Skocz do zawartości




[W124] Coupe - opinie o silnikach



27 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Franz_Mauer


  • Postów: 6
  • Na forum od: 09 cze 2010
  • Inne auto:LANCIA KAPPA 2.0 20V V.I.S.

Napisano 11 czerwca 2010 - 05:58

Witam wszystkich!
Od pewnego czasu noszę się z zamiarem zakupu W124 Coupe.
Chciałbym zasięgnąć opinii użytkowników mocniejszych motorów montowanych w coupe. Interesują mnie sześciocylindrowce. Ponieważ do tej pory "ujeżdzałem" auta z silnikami V6 lub turbo ( wszystkie auta jakie posiadałem miały w okolicach 160 - 230 KM ), ciężko jest mi się zdecydować w jaki silnik celować przy zakupie W124.
Po przeglądnięciu forum i poszperaniu w necie, dochodzę do wniosku iż kompromisem byłoby kupno auta z motorem 2,6 litra w automacie. Spalanie na poziomie 15-16 litrów w cyklu miejskim jest dla mnie do przyjęcia.
Czy silniki 2,6 mają w miarę mocny "dół". Jak się sprawują od niskich obrotów? Oczywiście rozważam też opcję 2,8 lub 3,0 :P. Auto ma być używane głownie w dużym mieście, oraz sporadycznie na większych trasach, jednak ekonomia jest dla mnie sprawą drugorzędną ( lpg nie wchodzi w grę ). Kiedyś zamierzałem zakupić SEC lub SL 600 :mlot:.
Pozdrawiam!



#2 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 11 czerwca 2010 - 08:34

Jakbyś poszukał porządnie na tym forum to byś wiedział

Silnik 2.6 M103 to nieporozumienie w 124 (i chyba ta pojemność nie była oferowana w tym modelu) - jak już to 3.0 M103. Czemu? Oba silniki to miej więcej ta sama konstrukcja, dość przestarzała, ale solidna, z pewnością prędko nie zawiedzie chyba że padnie potencjometr klapy spietrzającej, co po wielu latach użytkowania się zdarza. Z tą jednak uwagą, że różnica mocy (wyczuwalna :pad: ) i spalania (niewyczuwalna ;) ) działa bardzo na korzyść 3.0.

Silniki M104 o pojemnościach 2.8 i 3.2 to nowoczesne jednostki, które oferują więcej mocy i nieco niższe spalanie (no...) - ale one z kolei miewają czasem problemy z wiązką elektryki, ale to w gruncie rzeczy też nie jest nic strasznego - sporo części silnika pasuje np. z Deawoo Musso :mlot:

M104 3.0 z wtryskiem KE-Jetronic to takie samo nieporozumienie moim zdaniem jak 2.6 M103 - taki półśrodek nie bardzo wiadomo po co komu potrzebny.

Generalnie skłaniałbym się na Twoim miejscu do 3.2 M104 :P

#3 Offline   Franz_Mauer


  • Postów: 6
  • Na forum od: 09 cze 2010
  • Inne auto:LANCIA KAPPA 2.0 20V V.I.S.

Napisano 11 czerwca 2010 - 09:07

Dzięki za info Radhezz! Ciekawe jest to co piszesz o 2,6. Naprawdę z nimi tak źle?. Kolejna kwestia jest taka, iż ogólnie znaleźć w kraju W124 powyżej 2,6 jest dosyć trudno. Sporo jest z tym cholernym LPG. Tu pojawia się kolejne pytanie. Czy opłaciło by się kupno takiego zagazowanego W124 w celu demontażu instalacji LPG? Jak spore mogą być szkody w silnikach sześciocylindrowych po lataniu na instalacji gazowej bo, bądźmy szczerzy - większość instalacji LPG w naszym kraju to jakieś dziwne i niepewne konstrukcje. Mało kto zakłada włoskie sekwencje V generacji :P )
A wracając do tematu, to faktycznie KE-jetronic to taka porażka?
Ps.
Co by nie być gołosłownym.
Tutaj mamy przykład:
http://www.otomoto.p...ow&id=C13469454
Ładny kolorek, trójeczka, ale niestety LPG. No i cena niska. Zastanawiająca jest ta ropiętośc cenowa. Z tego samego rocznika potrafią być za 5 tyś jak i za 15 tyś :]

#4 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 czerwca 2010 - 09:15

Może dodam cos od siebie, chociaż Radhezz napisał już w sumie wszystko:

silniki m103 - dość trwałe, ale na trupa też można trafić, niestety wtrysk KE po tylu latach pracy bardzo ciężko jest ustawić tak jak powinien być, a dodatkowo, jeśli ma gaz to często jest to niemożliwe. Silniki, a raczej wtrysk źle znoszą gaz, chociaż u jednych sprawdza się to całkiem nieźle, u innych stwarza same problemy.

m104 - większa moc, po 4 zawory na cylinder, mniejsze spalanie, ale mają problemy z wiązką elektryczną silnika - kruszy sie na niej izolacja. W sumie da się to zrobić, pod warunkiem, że nie zrobiło się już zwarcie i nie spaliło sterownika silnika.

Franz_Mauer napisał:

Czy opłaciło by się kupno takiego zagazowanego W124 w celu demontażu instalacji LPG?
Tak, pod warunkiem, że nie ma dużego przebiegu na LPG.

Franz_Mauer napisał:

Jak spore mogą być szkody w silnikach sześciocylindrowych po lataniu na instalacji gazowej
Głównie uszkodzenia układu wtryskowego: wygięta klapa spiętrzająca, rozerwane przewody gumowe pod rozdzielaczem, zatarty rozdzielacz paliwa, w najgorszym razie uszkodzona puszka filtra powietrza (strzał) a nawet ślady na masce po wybuchu (widziałem już takie)

#5 Offline   Franz_Mauer


  • Postów: 6
  • Na forum od: 09 cze 2010
  • Inne auto:LANCIA KAPPA 2.0 20V V.I.S.

Napisano 11 czerwca 2010 - 09:32

Devcrk napisał:

Franz_Mauer napisał:

Jak spore mogą być szkody w silnikach sześciocylindrowych po lataniu na instalacji gazowej
Głównie uszkodzenia układu wtryskowego: wygięta klapa spiętrzająca, rozerwane przewody gumowe pod rozdzielaczem, zatarty rozdzielacz paliwa, w najgorszym razie uszkodzona puszka filtra powietrza (strzał) a nawet ślady na masce po wybuchu (widziałem już takie)

Troszkę to przeraża :coto: . Dlatego nigdy nie byłem zwolennikiem "podtlenku LPG" :P.
Jeśli nie trafię na fajne coupe, to jako opcję biorę pod uwagę również 190 2,5 16V.
Będąc już przy 16V, to jaka jest wasza opinia o motorach 16V w W124?. Te 2.3 ze swoimi 136 kucykami wydaje się być troszkę anemiczne. Chociaż patrząc na masę, to W 124 coupe strasznie ciężki nie jest :mlot:.

#6 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 czerwca 2010 - 09:49

Bardzo rzadko spotykane to 2.5 16V i koszmarnie drogie w naprawach

#7 Offline   Franz_Mauer


  • Postów: 6
  • Na forum od: 09 cze 2010
  • Inne auto:LANCIA KAPPA 2.0 20V V.I.S.

Napisano 11 czerwca 2010 - 10:10

Devcrk napisał:

Bardzo rzadko spotykane to 2.5 16V i koszmarnie drogie w naprawach
Wybacz, miałem na myśli 2,6 :star:.

#8 Offline   Saharek


  • Postów: 369
  • Na forum od: 24 paź 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:2006 Corolla HB5 1.6Sol

Napisano 11 czerwca 2010 - 10:43

Po raz kolejny - Mógłbyś trochę poszperać bo wszystkie Twoje pytania są już przemaglowane na forum.
Jeśli szukasz CE ( i w dodatku z zamiarem gazowania) to szukaj M111 2.2 (2.0 to troszkę mało) lub M104 3.2. 2.3 raczej sobie odpuść, kiepska relacja kosztów do osiągów.

#9 Offline   sebee86


  • Postów: 163
  • Na forum od: 17 kwi 2009
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 11 czerwca 2010 - 13:41

Po pierwsze primo, nie ma coupejek z takimi motorami jak 2,6 czy 2,8.

Masz do wybory ze starszych silników z KE-jetronic roczniki 87 -92:
2.0 120 KM
2.3 136 KM
3.0 180 KM
3.0 24V 220 KM
i od końca 92 roku:
2.0 136 KM
2.2 150 KM
3.2 220 KM

#10 Offline   Majo


  • Postów: 438
  • Na forum od: 09 lip 2009
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S210 220CDI 99r
  • Trzeci Mercedes:W211 200CDI 02r
  • Inne auto:VW T4 Multivan

Napisano 11 czerwca 2010 - 17:19

Jak dla mnie to najlepszym rozwiazaniem bedzie 3.0L M104 24V - mam ten motor i nie narzekam. W miescie przy spokojnej jezdzie 13-14, jak daje w palnik to tyle ile jest w baku to tyle spali. Motor troche malo zwawy z dolu jak na 3 litry ale jak wstanie juz po 3 tys tak do konca ciagnie ile wlezie. Bez zastanowienia 3.0L 24V ( chyba ze sie trafi jakas E klaska z 3.2 ) Bo te starsze M103 rewelacji nie robią.








Podobne tematy Zwiń