Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Siłownik otwierania drzwi, pytanie


18 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 17 stycznia 2012 - 23:19

Święty napisał:

Co byście poradzili w mojej sytuacji?
Poradziłbym zacząć od przejrzenia forum - bo temat o działaniu, usterkach i diagnostyce centralnego zamka to jeden z częściej poruszanych.

Święty napisał:

Mój mechanik sprawdził co dał radę, niestety nie ma tej pompki u siebie, więc zastanawiam się nad kupnem uzywanej z netu.
Działanie całego układu jest banalnie proste. Zresztą diagnostyka również. W celu sprawdzenia pompki ściągamy z jej króćca wężyki, uruchamiamy pompkę kluczykiem i jak pompka wystartuje zatykamy króciec palcem. Pompka powinna się NATYCHMIAST wyłączyć. Jeżeli tak jest - to na 99,5% pompka jest dobra. Próbę przeprowadzamy w obu kierunkach obrotu kluczyka - czyli na zamykanie i otwieranie.
Sprawdzenie instalacji pneumatycznej przeprowadzamy poprzez kolejne odłączanie przewodów pneumatycznych od pompki i zatykanie dziury "byle czym" - np. gwoździem. Po każdorazowym odłączeniu i zatkaniu uruchamiamy kluczykiem centralny zamek. Jeżeli uda nam się akurat odłączyć element uszkodzony (który ma nieszczelność) to pozostała część układu w cudowny sposób ozdrowieje i zacznie prawidłowo zamykać i otwierać.
Cała diagnostyka to dla osoby robiącej to po raz pierwszy nie więcej jak pół godziny (z przerwą na browara oczywiście)

Użytkownik Gerri edytował ten post 17 stycznia 2012 - 23:20




#12 Offline   AniaMaryś


  • Postów: 17
  • Na forum od: 17 lis 2013
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A4, Laguna I

Napisano 25 listopada 2013 - 14:27

Witam. Po kupnie samochodu okazało się, że nie zamykają się tylko tylne drzwi prawe i lewe po zamknięciu z kluczyka (bo pilot mi wogóle nie działa) jak zamkne rygiel recznie to centarly otwiera ale zamknąc nie daje rady. Po rozebraniu boczka drzwi nic nie zauważyłem siłownik ma prad bo słychać jak działa czy to jest jego wina? (centalny chyba elektryczny bo do siłownika idą tylko 2 kable) nie znam się na elektryce. Czy te siłowniki są wszystkie takie same czy na każdą strone inny? dziwi mnie to, że oba tylne drzwi padły od razu czy może coś za nie odpowiada ?

#13 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 listopada 2013 - 17:44

Które drzwi rozebrałeś i które dwa kable widziałeś, fajnie by było gdybyś wstawił zdjęcie.

#14 Offline   AniaMaryś


  • Postów: 17
  • Na forum od: 17 lis 2013
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A4, Laguna I

Napisano 25 listopada 2013 - 17:54

wymieniłem oba silowniki na nowe uniwersalne wiec chyba centalny byl dokladany lecz teraz nie wiem jak ustawic pilot

#15 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 listopada 2013 - 20:40

Jak mawiali starożytni gruzini "po nitce do kłębka" więc po kabelku od siłownika dojść do sterownika,
odczytać jego symbole i wygooglać jak się toto (jeśli w ogóle) programuje,
ori CZ były pneumatyczne.

#16 Offline   denys1313


  • Postów: 174
  • Na forum od: 10 mar 2014
  • Miejscowość: Radomsko
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 2.0D 1983
  • Trzeci Mercedes:W220 5.0 1999
  • Inne auto:Audi 80 2.0 1992

Napisano 05 czerwca 2015 - 23:21

Witam. Dziś nie mogłem zamknąć drzwi kierowcy. Przekrecam kluczem, blokuje się na ok. 45 stopniach i lipa. Od strony pasażera centralny zamyka wszystkie drzwi oprócz tych od drivera. Próbowałem ''na siłę'' wcisnąć pstryczek, pompka załączyła, ale od razu odbiło do góry.
Czy to wina uszkodzonego siłownika drzwi? Czy może to inny powód? Pzdr

#17 Offline   znama


  • Postów: 379
  • Na forum od: 11 kwi 2009
  • Miejscowość: Żagań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W211 E280 CDI 2006r

Napisano 06 czerwca 2015 - 02:46

To może być też wina samego zamka. Kiedyś u siebie miałem taki problem, że kiedy zamykałem drzwi z kluczyka, czy z pilota, wszystkie rygielki elegancko się chowały, ale drzwi kierowcy nie blokowało (pomimo schowanego rygielka). Bolec poszedł w dół, ja za klamkę, a drzwi się otworzyły. Okazało się, że w samym zamku jeden element, odpowiedzialny za blokowanie zamka, wygiął się i przestał spełniać swoją rolę. Wymontowałem zamek, wyprostowałem co trzeba i do dzisiaj spokój.

#18 Offline   denys1313


  • Postów: 174
  • Na forum od: 10 mar 2014
  • Miejscowość: Radomsko
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 2.0D 1983
  • Trzeci Mercedes:W220 5.0 1999
  • Inne auto:Audi 80 2.0 1992

Napisano 06 czerwca 2015 - 20:30

Wymontowałem zamek drzwi i siłownik. Ten drugi jest okej, po wciśnieciu ''daje'' powietrze. Jednak zamek kręci do 45 stopni i dalej nie idzie. Popsikałem wd 40, ale to nic nie dało. Więc czeka mnie zakup całego zamka.

#19 Offline   rajupce


  • Postów: 25
  • Na forum od: 20 cze 2016
  • Miejscowość: Pabianice
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 sierpnia 2016 - 18:20

witam, mam dwa problemy. Przestał mi zamykać centralny zamek przy drzwiach kierowcy, więc wyciągnąłem wszystko. no i jak odłączyłem siłownik to przez niego leci powietrze. Otworzyłem więc siłownik a tam kawał membrany oderwany. Dodam, że reszta drzwi śmiga dobrze i po zatkaniu wężyka pompka szybko przestaje dmuchać więc jest ok. Czy taki siłownik jest gdzieś dostępny nowy czy bawić się w używkę? Druga sprawa przy wyjmowaniu wkładki kluczyk mi się za dużo obrócił w prawo i bębenek się zablokował. Kluczyk mogę włożyć i wyjąć ale nie mogę go przekręcić... co z tym fantem zrobić?








Podobne tematy Zwiń