A czy to samo tyczy się auta bez klimy? Ja u siebie jeszcze nie mam klimy, a warto wiedzieć jak się dostać do wentylatora dmuchawy w swoim aucie:)
2
40 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 22 września 2010 - 19:43
#12
Napisano 23 września 2010 - 17:57
KamillO124 napisał:
Ja u siebie jeszcze nie mam klimy
#13
Napisano 24 września 2010 - 21:28
asz, No bo mam zamiar na przyszły rok zamontować klimę, lub zmienić auto na takie, które klimę już ma.
Ale raczej kupie klimę i założę bo dużo pracy w swoje auto włożyłem i dużo kasy i żal je teraz sprzedać nawet za 10 czy 12tys i kupować kolejne i pakować kasę w doprowadzenie do naprawdę dobrego stanu.
Ale raczej kupie klimę i założę bo dużo pracy w swoje auto włożyłem i dużo kasy i żal je teraz sprzedać nawet za 10 czy 12tys i kupować kolejne i pakować kasę w doprowadzenie do naprawdę dobrego stanu.
#14
Napisano 06 października 2010 - 11:37
Prawdę mówiąc trochę się pogubiłem czytając powyższe posty i linki.
Piszczy silnik dmuchawy. Chciałbym się do niego dobrać i wyczyścić, naoliwić lub wymienić tulejki wirnika silnika albo silnik.
Od której strony (od silnika, pod wycieraczką szyby, czy z kabiny po wypruciu deski rozdzielczej) mogłbym się dostać?
Mam w124 2.0d, 1991 r., bez klimy, po taxi.
Piszczy silnik dmuchawy. Chciałbym się do niego dobrać i wyczyścić, naoliwić lub wymienić tulejki wirnika silnika albo silnik.
Od której strony (od silnika, pod wycieraczką szyby, czy z kabiny po wypruciu deski rozdzielczej) mogłbym się dostać?
Mam w124 2.0d, 1991 r., bez klimy, po taxi.
#15
Napisano 06 października 2010 - 14:16
stary napisał:
Od której strony
Czy to W201 czy W124 , z klimą czy bez ( choć słyszałem że te nieorginalne klimatyzacje chyba włoskie mają wentylatory gdzieś od środka auta )- to dostęp do wentylatora jest do strony silnika pod mechanizmem wycieraczki .
Oczywiście jeżeli ktoś się uprze to może rozbebeszać środek samochodu i próbować z tamtej strony ( w końcu mamy wony kraj )
Ze Szczecina do Warszawy można jechać przez Suwałki - co nie dojedzie się ???
#16
Napisano 07 października 2010 - 18:56
asz, Przy "Włoskiej" czyli nieoryginalnej klimie, wentylator jest dokładnie tam gdzie przy oryginalnej, tyle że dostęp do niego jest jedynie od środka auta.
Miałem nieprzyjemność demontować to w poprzedniej Mercedes z nieoryginalną klimą i po wyjęciu skrzynki z nagrzewnicą, dopiero ukazał mi się wentylator.
Najbardziej ciekawi mnie skąd to się tam wzięło, sporo W124 ma te nieoryginalne klimy, wszystkie takie same więc skąd to się wzięło w autach? Przecież wszyscy nie pojechali do jednego zakładu żeby im dołożyli klimę, we fabryce by to montowali?
Miałem nieprzyjemność demontować to w poprzedniej Mercedes z nieoryginalną klimą i po wyjęciu skrzynki z nagrzewnicą, dopiero ukazał mi się wentylator.
Najbardziej ciekawi mnie skąd to się tam wzięło, sporo W124 ma te nieoryginalne klimy, wszystkie takie same więc skąd to się wzięło w autach? Przecież wszyscy nie pojechali do jednego zakładu żeby im dołożyli klimę, we fabryce by to montowali?
#17
Napisano 10 października 2010 - 15:52
Panowie wyjąłem dmuchawę, podpiąłem na krótko do akumulatora i silnik działa. natomiast w kablach które szły do dmuchawy napięcia niema... Jakieś sugestie co i gdzie mogło się stać? dmuchawa przestała działać od tak...
#18
Napisano 10 października 2010 - 22:05
Kolego 19dave88, weź wpisz w profilu jakim samochodem dysponujesz - będzie łatwiej.
Silnik wybebeszyłeś, ale czy sprawdzałeś coś oprócz tego z rzeczy 100x łatwiej dostępnych?
W W201 (ale tylko bez klimy - z klimą to nie wiem), od wentylatora jest bezpiecznik nr 1. Tak w zasadzie, to:
Prąd leci od styku "15X" stacyjki grubszym kablem czerwono-żółtym. Idzie do skrzynki bezpieczników do styku nr 3 w sekcji E, tam dochodzi do bezpiecznika F1. Wychodzi ze styku nr 2 sekcji "A" kablem białym z czarno-żółtymi paskami (chyba). Wchodzi do przełącznika suwakowego, z którego trzema kablami różnej grubości (kolory pominę) idzie do rezystora dmuchawy (za plastikiem za akumulatorem). Z rezystora idzie brązowym do silnika, z silnika idzie czerwony i wchodzi z powrotem do rezystora. Masa rezystora to ponownie brązowy.
Tyle mówi schemat. Sprawdź czy nie ma napięcia na wszystkich biegach. Potem bezpiecznik (poruszać, a nie tylko że niespalony). Kolejna sprawa: jak mierzyłeś napięcie na wtyczce silnika? - Między czym a czym? Bo może napięcie jest, ale masy nie ma - na wtyczce od silnika zmierz między brązowym a inną masą w samochodzie (choćby pokrywą zaworów motoru). A potem cała reszta...
Dziwię się że od razu wybebeszałeś silnik (nie dało się wypiąć kabla bez tego?) zamiast zacząć od mniej inwazyjnych metod :) .
Jeszcze widok skrzynki bezpieczników od spodu, od styków:
Silnik wybebeszyłeś, ale czy sprawdzałeś coś oprócz tego z rzeczy 100x łatwiej dostępnych?
W W201 (ale tylko bez klimy - z klimą to nie wiem), od wentylatora jest bezpiecznik nr 1. Tak w zasadzie, to:
Prąd leci od styku "15X" stacyjki grubszym kablem czerwono-żółtym. Idzie do skrzynki bezpieczników do styku nr 3 w sekcji E, tam dochodzi do bezpiecznika F1. Wychodzi ze styku nr 2 sekcji "A" kablem białym z czarno-żółtymi paskami (chyba). Wchodzi do przełącznika suwakowego, z którego trzema kablami różnej grubości (kolory pominę) idzie do rezystora dmuchawy (za plastikiem za akumulatorem). Z rezystora idzie brązowym do silnika, z silnika idzie czerwony i wchodzi z powrotem do rezystora. Masa rezystora to ponownie brązowy.
Tyle mówi schemat. Sprawdź czy nie ma napięcia na wszystkich biegach. Potem bezpiecznik (poruszać, a nie tylko że niespalony). Kolejna sprawa: jak mierzyłeś napięcie na wtyczce silnika? - Między czym a czym? Bo może napięcie jest, ale masy nie ma - na wtyczce od silnika zmierz między brązowym a inną masą w samochodzie (choćby pokrywą zaworów motoru). A potem cała reszta...
Dziwię się że od razu wybebeszałeś silnik (nie dało się wypiąć kabla bez tego?) zamiast zacząć od mniej inwazyjnych metod :) .
Jeszcze widok skrzynki bezpieczników od spodu, od styków:
#19
Napisano 10 października 2010 - 22:26
Profil uzupełniony. Dlaczego wybebeszyłem silnik? bo strasznie huczał i piszczał. Z elektyki jestem dość kiepski. Napięcie mierzyłem na 2 kablach które wchodzą do silniczka dmuchawy miernikiem. Pojęcie rezystor używasz do takiego śmiesznego elementu z 3 spręzynkami? który jest za akumulatorem? Prosił bym o opis dla takiego laika:) To moje 1 MB wiec proszę o wyrozumiałość
#20
Napisano 10 października 2010 - 22:44
Ale mój Merc, to też pierwszy Merc i w dodatku w ogóle pierwszy :) . Z wentylatorem rozumiem - nie wiedziałem, że też piszczał.
Tak, rezystor to te sprężynki :) . Na schemacie są jeszcze kolory kabli między wyłącznikiem a rezystorem oraz oporność poszczególnych sprężynek. Wstawię jutro. Z tym, że nie wiem jak dokładnie działa wyłącznik suwakowy - czy przesuwanie po prostu przełącza zasilanie na następne wyjście, czy dołącza kolejne wyjście do poprzednio włączonego... trzeba by było pomyśleć przy wozie z miernikiem w ręku.
Tak jak mówię: zmierz jeszcze napięcie między jakąś pewną na 100% masą (np. minus akumulatora czy inne żelastwo) a stykami wtyczki. Oczywiście pamiętaj o włączeniu suwaka na któryś bieg. Z tego pomiaru może się okazać, że zasilanie jest, ale nie ma masy. Sprawdź też czy prądu nie ma stale, czy tylko na którymś biegu.
Tak, rezystor to te sprężynki :) . Na schemacie są jeszcze kolory kabli między wyłącznikiem a rezystorem oraz oporność poszczególnych sprężynek. Wstawię jutro. Z tym, że nie wiem jak dokładnie działa wyłącznik suwakowy - czy przesuwanie po prostu przełącza zasilanie na następne wyjście, czy dołącza kolejne wyjście do poprzednio włączonego... trzeba by było pomyśleć przy wozie z miernikiem w ręku.
Tak jak mówię: zmierz jeszcze napięcie między jakąś pewną na 100% masą (np. minus akumulatora czy inne żelastwo) a stykami wtyczki. Oczywiście pamiętaj o włączeniu suwaka na któryś bieg. Z tego pomiaru może się okazać, że zasilanie jest, ale nie ma masy. Sprawdź też czy prądu nie ma stale, czy tylko na którymś biegu.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
[W124] dokręcanie wtrysków silnik TURBO |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|