Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] ASB - brak 5-tego biegu


25 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Truckerek


  • Postów: 213
  • Na forum od: 20 maj 2011
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ibiza 1.9SDi 2001

Napisano 03 października 2012 - 14:00

Temat hardkorowy xD



#12 Offline   Kżyho


  • Postów: 168
  • Na forum od: 28 sty 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes E320T (W210) '98
  • Trzeci Mercedes:Opel Omega B Caravan 2.2 '02
  • Inne auto:Ford Consul 2.8 '73

Napisano 08 kwietnia 2013 - 01:41

Podepnę się.
Zakupiłem właśnie E320TE z 5-biegowym automatem. Niestety dopiero w drodze powrotnej na autostradzie wyszło, że właśnie 5tka nie włącza się. Do tego wykryłem, że kal wcisnę kickdown, to od 0 do ok. 120 km/h idzie OK. Natomiast potem zaczyna się problem, że silnik dokręca do ok. 5700-5800 obr/min i pojawia się akcja podobna do włączenia się odcięcia zapłonu. Czyli silnik nie może się wkręcić dalej, szarpie autem i nie włącza się kolejny bieg. Jak jednak ujmę gazu, to przeskakuje od razu na bieg wyższy i jest OK.
Nie mniej dalej oczywiście nie włącza się piątka.
Poprzedni właściciel jakieś 3 tys. km temu założył nowy przepływomierz. Ale nie oryginalny tylko jakiś zamiennik Boscha. Wyżej widzę, że problemem z problemem piątki, może być właśnie przepływomierz powiązany. Czy według Was u mnie z tym właśnie jest problem? Czy może coś innego? Pomóżcie, bo trochę się podłamałem w drodze powrotnej... :(
Dopiero zaczynam przygodę z gwiazdą i nie znam tak jeszcze wszystkich typowych przypadłości, a problem ze skrzynią automatyczną zawsze snuje na horyzoncie myśl o sporych kosztach...

Aha, dodam, że dostałem też ten stary, niby uszkodzony przepływomierz oryginalny. Podobno można je regenerować. Prawda to?

#13 Offline   TylkoMB


  • Postów: 137
  • Na forum od: 27 lip 2010
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996r

Napisano 08 kwietnia 2013 - 10:24

5 bieg jest włączany elektronicznie i przepływomierz na 99% nie ma z tym nic wspólnego.

Cytat

to od 0 do ok. 120 km/h idzie OK. Natomiast potem zaczyna się problem, że silnik dokręca do ok. 5700-5800 obr/min i pojawia się akcja podobna do włączenia się odcięcia zapłonu.
A nie jest czasem tak, że skrzynia ci ślizga przy zmianie biegu z 2 na 3??

#14 Offline   Kżyho


  • Postów: 168
  • Na forum od: 28 sty 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes E320T (W210) '98
  • Trzeci Mercedes:Opel Omega B Caravan 2.2 '02
  • Inne auto:Ford Consul 2.8 '73

Napisano 08 kwietnia 2013 - 11:23

Wyświetl postUżytkownik TylkoMB dnia 08 kwietnia 2013 - 10:24 napisał

A nie jest czasem tak, że skrzynia ci ślizga przy zmianie biegu z 2 na 3??

Na razie sie zapoznaje jeszcze z autem,wiec jednoznacznie nie umiem powiedziec. Czasem troche bardziej szarpnie przy zmianie. Ale w tej chwili trudno mi powiedziec czy to z 2 na 3 czy z 3 na 4.

A co do przeplywomierza,to jak widac w tym watku, koledze wyzej pomoglo wlasnie na wlaczanie sie piatki i mechanik poprzedniego wlasciciela tez twierdzi,ze moze to byc jedna z mozliwych przyczyn. Jakas tam logike to ma,ale sam juz nie wiem...

#15 Offline   Kżyho


  • Postów: 168
  • Na forum od: 28 sty 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes E320T (W210) '98
  • Trzeci Mercedes:Opel Omega B Caravan 2.2 '02
  • Inne auto:Ford Consul 2.8 '73

Napisano 11 kwietnia 2013 - 22:41

No więc szarpnięcie jest z dwójki na trójkę. I tam też ciut dłużej czasem myśli/wkręca wyżej silnik zanim zmieni.

#16 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 kwietnia 2013 - 12:29

Wyświetl postUżytkownik Kżyho dnia 11 kwietnia 2013 - 22:41 napisał

ciut dłużej czasem myśli/wkręca wyżej silnik zanim zmieni.
Na tą kwestię znajdziesz odpowiedź tu.
Co do braku piątki - jest on sterowany elektronicznie, i teraz musisz stwierdzić, czy on się po prostu nie załącza ( jedzie do końca na 4-ce ), czy zapina piąty bieg ( znika 4-ka ), ale zamiast 5-ki jest "luz" lub minimalny ciąg.
To istotne.

#17 Offline   Kżyho


  • Postów: 168
  • Na forum od: 28 sty 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes E320T (W210) '98
  • Trzeci Mercedes:Opel Omega B Caravan 2.2 '02
  • Inne auto:Ford Consul 2.8 '73

Napisano 12 kwietnia 2013 - 17:43

Wyświetl postUżytkownik wojtek81 dnia 12 kwietnia 2013 - 12:29 napisał

Co do braku piątki - jest on sterowany elektronicznie, i teraz musisz stwierdzić, czy on się po prostu nie załącza ( jedzie do końca na 4-ce ), czy zapina piąty bieg ( znika 4-ka ), ale zamiast 5-ki jest "luz" lub minimalny ciąg.
To istotne.

Jak jechałem nim po kupieniu od poprzedniego właściciela na autostradzie, to miałem Ci ja sobie 140 km/h, było ok. 4,5 tys. obr/min i nie chciało za nic wrzucić kolejnego biegu. W sensie skrzynia zachowywała się tak, jakby tego biegu po prostu nie było. Ujęcie lekkie gazu - nie zmieniało na piątkę, jechanie przez dłuższy czas z tylko delikatnie wciśniętym pedałem gazu, żeby tylko utrzymywać prędkość - nie zmieniało biegu, przerzucenie wajhą z D na 4 - brak reakcji, czyli zakładam, że cały czas była to właśnie 4-ka i nie chciało wrzucić piątki.

#18 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 kwietnia 2013 - 20:38

Na początek sprawdź mikrowłącznik w lewarku, często on ulega uszkodzeniu i po prostu skrzynka myśli, że cały czas jedziesz z wajchą w położeniu "4".

#19 Offline   Kżyho


  • Postów: 168
  • Na forum od: 28 sty 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes E320T (W210) '98
  • Trzeci Mercedes:Opel Omega B Caravan 2.2 '02
  • Inne auto:Ford Consul 2.8 '73

Napisano 15 kwietnia 2013 - 00:37

A w którym miejscu go znajdę?

#20 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 kwietnia 2013 - 11:29

W mechanizmie lewarka, tak jak wojtek81 napisał.








Podobne tematy Zwiń