Zacząłbym od sprawdzenia/wyczyszczenia regulatora wolnych obrotów. Występuje na forum również pod nazwami: nastawnik, czy silnik krokowy.
0
75 odpowiedzi w tym temacie
#51
Napisano 05 czerwca 2008 - 22:22
#52
Napisano 09 czerwca 2008 - 12:09
Na dniach kwestia obrotów zostanie sprawdzona. Przez weekend zrobiłem 800 km i w czasie jazdy z silnikiem nie dzieje się nic złego. Spalanie również w normie.
EDIT:
Update: gaśnięcie i nierówny bieg jałowy naprawił się samoczynnie. Nie wiem czy wpływ na to miała wymiana przewodów i świec zapłonowych, czy "rozjeżdżenie auta".
Niemniej problem ten jest już przeszłością.
EDIT:
Update: gaśnięcie i nierówny bieg jałowy naprawił się samoczynnie. Nie wiem czy wpływ na to miała wymiana przewodów i świec zapłonowych, czy "rozjeżdżenie auta".
Niemniej problem ten jest już przeszłością.
#53
Napisano 26 listopada 2008 - 17:50
A ja mam taki problem:
mianowicie bez względu na to czy silnik zimny czy ciepły, po przejechaniu jakiegoś odcinka drogi staję np. w korku zdejmuje bieg i spadają obroty i telepie silnikiem i gaśnie. Nie zauważyłem żadnej regularności czyli raz tak się dzieje raz nie, jeden przypadek mnie szczególnie zaskoczył mianowicie jadąc pare kilometrów z prędkościa 120 i nagle gwałtownie hamując i zdejmując bieg zgasł. Dodam że auto nie ma i nie miało gazu, odpala znakomicie. Czy to może być wina przewodów WN?
[ Dodano: Sro Lis 26, 2008 17:50 ]
Nie chciałbym się narzucać, ale chciałbym, żebyście podsuneli jakieś pomysły, rady bo zaczyna się to dziać coraz cześciej i bardzo mnie to martwi... :shock:
mianowicie bez względu na to czy silnik zimny czy ciepły, po przejechaniu jakiegoś odcinka drogi staję np. w korku zdejmuje bieg i spadają obroty i telepie silnikiem i gaśnie. Nie zauważyłem żadnej regularności czyli raz tak się dzieje raz nie, jeden przypadek mnie szczególnie zaskoczył mianowicie jadąc pare kilometrów z prędkościa 120 i nagle gwałtownie hamując i zdejmując bieg zgasł. Dodam że auto nie ma i nie miało gazu, odpala znakomicie. Czy to może być wina przewodów WN?
[ Dodano: Sro Lis 26, 2008 17:50 ]
Nie chciałbym się narzucać, ale chciałbym, żebyście podsuneli jakieś pomysły, rady bo zaczyna się to dziać coraz cześciej i bardzo mnie to martwi... :shock:
#54
Napisano 26 listopada 2008 - 18:01
michelangelo napisał:
Nie chciałbym się narzucać, ale chciałbym, żebyście podsuneli jakieś pomysły, rady bo zaczyna się to dziać coraz cześciej i bardzo mnie to martwi... :shock:
Pierwsza, moim zdaniem bardzo dobra:
romek napisał:
Na ośce przepustnicy jest potencjometr który zasila sterownik sygnałem o położeniu przepustnicy, w skrajnym położeniu czasami dostaje przerwę i sterownik głupieje.
Druga, też wg. mnie bardzo prawdopodobna:
marr napisał:
Zacząłbym od sprawdzenia/wyczyszczenia regulatora wolnych obrotów.
Trzecia, trochę dziwna (czyt. nie widzę większego związku):
qba_m napisał:
wymiana przewodów i świec zapłonowych
#55
Napisano 26 listopada 2008 - 18:33
Czyli ten potencjometr trzeba wymienić jeśli to on jest winny?
Czy uda mi się to zrobić samemu czy potrzeba do tego fachowej wiedzy?
Ile moze kosztowac ten potencjometr i gdzie go mozna zakupic?
Czy uda mi się to zrobić samemu czy potrzeba do tego fachowej wiedzy?
Ile moze kosztowac ten potencjometr i gdzie go mozna zakupic?
#56
Napisano 26 listopada 2008 - 20:21
michelangelo napisał:
Czyli ten potencjometr trzeba wymienić jeśli to on jest winny?
michelangelo napisał:
Ile moze kosztowac ten potencjometr i gdzie go mozna zakupic?
michelangelo napisał:
Czy uda mi się to zrobić samemu czy potrzeba do tego fachowej wiedzy?
#57
Napisano 26 listopada 2008 - 20:59
to w takim razie powiedz mi jeszcze na czym polega zabieg czyszczenia regulatora wolnych obrotów i jak go później ustawić (wyregulować) żeby było dobrze?
#58
Napisano 26 listopada 2008 - 23:27
michelangelo napisał:
zabieg czyszczenia regulatora wolnych obrotów
michelangelo napisał:
jak go później ustawić (wyregulować) żeby było dobrze?
Jeżeli masz wątpliwości co do poprawności jego działania to najlepiej by było załatwić jakiś na podmianę i zobaczyć czy to coś daje.
#59
Napisano 27 listopada 2008 - 08:19
Radhezz napisał:
trysnąć WD40
Nie polecam WD 40. Są lepsze środki penetrująco smarujące
#60
Napisano 27 listopada 2008 - 08:58
Witam, dopnę się pod temat. Przestawiłem się z jazdy lpg na pb. Stało się to po ostatnim strzale. Autko ciezko odpalało, telepał się na postojach nierowna praca silnika itp. Odstawiłem do mechanika, wymienilem swiece i filtr powietrza, mechanik poustawiał wszystko i jest super...odpala, nie trzepie sie , pojawił się za to inny problem. Mianowice gaśnie przy chamowaniu. Dzieje się to zawsze gdy silnik sie juz troszkę nagrzeje (jakies 15 min jazdy) - na zimnym tak sie jeszcze nie przytrafiło. Kiedys mialem tak na lpg ale cos tam zalozyli i jest ok. Tym razem na benzynie mechanik nie wie o co kaman. Macie jekies sugestie ? pozdr
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|