Skocz do zawartości




- - - - -

[R129] Silnik - gasnie gdy cieply


21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   maciej_lib


  • Postów: 12
  • Na forum od: 18 wrz 2010

Napisano 18 września 2010 - 19:49

Witajcie,
posiadam mercedesa r129 500 z silnikiem M119 z 94roku. Zrobiłem nową instalacje silnika, wymienione cewki, swiece, sprawdzone kable zapłonowe, kopułki. Auto chodzi idealne do osiągniecia temparatury ok 60st po czym obroty zaczynają falować co prowadzi do gaśniecia. kiedy auto zgasnie nie idzie go odpalic do wystudzenia silnika. Sprawdzilem lampa stroboskopową ze nie daje iskry po osiagnieciu tej temeratury. nie mam pojecia jaka moze byc przyczyna, licze na Waszą pomoc, bo nie wiem za co sie zabrać :jem:



#2 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 20 września 2010 - 09:55

maciej_lib, podjedź do mechanika, który ma Star Diagnose i sprawdź jakie błędy wyskakują. Koszt 50-100zł.

Czy ta usterka wystąpiła nagle, czy coś konkretnego poprzedzało tą usterkę?

#3 Offline   sek60


  • Postów: 92
  • Na forum od: 07 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 września 2010 - 21:00

No i jak, roziązałeś zagadke?

#4 Offline   maciej_lib


  • Postów: 12
  • Na forum od: 18 wrz 2010

Napisano 09 października 2010 - 12:35

niestey samochód nadal niesprawny. wymieniłem czujnik położenia wału i nadal to samo, odpala, chodzi na troszeczke wyższych obrotach i kiedy złapie temp to gaśnie. Podłączylem pod komputer i nic takego nie powiedział, błąd jednego wtrysku, czujnika rozrządu i czujnika położenia wału własnie (dwa pierwsze błędy były wynikem pomyłki przy robieniu instalacji, ale już wyeliminowane) a ta usterka jest nieznana. Już zacząłem sie zastanawiać czy może to być moduł od cewki zapłonowej, czujnik temperatury powietrza dolotowego lub czujnik temp cieczy...? brakuje mi pomysłów a kupować wszystko po kolei to nie sztuka. :jump:
Jeśli ktokolwiek ma jakiś pomysł to prosze o pomoc

#5 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 października 2010 - 12:52

maciej_lib, skoro "na zimno" pracuje dobrze znaczy, ze cos z ustawieniem dawkowania paliwa lub zaplonu jest nie tak. Logicznie podchodzac (bo nie wiem na pewno) widze wlasnie te dwie przyczyny czyli:

1. Przy zimnym silniku przyspieszenie zaplonu dziala i dzieki temu wszystko jest OK. Jak zlapie temperature, zaplon ustawia sie w pozycje pracy (i tu moze byc zle ustawiony) co powoduje zaburzenia pracy i "zgasniecie".

2. Na zimnym podawana jest wieksza ilosc paliwa do mieszanki - dziala OK. Po osiagnieciu temp pracy, mieszanka jest zubazana (moze wlasnie za bardzo) i efekt gasniecia sie pojawa.

Oczywiscie moze to byc wszystko polaczone z jakims uszkodzonym czujnikeim, ale na odleglosc raczej nie stwierdzi nikt, ktory i dlaczego.

#6 Offline   maciej_lib


  • Postów: 12
  • Na forum od: 18 wrz 2010

Napisano 10 października 2010 - 10:31

panowie, o ile moja wiedza mechaniczna nie jest błędna to jest duze prawdopodobieństwo, że może to być sonda lambda, tak?

#7 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 października 2010 - 12:19

skoro obstawiasz sonde to odepnij z niej wtyczke i zobacz co sie bedzie dzialo

#8 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 11 października 2010 - 12:01

maciej_lib, na pewno jest to czujnik temp powietrza dolotowego.
Uszkodzona sonda powinna wyjść podczas badań na komputerze.
W jakim stanie masz wiązkę silnika?

Z jakiego miasta jesteś? Jak z okolic Warszawy to najlepiej umówić się na oględziny.

#9 Offline   maciej_lib


  • Postów: 12
  • Na forum od: 18 wrz 2010

Napisano 13 października 2010 - 18:33

pisałem juz wczesniej ze wiązka silnika jest zupełnie nowa!!

niestety jestem z poznania i tu wszyscy rozkładają rece na taki samochód jakby sie bali.

zaryzykuje i wymienie ten czujnik jutro, podjade do cars-u i zobaczymy co bedzie.

#10 Offline   maciej_lib


  • Postów: 12
  • Na forum od: 18 wrz 2010

Napisano 17 października 2010 - 20:47

drodzy koledzy, uważam, że tamat możemy zamknąc poniewaz problem został rozwiązany. niestety nigdy nie dowiemy sie co było ponieważ dałem auto do mechanika z tarnowa podgórnego Adama Perz i zrobił samochód przez 2 godz, niestety jednoznacznie nie odpowiedzał co bylo przyczyna. Teraz :star: jeździ bez problemu odpala, nawet troche mniej pali, cos mi sie mocno wydaje że tam była kwestia regulacji, ale nie jestem pewny. Dzieki za rady i pewnie jeszcze nie raz sie odezwe z problemem :ok:








Podobne tematy Zwiń