi bieg przy obrotach powyżej 2 tys/min), stromy zjazd i hamowanie silnikiem (od około 60-80 km/h), zdecydowane przyspieszanie na 2-gim biegu (obroty od 2 tys/min).

Wał napędowy raczej dobry, bo pół roku temu wymienione zostały sprzęgiełka gumowe + łożysko.
Czy brum i drgania, przy sytuacjach opisanych wyżej, może powodować złe złożenie wału (niewyważenie wału)?

Mam dosyć kupowania kolejnego, używanego dyfra i loterii z tym związanych.

Z góry dzięki.

PS. Na Allegro jest użytkownik KLOS39, który sprzedaje regenerowane dyfry z 12-miesięczną gwarancją, bez limitu kilometrów. Ktoś wie o jakości tych dyferencjałów?

Edited by stary, 08 May 2015 - 14:50.


#70 Offline   szoszon151


  • posts 6
  • Joined 15 Nov 2009
  • Miejscowość: Września
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 16 May 2015 - 18:32

Witam.Pozwolę sobie podpiąć się pod temat.Pojechałem do swojego mechanika wymienić uszczelniacz wałka atakującego w tylnym moście w moim MB .Zamówił uszczelniacz, nakrętkę i tuleję rozprężną i po wyciągnięciu starego uszczelniacza,łożyska i tuleji rozprężnej okazało się że w moim moście jest tuleja rozprężna o średnicy wewnętrznej 27mm,a oryginalna ma 32mm.Szukałem w internecie ale wszędzie są 32mm .Pewnie muszę udać się do ASO .Może ktoś miał taki problem .Proszę o podpowiedź .Z góry dzięki








Podobne tematy Zwiń