Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Łancuch rozrządu - należy wymienić?


37 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   fr4n


  • Postów: 220
  • Na forum od: 26 paź 2009
  • Miejscowość: Lidzbark
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 października 2010 - 10:58

Cytat

W trasie 7, miasto 10. czyli w normie
Ale przy jak słabej dynamice.. jakbym pocisnął, to by pewnie było 9 i 11
Gazu chyba ? :cry: uwielbiam czytać mity na temat spalania :hmm:

A co do utraty mocy, gdy silnik dostaje temperatury "puchnie"



#12 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 października 2010 - 16:04

hehe, tutaj jak zwykle zamiast konkretów, pogaduszki i podśmiechujki :hmm:

akwroclaw, wydaje mi się że jesteś z Wrocka, podjedź do "Auto Wroneccy" na Terenowej
http://www.rankingwarsztatow.pl/szczego ... p?id=12714

#13 Offline   michelangelo


  • Postów: 1 471
  • Na forum od: 28 lis 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 października 2010 - 16:09

fr4n napisał:

uwielbiam czytać mity na temat spalania
A legendy też?
Jak najbardziej do osiągnięcia jest taki wynik, nie widzę w tym nic dziwnego...

#14 Offline   akwroclaw


  • Postów: 11
  • Na forum od: 26 sie 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 października 2010 - 10:03

Dzięki wojtas, istotnie jestem z Wro.

Ja jeżdżę raczej spokojnie, wiec zbliżenie do wartości fabrycznych mnie nie dziwi.
To, że nie ma dynamiki nie wyklucza tego, że wiele części w silniku jest w bardzo dobrej kondycji.
Jeślibym chciał wyciągać o wiele więcej mocy to pewno bym pojechał po spalaniu.
Jak łańcuch wyciągnięty i kątów nie trzyma to w moim wyobrażeniu jest tak, że zawory mają zmniejszone możliwości przepuszczania mieszanki i spalin gdy potrzeba, w odpowiednich momentach jest "za późno" - bo łańcuch dłuższy. Jeśli więc jest małe obciążenie silnika, tzn. mało jest przetłaczane gazu, to jednak jakoś sobie dają radę przejść. Można to porównać do kryzy w rurze - jak jest niewielki przepływ to aż tak nie blokuje, ale już pełen przepływ ma duże kłopoty.

tak więc fr4n jeśli masz o wiele wyższe spalanie, to może po prostu auto jest w kiepskim stanie, co? :(


Dziękuję wszystkim za odpowiedzi !

#15 Offline   luip


  • Postów: 128
  • Na forum od: 17 wrz 2010
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 października 2010 - 21:55

ja jeszcze spróbuje....
dawno sie benzynka nie bawiłem...
kniga na kolana i lece po koleii
- luz zaworowy na zimno : dolot 0.15 wydech 0,30
w przypadku hydrauliki moze juz cos szwankuje
-jesli masz gaznik tu jest duzo zabawy regulacyjnej
trzeba by poszukac moze gdzies połyka lewe powietrze moze cos w składzie mieszanki nie hallo
-i 3 mozliwosc aparat zapłonowy moze cos jest z układem czasowym do wyprzedzenia kata zapłonu przy zwiekszaniu obrotów z tego co widze to tu jest realizowane przez elektroniczny moduł wzmocnienia zapłonu i ta płytka na której sie Al powinna miec dobre chłodzenie
a czasem bywa ze i sama cewka nie domaga i moga byc takie objawy
łancucha raczej bym nie ruszał mało prawdopodobne zeby to była jego wina
szczegułów ci nie powiem ale koledzy napewno juz w tym dłubali

#16 Offline   akwroclaw


  • Postów: 11
  • Na forum od: 26 sie 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 października 2010 - 20:09

luip, dzięki za zainteresowanie!

Pomierzyłem kąt wyciągnięcia łańcucha na dolnym kole w czasie gdy na wałku rozrządu były zestawione do siebie znaki. Odczytałem 4 stopnie na zimnym i prawie 5 na ciepłym [z chodzącym wentylatorem].
Trochę było kręcenia, aby górny wałek dobrze dostroić znakami, bo paralaksa, jak gdzieś czytałem jest [oglądałem przez korek wlewu oleju], ale daje się spokojnie ustawić.

luzy zaworowe:
2-3 tys. po remoncie i ustawianiu w zakładzie, a nic a nic nie było w tym czasie zmiany zachowania się silnika - wydaje się, że luzy powinny trzymać [ale pewności nie mam]. Jakby zrobiły się luzy, to by było czuć zmianę dynamiki, czyż nie?

Hydraulika [rozdzielacz paliwa] była demontowana i regenerowana w zakładzie się tym specjalizującym. Nie powiedziano mi, że coś jest tam złego.

Lewe pow - też może być. Do tego wniosku przekonuje mnie to, na ile muszę wykręcić wkręt-zawór powietrza [z odmy] do obrotów biegu jałowego. Przed remontem musiało być ok 2-3 obrotów jak pamiętam, a teraz 1/2 i tyle. Albo potrzebuje obecnie mniej mieszanki do uruchomienia biegu jałowego, albo ma lewe powietrze, które wpływa na zubożenie na obrotach i mniejszy ciąg.

Myślałem, że przy takiej konstrukcji, że wtryski są bezpośrednio przy cylindrach, to moge wpływ ew. lewego powietrza skompensować przekręceniem w prawo wkrętu składu mieszanki. Ale nie jestem pewien - chyba nie mogę.
zob:
http://mb201-124.eu/...845.htm#p195845

przed remontem byłem na przeglądzie na komputerze w Jetronic Wro, nic nie wykazali błędów w cewce [poziom wys. napięcia], czy też nie wykazali błędów działania el. modułu wzm. zapłonu. No ale kto ich wie.

--
wypowiedzi:

" akwroclaw napisał(a):wyciągnięty łańcuch
akwroclaw napisał(a):Przbieg 200 tkm
akwroclaw napisał(a):Rocznik: 1984
krassus:
Znajdź niepasujący element.
"
nadal nie rozumiem. :?: może wy wiecie o co krassusowi chodziło???
--
>Patrząc na przebieg... powiem że starsze silniki miewają problemy z łańcuchem przy ok. 400-500kkm, także zasadniczo poniżej 200kkm nic się nie powinno dziać,

i niby się nic nie dzieje - to nie pasek, że się zerwie, ale wyciągnął się do kąta wskazanego przez fabrykę jako moment wymiany [4 stopnie].

Pytanie: czy ktoś wymienił łańcuch z kątem wyciągnięcia ok 4-5 stopni i zyskał realną poprawę pracy?
Czy to tylko niemiecka poprawność dyktuje wymianę, a poprawa jest dopiero przy większym wyciągnięciu np 7stopni?
Bo szkoda by mi było działać, jak to mało co da.
Z tego auta na razie się nie strzela - Nie mam forsy, aby ładować w części i naprawę, jeśli ma nie przynieść poprawy, sami rozumiecie.

#17 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 października 2010 - 20:31

akwroclaw napisał:

"akwroclaw napisał(a):wyciągnięty łańcuch
akwroclaw napisał(a):Przbieg 200 tkm
akwroclaw napisał(a):Rocznik: 1984
krassus:Znajdź niepasujący element."
nadal nie rozumiem. może wy wiecie o co krassusowi chodziło???
Twój samochód ma 26 lat.
Ten przebieg jest niemożliwy - gdybyś dopisał z przodu jedynkę, byłby prawdopodobny.

#18 Offline   fr4n


  • Postów: 220
  • Na forum od: 26 paź 2009
  • Miejscowość: Lidzbark
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 października 2010 - 10:15

michelangelo napisał:

A legendy też?
Jak najbardziej do osiągnięcia jest taki wynik, nie widzę w tym nic dziwnego...

akwroclaw napisał:

tak więc fr4n jeśli masz o wiele wyższe spalanie, to może po prostu auto jest w kiepskim stanie, co? :D

Mój silnik to 2.3 na spalanie juz dawno przestałem zwracać uwagę, lecz nie wieże w to ze dwulitrowa benzyna w mercach która ma przejechane nie wiadomo ile spali ci 7 w trasie a tym bardziej 10 w mieście no chyba że, wyjeżdżasz tylko po bułki i spowrotem . Albo silnik po kapitalnym remoncie. Jest jeszcze opcja, że jesteś żółwiem drogowym. Wtedy to całkiem możliwe. Te auta dysponują takim komfortem jazdy, ze spokojnie w trasie trzymam 110 - 130, i niczym się nie przejmuje. A jazda 70 - 90 km/h jest dla mnie hmm tak jabym szedł :D bo sami przyznacie ze w naszych gwiazdach nie czuć prędkości ;)
Pozdrawiam ;)

#19 Offline   akwroclaw


  • Postów: 11
  • Na forum od: 26 sie 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 października 2010 - 10:43

hehe

wojtek81
istotnie, to prawda, że wydaje się "niemożlliwy", jednak on stale stoi w garażu i nie jest jeżdżony.
Taki ma los ;)
Auto należy do taty, który ma 78 lat i ma duży sentyment do niego. A że auto ma 26 lat? Jak wino normalnie :D

fr4n
odkryłeś prawdę! Jeżdżę powoli, powoli przyśpieszam [chociaż nie w żółwim tempie]. Tak więc taka jazda jest jak chodzenie - lubię chodzić, a w Mercu nie czuje się prędkości więc do 100km/h jest niesłychanie komfortowo.

Nadal proszę o merytoryczne ustosunkowanie się do tych 4-5 stopni wyciągnięcia łańcucha - czy zmiana na nowy dała komuś konkretne efekty?

#20 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 października 2010 - 13:25

W autkach z przebiegiem,wymiana łańcucha daje dobre rezultaty.Jest to odczuwalne poprzez cichszą pracę.Tylko że musisz wymienić wszystko.Tzn.ślizgi,napinacz i łańcuch.Ponieważ jest to nietania imprezka,wymień na razie sam napinacz,chociaż powinno się wymienić całość.
A tak w bajdełeju,Zupełnie nie rozumiem naszych rodaków którzy zarzekają się jak żaby błota, że ich mesio to magazynowa sztuka,dopiero co wyjęta z trocin.Amerykańcy szczycą się na forach tym, że ich W124 czy W201 właśnie zrobił milion mil i kula się dalej.U nas, mam czasem wrażenie że czas się zatrzymał i szukam po kieszeniach kartek na paliwo i fajki.Mało który mercuś robił przez cały okres swojego żywota 1000 km na miesiąc.








Podobne tematy Zwiń