Dzisiaj sprawdzałem swój czujnik temperatury , i doszedłm do wniosku że nie ma znaczenia jak się włoży tą wtyczkę , dlatego że piny każdego z termistorów są po przekątnej a nie równolegle. Wtyczka jednak jest "zaskakująco" idioto odporna nie da się jej źle wsadzić
2
[w201] wtryskiwacz rozruchowy i czujnik termiczo-czasowy
Rozpoczęty przez Viater, lut 06 2010 23:03
115 odpowiedzi w tym temacie
#31
Napisano 15 kwietnia 2010 - 18:08
#32
Napisano 29 listopada 2011 - 21:43
Witajcie!
Mam pewien problem i opiszę co już zrobiłem, a czego nie rozumiem.
Problem występuje gdy temperatura na zewnątrz waha się w okolicy 0*C. Silnik ładnie zapala i od razu gaśnie. Sprawdziłem wtryskiwacz rozruchowy. Działa ale tylko po sygnale rozrusznika. Jak auto zapali od razu się wyłącza. Więc zrobiłem próbę i podpiąłem na krótko do akumulatora ten wtryskiwacz i sprawa wygląda tak że jak go uruchomię podczas zapalania i po zapaleniu zostawię włączony na jakieś 2-3 sekundy to silnik już nie gaśnie.
Według tego co napisał Gerri to na podstawie wskazań czujnika czteropinowego temperatury sterownik daje sygnał na przekaźnik pompy paliwa a ten załącza na odpowiedni czas po odpaleniu wtryskiwacz rozruchowy. I rzeczywiście tak jest według schematu i po sprawdzeniu wszystkich przejść
Sprawdziłem czujnik. Przy 0*C około 4 kOm, przy 80*C około 280 Om.
Wpadłem na pomysł zasymulowania niższej temperatury żeby sprawdzić czy zadziała ten wtryskiwacz również po odpaleniu. Wpiąłem się szeregowo z czujnikiem opornikiem 1 kOm a więc odpowiada to temperaturze o wiele niższej od 0*C ale nadal wtryskiwacz zadziałał tylko podczas pracy rozrusznika.
A zatem pozostaje mi sprawdzić czy sterownik Jetronica daje sygnał na przekaźnik i sam przekaźnik. Tylko nie wiem co to za sygnał ma podać sterownik? Masę? Plusa? Czy coś innego?
Dziwna sprawa bo jak wpiąłem się do wyjścia ze sterownika tego sygnału to względem masy pojawia się napięcie około 2,8V po włączeniu zapłonu i utrzymuje się kilkadziesiąt sekund po odpaleniu (dłużej nie obserwowałem), a względem plusa jakieś 10-11V
W tym momencie brakło mi już potrzebnej wiedzy :roll:
Próbowałem też na przekaźnik do pinu do którego powienien dochodzić ten "tajemniczy" sygnał podawać masę i plus, ale nic nie reagował
Aha i tu jest schemat do mojego silnika
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/3134.pdf
Mam pewien problem i opiszę co już zrobiłem, a czego nie rozumiem.
Problem występuje gdy temperatura na zewnątrz waha się w okolicy 0*C. Silnik ładnie zapala i od razu gaśnie. Sprawdziłem wtryskiwacz rozruchowy. Działa ale tylko po sygnale rozrusznika. Jak auto zapali od razu się wyłącza. Więc zrobiłem próbę i podpiąłem na krótko do akumulatora ten wtryskiwacz i sprawa wygląda tak że jak go uruchomię podczas zapalania i po zapaleniu zostawię włączony na jakieś 2-3 sekundy to silnik już nie gaśnie.
Według tego co napisał Gerri to na podstawie wskazań czujnika czteropinowego temperatury sterownik daje sygnał na przekaźnik pompy paliwa a ten załącza na odpowiedni czas po odpaleniu wtryskiwacz rozruchowy. I rzeczywiście tak jest według schematu i po sprawdzeniu wszystkich przejść
Sprawdziłem czujnik. Przy 0*C około 4 kOm, przy 80*C około 280 Om.
Wpadłem na pomysł zasymulowania niższej temperatury żeby sprawdzić czy zadziała ten wtryskiwacz również po odpaleniu. Wpiąłem się szeregowo z czujnikiem opornikiem 1 kOm a więc odpowiada to temperaturze o wiele niższej od 0*C ale nadal wtryskiwacz zadziałał tylko podczas pracy rozrusznika.
A zatem pozostaje mi sprawdzić czy sterownik Jetronica daje sygnał na przekaźnik i sam przekaźnik. Tylko nie wiem co to za sygnał ma podać sterownik? Masę? Plusa? Czy coś innego?
Dziwna sprawa bo jak wpiąłem się do wyjścia ze sterownika tego sygnału to względem masy pojawia się napięcie około 2,8V po włączeniu zapłonu i utrzymuje się kilkadziesiąt sekund po odpaleniu (dłużej nie obserwowałem), a względem plusa jakieś 10-11V
W tym momencie brakło mi już potrzebnej wiedzy :roll:
Próbowałem też na przekaźnik do pinu do którego powienien dochodzić ten "tajemniczy" sygnał podawać masę i plus, ale nic nie reagował
Aha i tu jest schemat do mojego silnika
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/3134.pdf
#33
Napisano 30 listopada 2011 - 09:07
mariuszpoc, a jaki ty masz typ silnika 102..... :?:
#34
Napisano 30 listopada 2011 - 10:26
Tak M102 taki jak w moim opisie
#35
Napisano 30 listopada 2011 - 10:29
mariuszpoc, ale 102.985 :?: i czy na pewno masz ten czujnik 4pinowy :?:
#36
Napisano 30 listopada 2011 - 10:31
melfio1, tak, mam ten 4-ro pinowy czujnik i ze wszystkich schematów które znalazłem ten tylko jest odpowiedni dla mojego silnika. Sprawdzałem większość przejść między czujnikami a sterownikiem. A dokładnie kodu nie znam :oops:
Przed chwilą zrobiłem próbę i odpiąłem wtyczkę od EHA i odpaliłem. Silnik prawie zgasnął ale wszedł sam na obroty i zaczął falować. Nie wiem czy potrzebnie uczepiłem się tego wtryskiwacza ale i tak dziwi mnie że wyłącza się on od razu po odpaleniu
Przed chwilą zrobiłem próbę i odpiąłem wtyczkę od EHA i odpaliłem. Silnik prawie zgasnął ale wszedł sam na obroty i zaczął falować. Nie wiem czy potrzebnie uczepiłem się tego wtryskiwacza ale i tak dziwi mnie że wyłącza się on od razu po odpaleniu
#37
Napisano 30 listopada 2011 - 10:38
mariuszpoc, bo ja mam schemat od 2.3 ale 190 ale z książki ,którą posiadam ,jest napisane ,że wtryskiwacz rozruchowy jest uruchamiany przez przekaznik pompy paliwa ,ale na tym schemacie nie ma czujnika 4 pinowego
#38
Napisano 30 listopada 2011 - 10:40
melfio1, Tak, bo niezależnie czy ten czujnik był 4-ro pinowy czy inny to zasada była taka sama. Przekaźnik po otrzymaniu sygnału ze sterownika (który czerpał info z czujnika temp) uruchamiał wtrysk.
#39
Napisano 30 listopada 2011 - 10:46
no tak dopatrzyłem sie teraz na schemacie ,ale czy na pewno z ECU jest sterowany ten wtryskiwacz to bym nie był taki pewien ,bo nie wiem czy nie z srebnego przekażnika nie no ,ale w książce jest wyraźnie napisane ,że wtryskiwaczem rozruchowym ,włączeniem jego steruje przekażnik pompy paliwa ,może podmień i zobacz
#40 Gość__
Napisano 30 listopada 2011 - 12:24
Dokładnie jak kolega wyżej napisał. Przekaznik steruje wtryskiwacz ok, ale ten przekaznik zależnie od temperatury wyzwalany jest ze sterownika. Jak silnik jest ciepły to go nie wyzwala.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Czujnik temperatury płynu chłodzącego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
||
[W201] czujnik załączający wentylator |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
|
|
[W124] czujnik temperatury do świec żarowych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W124] Czujnik IrDA padł i nie mogę odpalić |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kubojakubo |
|
||
[OM601] Problem z wtryskiwaczami |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Dulson |
|
|