Skocz do zawartości




[W124] Coupe - opinie o silnikach



27 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   klocher


  • Postów: 26
  • Na forum od: 15 mar 2010
  • Miejscowość: Kielce

Napisano 11 czerwca 2010 - 17:50

Wolne to są chyba wszystkie na dole bo to wolnossąca benzyna prawda ? Żaden nie ma kompressora to co sie dziwić ale i tak bym chciał takiego coupe i żeby było mnie stać jeździć na benzynie :star: Sam mam w zasadzie 2.0 v6 w benzynie ( suzuki vitare ) i pochłania to wszystko :evil:

Gazu nie zakładać ... ostatnio miałem okazje być przy takim padniętej 2,3 w124 i silnik do wyrzucenia był na gazie i poszedł silnik sie ... :star:



#12 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 11 czerwca 2010 - 18:26

klocher napisał:

Gazu nie zakładać ... ostatnio miałem okazje być przy takim padniętej 2,3 w124 i silnik do wyrzucenia był na gazie i poszedł silnik sie ... :star:

Wrzuć sobie czasem funkcję PODGLĄD. Przeczytasz ze dwa razy i możesz poprawić (chyba że już skorzystałeś).

#13 Offline   D.J.TUNING


  • Postów: 889
  • Na forum od: 15 lut 2007
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:ex 250TD 5b manual 1992
  • Trzeci Mercedes:S350TD 1996

Napisano 11 czerwca 2010 - 19:06

Z gazem to zależy jak jest założony, jakiej generacji i od tego jak ktoś dba. Mieliśmy w 190'tce 2.0 gaz i było okej. Dodam, że był zakładany osobiście przez mojego ojca (ma uprawnienia do zakładania instalacji) i komputerek sterował dawkowaniem gazu.

#14 Offline   miqolaj


  • Postów: 654
  • Na forum od: 09 sie 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 czerwca 2010 - 21:19

jak couoe to tylko 3.2 ;)
a gaz bedzie chodzil dobrze na 2.0 2.2 3.2 (m111 i m104) po 93roku

#15 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 11 czerwca 2010 - 22:00

Nie założyłbym się ;) . Wszystko zależy co i jak jest zamontowane. Można doskonale dobrać instalację do silnika z KE-jetronic, a można totalnie schrzanić sekwencję w silnikach zasilanych poprzez wtrysk elektroniczny. Rzecz jasna sekwencja nawet dość źle zamontowana nie powoduje zazwyczaj dramatów znanych ze sknoconych prostych instalacji, lecz remedium na brak kłopotów nie jest. Zwłaszcza jak ktoś na upartego gazuje ugnębione już na benzynie auto z osprzętem "chyba sprawnym".
Podobnie zresztą jak wiekowe auto bez LPG nie gwarantuje braku kłopotów :ok:
A co do wyboru silnika to również celowałbym w 3.2...ale to truuudny strzał niestety. Nie wspomnę o wersjach np. AMG :D

#16 Offline   FilipW


  • Postów: 1 372
  • Na forum od: 30 lip 2007
  • Miejscowość: świętokrzyskie
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w201 2.0D 1988r
  • Inne auto:Audi 100 c4 2.8

Napisano 11 czerwca 2010 - 22:23

kloss72 napisał:

A co do wyboru silnika to również celowałbym w 3.2

Wiadomo, ze 3.2 jest teoretycznie "najlepszym" rozwiazaniem. Pytanie tylko za jakie pieniadze kolega tego CE szuka. Bo po tym co pokazal w linku - za 6 tys. to mozna kupic znosne w201 a nie w124 CE. Nie mowiac o silniku 3.2 i to w dobrym stanie. Bo za taki egzemplarz cena zacznie sie od 15 - 20 tys ;) Zreszta za kazdy dobry, ladny egzemplarz, bez wzgledu czy to m102, m103 czy m111 cena minimalna bedzie gdzies w okolicach 12 - 14 tys.

#17 Offline   grzesiek-mr


  • Postów: 973
  • Na forum od: 27 mar 2009
  • Miejscowość: dolny śląsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Rover... szosowy

Napisano 12 czerwca 2010 - 22:36

Franz_Mauer napisał:

ekonomia jest dla mnie sprawą drugorzędną ( lpg nie wchodzi w grę ).
w którą stronę poszła dyskusja... bo doradzacie koledze silnik pod kątem montażu LPG i wszystkich spraw z nim związanych :)
Chociaż Filip dobrze podsumował, tak jak mówią: motor 3.2 i kolejny wyznacznik to cena (nie)stety dobry egzemplarz będzie kosztował, a jeśli jest zdrowy to wart swojej ceny.

#18 Offline   mandaryn86


  • Postów: 2 672
  • Na forum od: 10 lip 2008
  • Miejscowość: Piotrków Trybunalski
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2010 - 13:13

Tak w ogóle to chyba nie wątek do technicznego.....

#19 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 14 czerwca 2010 - 13:28

Poprawcie mnie, ale 2.6 ma chyba taki sam sens, jak 2.0, czy 2.8: oszczędniejsza wersja silnika R6 (2.0 to oszczędniejsza wersja silnika R4), mniej rozwiercona, nieco mniej (jeszcze mniej) wysilona, o nieco mniejszej mocy, ale podobnym spalaniu :hmm:
Fakt, w coupe nie było ani 2.6, ani 2.8, ani 4.0, ani 5.0 :) Gazu osobiście nie cierpię i odradzałbym katowanie tym Mercedesa (szczególnie KE-jetronica). Jeśli chodzi o zakup, to na pewno dużo łatwiej i taniej będzie zakupić 300CE w jakim-takim stanie, niż w podobnym stanie 320CE/E320Coupe (3.2 montowano już przed E-klasą i oczywiście w E-klasie) :kot:

A jeśli chodzi o silniki 16V w 124, to występowały one jedynie w wersji 2.0 (m111 - produkcja od końca 1992r., razem z 2.2, 2.8 i 3.2) oraz 2.2 :/

#20 Offline   mariuszpoc


  • Postów: 545
  • Na forum od: 19 sty 2009
  • Miejscowość: Bochnia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 czerwca 2010 - 14:18

Przyglądam się temu tematowi i jest bardzo interesujący i przydatny :kot: Sam ma 230E i nie narzekam choć jak się włączy klimę to trochę mulasty się robi :? Gaz znosi bardzo dobrze :) Tak, teraz znosi bo założyłem BLOSa :/ Przedtem to jakaś masakra była na mikserze. Chetnie bym się przesiadł do czegoś mocniejszego, ale na razie nie mam co o tym myśleć :( Trzeba się cieszyć z tego co jest :hmm:
Za to mój kolega zaczyna przygodę z mercedesem i szuka CE. Chciałby mocny silnik. Ja mu radzę 2.2 lub 3.2. Tylko nie wiem czy to nie jest tak ze 2.2 ma mało mocy a pali nie wiele mniej LPG (a jakże by inaczej) od 3.2. Tylko nie chodzi mi o jazdę polegająca na skupieniu się jak tu jechać żeby jak najmniej spalił. Chciałbym wiedzieć jak wygląda spalanie podczas normalnej jazdy dającej poczuć satysfakcję w mieście i w trasie.

Pozdrawiam!








Podobne tematy Zwiń