Zdaje się, że już podczas II Wojny Światowej kombinowano z wtryskiem wody i chyba metanolu łącznie. Kojarzy mi się to z Messerschmittami
0
21 odpowiedzi w tym temacie
#11 Gość__
Napisano 05 stycznia 2010 - 18:51
#12
Napisano 05 stycznia 2010 - 20:45
Jeszcze o tym samym http://www.slowo.com...?dod=11&id=6721
Zaczyna to wyglądać nieco absurdalnie - 75% wody na 25% ON. Jeśli wody "spala" 3-4l na 100km to ropki chłeptałby 1-1,3l. Może dziennikarz coś pokręcił a może.... Najlepiej chyba jednak samemu zamontować "czajnik" pod maską i sprawdzić
Zaczyna to wyglądać nieco absurdalnie - 75% wody na 25% ON. Jeśli wody "spala" 3-4l na 100km to ropki chłeptałby 1-1,3l. Może dziennikarz coś pokręcił a może.... Najlepiej chyba jednak samemu zamontować "czajnik" pod maską i sprawdzić
#13
Napisano 05 stycznia 2010 - 21:08
rosssssa napisał:
Najbardziej martwiłbym się jednak o żywotność układu wydechowego i czy z oleju nie zrobi się budyń pod wpływem tego co przedostanie siędo skrzyni korbowej
Haaa, i tutaj dotknąłes bardzo ciekawego zagadnienia. Oczywiście że będzie sie lała woda z tłumika. Chyba żeby zaizolować cały wydech jakąś taśmą azbestową tak aby temp. ścianek ukladu wydechowego nie spadała poniżej punktu rosy (granica poniżej której zaczyna wykraplać się woda przy danym ciśnieniu)Ale wątpię że dało by się osiągnać tak wysoka temperaturę na końcowym tłumiku.
Co do przedostawania się wody do oleju-jest to możliwe ale raczej tylko zaraz po odpaleniu kiedy motor jest jeszcze zimny z powodów opisanych powyżej. Po rozgrzaniu powinno być ok
#14
Napisano 05 stycznia 2010 - 22:16
kloss72 napisał:
Zdaje się, że już podczas II Wojny Światowej kombinowano z wtryskiem wody i chyba metanolu łącznie
Zgadza się Niemcy już w latach 30 używali takich systemów samolotach do krótkotrwałego podnoszenia mocy silnika.
Ale takie systemy były też już wiele lat temu montowane w samochodach osobowych, Saab 99 Turbo miał wtrysk wody np. Oldsmobile V8 turbo wtrysk mieszanki wody z metanolem. Obecnie też istnieją firmy produkujące zestawy wtrysku alkoholu z metanolem do silników samochodowych, montowane w celu podniesienia mocy (koszy kompletnych zestawów zaczynają się od 350 dolarów).
A co do linku z pierwszego posta, to wiadomość sprzed 6 lat i dalej jakoś nic się nie rozwinęło...
#15
Napisano 05 stycznia 2010 - 22:37
Hejka. Kiedyś zgłębiałem ten temat. Para wodna musi być przegrzana, aby to działało. Owinięcie kolektora wydechowego miedzianą rurką jak to robił Gulak nie zdaje egzaminu, chyba, że jakoś by ją mocno ścisnąć.
Chciałem zrobić coś takiego w kosiarce do trawy, jest sporo filmików w necie, ale potem zacząłem czytać o napędzie na holzgas (na stronce "drewnozamiastbenzyny.pl"), i jeszcze o jakiś reaktorach i mi sie jakoś odechciało
Tu stronka na temat z elektrody.
Mercedesy poprzerabiane:
http://quanthomme.fr...13merced300.htm
http://quanthomme.fr...ut25merc190.htm
http://quanthomme.fr...ut23merc280.htm
A TU inne samochody, kosiarki, ciągniki rolnicze itp. Niestety wszystko po francusku. Tam widać jest to popularne...
Chciałem zrobić coś takiego w kosiarce do trawy, jest sporo filmików w necie, ale potem zacząłem czytać o napędzie na holzgas (na stronce "drewnozamiastbenzyny.pl"), i jeszcze o jakiś reaktorach i mi sie jakoś odechciało
Tu stronka na temat z elektrody.
Mercedesy poprzerabiane:
http://quanthomme.fr...13merced300.htm
http://quanthomme.fr...ut25merc190.htm
http://quanthomme.fr...ut23merc280.htm
A TU inne samochody, kosiarki, ciągniki rolnicze itp. Niestety wszystko po francusku. Tam widać jest to popularne...
#17
Napisano 06 stycznia 2010 - 08:53
Myslę, że sposób przygotowania pary jest do dopracowania i nie spisywałbym pomysłu z oplotem kolektora rurka miedzianą na straty. Natomiast zastosowałbym raczej więcej zwojów cieńszej rurki np. po jednej dla każdego wlotu kolektora, dodatkowo ułożonych w dwóch warstwach, by w warstwie zewnętrznej woda już się nagrzewała przed właściwym parowaniem. Na upartego, gdy kolektor nie jest dość podgrzany można zastosować jakiś wstępny podgrzewacz ze świecy żarowej lub drutu oporowego. Miałoby to sens przy robieniu regularnie krótkich odcinków.
W sumie zrobić można wszystko, nawet niedużym kosztem, tylko pytanie czy warto - w większości opisów podkreśla się wzrost mocy, o zmniejszeniu zużycia paliwa nie mówi się już tak konkretnie, a dla mnie to byłaby największa zachęta...
W sumie zrobić można wszystko, nawet niedużym kosztem, tylko pytanie czy warto - w większości opisów podkreśla się wzrost mocy, o zmniejszeniu zużycia paliwa nie mówi się już tak konkretnie, a dla mnie to byłaby największa zachęta...
#18
Napisano 06 stycznia 2010 - 16:24
piotrek.m5 napisał:
Po rozgrzaniu powinno być ok
Jakoś mnie to nie przekonuje
Jeżeli paliwo i ropka się przedostają to woda tym bardziej
#19
Napisano 05 maja 2015 - 07:36
Witam
Chce takie cos zrobic u siebie, ale potrzebuje danych. Moze ktos ma juz to przetestowane. Glownie chodzi o to przy tym silniku jakiej dlugosci przewod miedziany owinac wokol kolektora wydechowego i jakiej srednicy.
Chce takie cos zrobic u siebie, ale potrzebuje danych. Moze ktos ma juz to przetestowane. Glownie chodzi o to przy tym silniku jakiej dlugosci przewod miedziany owinac wokol kolektora wydechowego i jakiej srednicy.
Użytkownik w0jta5 edytował ten post 05 maja 2015 - 08:04
#20
Napisano 05 maja 2015 - 15:10
Dziadostwo, to powoduje korozję w komorze spalania, daruj sobie druciarnię.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] dokręcanie wtrysków silnik TURBO |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W201] Wyciek paliwa z pompy wtryskowej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
[w124] Syczenie wtrysków - demontaż komory wstępnej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | woju24 |
|
|
|
[OM601] Problem z wtryskiwaczami |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Dulson |
|
|
|
W124 2.0 m111 Czyszczenie wtryskiwaczy lpg. |
LPG i Paliwa Alternatywne | Przemek84 |
|