Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Świece żarowe - problem


25 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   krzysiekkk85


  • Postów: 4
  • Na forum od: 06 sie 2012
  • Miejscowość: Parczew
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 czerwca 2013 - 21:38

witajcie heh zastanawia mnie mój sposób wymiany świec ponieważ nie demontuje kolektora tylko filtr powietrza ..



#22 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 czerwca 2013 - 08:49

Pewnie kwestia silnika (ilość cylindrów -> ciasnota) i tego czy posiadane narzędzia podejdą. A, że przy okazji można kolektor od środka poczyścić (gdy EGR), to tylko zaleta.

#23 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 września 2016 - 10:42

Czy do pomiaru oporu elektrycznego świec żarowych trzeba włączać zapłon, czy nie? Na logikę, to chyba nie?

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 22 września 2016 - 10:43


#24 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 września 2016 - 11:17

Pomierzyłem opór bez zapłonu, wyniki - od 1,1 do 1,2 Ohma. Silnik do końca nie ostygł. Napięcie na pinach przekaźnika równe napięciu akumulatora. To chyba oznacza, że na 100% świece są w pełni sprawne, prawda?

#25 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 22 września 2016 - 17:06

Opór mierzysz na odłączonej wtyczce względem masy.

#26 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 września 2016 - 18:39

Zgadza się. Mierzyłem też na główkach świec i było tak samo. Podejrzewam, że jak by był zimny motor, byłoby ok 1 Ohma lub mniej (0,7). Żadnej kosmicznej wartości nie było, więc świeczki raczej ok








Podobne tematy Zwiń