Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] m102 wolne obroty spadają, silnik gaśnie



75 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   marr


  • Postów: 43
  • Na forum od: 24 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 05 czerwca 2008 - 22:22

Zacząłbym od sprawdzenia/wyczyszczenia regulatora wolnych obrotów. Występuje na forum również pod nazwami: nastawnik, czy silnik krokowy.



#52 Offline   qba_m


  • Postów: 52
  • Na forum od: 27 maj 2008
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 09 czerwca 2008 - 12:09

Na dniach kwestia obrotów zostanie sprawdzona. Przez weekend zrobiłem 800 km i w czasie jazdy z silnikiem nie dzieje się nic złego. Spalanie również w normie.

EDIT:
Update: gaśnięcie i nierówny bieg jałowy naprawił się samoczynnie. Nie wiem czy wpływ na to miała wymiana przewodów i świec zapłonowych, czy "rozjeżdżenie auta".

Niemniej problem ten jest już przeszłością. :zeby:

#53 Offline   michelangelo


  • Postów: 1 471
  • Na forum od: 28 lis 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 listopada 2008 - 17:50

A ja mam taki problem:
mianowicie bez względu na to czy silnik zimny czy ciepły, po przejechaniu jakiegoś odcinka drogi staję np. w korku zdejmuje bieg i spadają obroty i telepie silnikiem i gaśnie. Nie zauważyłem żadnej regularności czyli raz tak się dzieje raz nie, jeden przypadek mnie szczególnie zaskoczył mianowicie jadąc pare kilometrów z prędkościa 120 i nagle gwałtownie hamując i zdejmując bieg zgasł. Dodam że auto nie ma i nie miało gazu, odpala znakomicie. Czy to może być wina przewodów WN?

[ Dodano: Sro Lis 26, 2008 17:50 ]
Nie chciałbym się narzucać, ale chciałbym, żebyście podsuneli jakieś pomysły, rady bo zaczyna się to dziać coraz cześciej i bardzo mnie to martwi... :shock:

#54 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 26 listopada 2008 - 18:01

michelangelo napisał:

Nie chciałbym się narzucać, ale chciałbym, żebyście podsuneli jakieś pomysły, rady bo zaczyna się to dziać coraz cześciej i bardzo mnie to martwi... :shock:
"Jakieś pomysły?" A mało tutaj sugestii :hmm: :-|

Pierwsza, moim zdaniem bardzo dobra:

romek napisał:

Na ośce przepustnicy jest potencjometr który zasila sterownik sygnałem o położeniu przepustnicy, w skrajnym położeniu czasami dostaje przerwę i sterownik głupieje.

Druga, też wg. mnie bardzo prawdopodobna:

marr napisał:

Zacząłbym od sprawdzenia/wyczyszczenia regulatora wolnych obrotów.

Trzecia, trochę dziwna (czyt. nie widzę większego związku):

qba_m napisał:

wymiana przewodów i świec zapłonowych


#55 Offline   michelangelo


  • Postów: 1 471
  • Na forum od: 28 lis 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 listopada 2008 - 18:33

Czyli ten potencjometr trzeba wymienić jeśli to on jest winny?
Czy uda mi się to zrobić samemu czy potrzeba do tego fachowej wiedzy?
Ile moze kosztowac ten potencjometr i gdzie go mozna zakupic?

#56 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 26 listopada 2008 - 20:21

michelangelo napisał:

Czyli ten potencjometr trzeba wymienić jeśli to on jest winny?
Tak. Ale najpierw sprawdź tańsze rzeczy, zaczynając od układu WN, poprzez regulator wolnych obrotów, a potencjometr na końcu.

michelangelo napisał:

Ile moze kosztowac ten potencjometr i gdzie go mozna zakupic?
Tylko auto szroty. Cena zależy od tego czy pracownicy będą wiedzieli jaki to rarytas.

michelangelo napisał:

Czy uda mi się to zrobić samemu czy potrzeba do tego fachowej wiedzy?
Wymiana nie jest trudna, ale potem trzeba to jeszcze wyregulować - chociaż to też można wykonać samemu bez większych problemów ;-)

#57 Offline   michelangelo


  • Postów: 1 471
  • Na forum od: 28 lis 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 listopada 2008 - 20:59

to w takim razie powiedz mi jeszcze na czym polega zabieg czyszczenia regulatora wolnych obrotów i jak go później ustawić (wyregulować) żeby było dobrze?

#58 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 26 listopada 2008 - 23:27

michelangelo napisał:

zabieg czyszczenia regulatora wolnych obrotów
Wyciągasz, sprawdzasz czy tłoczek dobrze chodzi, kąpiesz w benzynie i na koniec możesz jeszcze trysnąć WD40 do środka. No i ten tłoczek ma dalej potem chodzić - najlepiej dobrze :-P

michelangelo napisał:

jak go później ustawić (wyregulować) żeby było dobrze?
Tam nie ma żadnej regulacji - to jeden z elementów wykonawczych układu wtryskowego. Regulacja jest gdzie indziej.

Jeżeli masz wątpliwości co do poprawności jego działania to najlepiej by było załatwić jakiś na podmianę i zobaczyć czy to coś daje.

#59 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 27 listopada 2008 - 08:19

Radhezz napisał:

trysnąć WD40

Nie polecam WD 40. Są lepsze środki penetrująco smarujące

#60 Offline   papa


  • Postów: 5
  • Na forum od: 05 wrz 2008
  • Miejscowość: Głogów

Napisano 27 listopada 2008 - 08:58

Witam, dopnę się pod temat. Przestawiłem się z jazdy lpg na pb. Stało się to po ostatnim strzale. Autko ciezko odpalało, telepał się na postojach nierowna praca silnika itp. Odstawiłem do mechanika, wymienilem swiece i filtr powietrza, mechanik poustawiał wszystko i jest super...odpala, nie trzepie sie , pojawił się za to inny problem. Mianowice gaśnie przy chamowaniu. Dzieje się to zawsze gdy silnik sie juz troszkę nagrzeje (jakies 15 min jazdy) - na zimnym tak sie jeszcze nie przytrafiło. Kiedys mialem tak na lpg ale cos tam zalozyli i jest ok. Tym razem na benzynie mechanik nie wie o co kaman. Macie jekies sugestie ? pozdr








Podobne tematy Zwiń