Skocz do zawartości




- - - - -

Co mozna zrobic zeby auto nie przechylało sie w zakretach?


43 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 08 października 2007 - 07:42

szafa napisał:

Robne... jednak nie ma przeszkod zeby kazdy ustawial pod siebie...

Wiem, wiem ale czy to nie powoduje nadmiernego obciążenia i szybszego zużycia niektórych podzespołów i części? :drive:



#32 Offline   abt-xx


  • Postów: 136
  • Na forum od: 07 paź 2007
  • Miejscowość: Płock

Napisano 08 października 2007 - 09:04

Dezyderiusz. Do sportowego zawieszenia zalecane jest założenie rozpórek kielichów na przód i tył,nadwozie nie bedzie się wybijało,a na zakrętach będzie jeszcze bardziej stabilny i nie będzie takich wychyłów.

#33 Offline   Dezyderiusz


  • Postów: 80
  • Na forum od: 27 maj 2007
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 08 października 2007 - 13:44

abt-xx napisał:

Dezyderiusz. Do sportowego zawieszenia zalecane jest założenie rozpórek kielichów na przód i tył,nadwozie nie bedzie się wybijało,a na zakrętach będzie jeszcze bardziej stabilny i nie będzie takich wychyłów.

No tak ale podobno zeby zalozyc z przodu nalezy wyciac kawalek sciany grodziowej co juz mi sie mniej podoba. Chyba ze zaloze przednia ale tylko dolna no i tylna, ale nie wiem czy z przodu mozna zalozyc tylko dolna - na moja logike to nawet sie nie powinno.
Jezeli dolna to w komplecie z gorna - no chyba ze sie myle.

#34 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 października 2007 - 14:33

Dezyderiusz napisał:

Jezeli dolna to w komplecie z gorna - no chyba ze sie myle.
Logicznie rzecz biorąc masz rację...

Niestety, do rozpórki górnej przeszkadza ściana grodziowa, akurat w miejscu, gdzie jest nr nadwozia... chyba, że ktoś by opracował inny kształt tej rury, żeby przechodziła otworem w grodzi poniżej numeru, ale nie słyszałem jeszcze o tym...

#35 Offline   abt-xx


  • Postów: 136
  • Na forum od: 07 paź 2007
  • Miejscowość: Płock

Napisano 08 października 2007 - 18:14

Z tą ścianą grodziową macie racje. Dlatego ja jeszcze jej nie mam ;) ,ale coś wymyślę tylko z czasem mam ciężko.Tylnią założyłem i jestem zadowolony,ale do pełni szczęścia zostaje przód ;)

#36 Offline   szafa


  • Postów: 6 382
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 09 października 2007 - 15:05

Rob, ciekwe czy wieksze niz przy zastosowaniu innego wymiaru kol niz zalecany

#37 Offline   Dezyderiusz


  • Postów: 80
  • Na forum od: 27 maj 2007
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 06 listopada 2007 - 14:58

No wiec po dłuższym czasie sie wszystkiego dowiedzialem na innych forach i ogolnie ryjąć internet.
Okazuje sie ze podstawowa modyfikacja zawieszenia - jesli sie chce polepszyc zachowanie na zakretach to nie tak jak sie to w Polsce robi - sportowe sprężyny.

Sportowe sprezyny owszem ale w pierwszej kolejnosci wymienia sie amortyzatory oraz stabilizatory. Firmy typu H&R produkuja usztywnione stabilizatory jednak nie produkuja ich do mercedesa :)

Jest tez bardzo ciekawy wynalazek nazywa sie PowerFlex i sa to bardzo zestawy do zawieszenia skladajace sie przede wszystkim z gum na seryjne stabilizatory oraz wiele innych zaleznie od auta. Sa to elementy ze specjalnego tworzywa zastepujace gumowe elementy. Jednak tu tez do mercedesa nic nie ma :)

Ogolnie w sumie poczytalem i sie pogodzilem z tym ze z Mesia sie sportowki nie zrobi, ma byc komfort no i jest.

Poszukiwania rozwiazania problemu wiec porzucam, w sumie ostatnio jechalem dluzsza trase przez rozne wioski kretymi drogami i stwierdzilem ze auto trzyma sie drogi bardzo dobrze a do przechylania mozna sie przyzwyczaić ;)

#38 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 listopada 2007 - 02:17

zawsze mozna zastosowac podwojny stabilizator (jeden nad drugim spiete razem) - dawno temu "sciganty" robili takie patenty ;)

#39 Offline   przemek


  • Postów: 242
  • Na forum od: 01 lis 2007
  • Miejscowość: Jaworzno

Napisano 07 listopada 2007 - 07:58

Charlie9 napisał:

zastosowac podwojny stabilizator (jeden nad drugim spiete razem

ciekawe rozwiązanie, masz moze zdjęcie jak to dokładnie było wykonane. Jestem na etapie robienia zawiasu do W201 i taka opcja wydaje sie byc korzystna ;)

#40 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 07 listopada 2007 - 20:37

Dezyderiusz, Wersje sportline miały grubsze stabilizatory, a najgrubsze miało E500.

Co do dostępności części do tuningu Mercedesów to chyba nikogo nie dziwi taki stan rzeczy ;-)








Podobne tematy Zwiń