Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[w201/w124] Sworzeń wahacza przedniego - wymiana


134 odpowiedzi w tym temacie

#111 Offline   januszek1971


  • Postów: 111
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 05 czerwca 2014 - 17:54

Wyświetl postUżytkownik mixx dnia 05 czerwca 2014 - 15:50 napisał

i dobrze - nie wolno odkręcać stabilizatora, bo wtedy wahacz za bardzo się opuszcza i sprężyna może wystrzelić, a to może mieć bardzo przykre konsekwencje dla kogoś znajdującego się zbyt blisko
25 lat naprawiam pojazdy które mają ponad 20 ton nacisku na oś, na których silniki mają do 3 metrów długości i do ok.2,5 m. wysokości , wiec jakieś tam pojęcie o różnych rozwiązaniach technicznych mam, ale człowiek całe życie się uczy a i tak głupi umrze :old: . To jest mój pierwszy w życiu W124, (wcześniej były dwa W123 300D.), i jeżeli chodzi o naprawy ,to jak czegoś nie jestem pewien, albo nie robiłem jeszcze ,zaglądam tutaj, Na forum zawsze znajdę odpowiedź :poklon:



#112 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 05 czerwca 2014 - 18:25

Wygląda że lokomotywy ;)

#113 Offline   Jarek1981


  • Postów: 37
  • Na forum od: 21 lis 2014
  • Miejscowość: Nuneaton/Słupsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 czerwca 2015 - 17:15

Witam, odgrzeję kotleta, czy jest tu ktoś kto wymieniał całe nowe wahacze przednie? Lemfordera, lub febi-bilstein? Czy tylko Ci którzy wymieniali tuleje oraz sworznie? Moje pytanie polega na tym że, jakie są różnice w wahaczach przed 93r i po 93r? Nie wiem co kupić. Mam na myśli normalne zawieszenie, nie sportline. Szukajka nic mi nie mówi, cokolwiek wpisze związanego z wahaczem, wyskakuje mi wymiana sworznia lub tulei :( Niestety nie mam jak ani gdzie wymienić sworzni, więc jestem zmuszony kupić nowe wahacze :( I tak na marginesie, sportline to coupe czy w sedanach też występował? Pozdrawiam.

Użytkownik Jarek1981 edytował ten post 11 czerwca 2015 - 17:16


#114 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 czerwca 2015 - 17:43

Jak nowe wahacze, to Lemfordera. Miałem gdzieś zdjęcie z porównaniem do innych (Febi, TRW) i Lem był znacznie lepiej wykonany. Tylko taki wahacz to ok 500-600 zł/szt a sworzeń 60 zł.

Wyświetl postUżytkownik Jarek1981 dnia 11 czerwca 2015 - 17:15 napisał

Moje pytanie polega na tym że, jakie są różnice w wahaczach przed 93r i po 93r

Nie ma żadnych. Inne wahacze były przy silnikach m104 3.0 i 3.2 oraz m119 4.2 i 5.0

Wyświetl postUżytkownik Jarek1981 dnia 11 czerwca 2015 - 17:15 napisał

sportline to coupe czy w sedanach też występował? Pozdrawiam.

Pakiet sportline występował we wszystkich nadwoziach.

#115 Offline   Jarek1981


  • Postów: 37
  • Na forum od: 21 lis 2014
  • Miejscowość: Nuneaton/Słupsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 czerwca 2015 - 17:36

Oszaleć można, nie wiem już jakie wahacze kupić, czy te się nadadzą? Według opisu tak http://allegro.pl/wa...5369942371.html poza tym zadecydowałem że to mój ostatni rok w UK, do nast.lata chce wrócić do Polski, więc nie chcę inwestować w ten samochód, ale z tego względu że tu nikt mi nie wymieni samego sworznia, lecz tylko cały wahacz (chory kraj), muszę niestety kupić jakieś normalne wahacze aby spokojnie spać i jezdzić bez strachu o ten sworzeń. Dzięki za odp.

#116 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 czerwca 2015 - 18:02

Będzie ok.

#117 Offline   MarcinLi


  • Postów: 43
  • Na forum od: 12 maj 2011

Napisano 13 września 2015 - 10:24

Witam!! Zabrałem się ostatnio za wymianę sworzni i tulei w przednich wahaczach. wyprasowałem sworznie i kupiłem nowe lemfordera i okazuje się że nowy sworzeń jest mniejszy średnicą od gniazda w wahaczu. zamówiłem jeszcze dwa sworznie lemfordera i dwa TRW. I dalej ta sama historia. Ma jeszcze jeden wahacz od W124 2.8 i do niego każdy sworzeń pasuje i jakbym go wprasował to napewno by nie wypadł. Dodam jeszcze że moje auto to W124 2.2 sedan jeśli to ma znaczenie

#118 Offline   Mastur


  • Postów: 180
  • Na forum od: 11 sty 2012
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 września 2015 - 13:16

Mniejszy o ile? Jaki jest luz? Pisało ze 2 ludzi o luźnym nowym sworzniu, musiałbyś poszukać.

#119 Offline   MarcinLi


  • Postów: 43
  • Na forum od: 12 maj 2011

Napisano 13 września 2015 - 15:58

sworzeń ma 46,4 a gniazdo 46,6. Znalazłem temat luznego sworznia na forum i niby sworzeń TRW jest większy od Lemfordera ale Ja miałem już Trw i nic to nie pomogło.

#120 Gość_Rafał 1972_


  • Na forum od: --

Napisano 18 września 2015 - 16:56

Panowie. Sprężyna ściśnięta ściągaczem, końcówka drążka kierowniczego odkręcona, śruba ze sworznia wyciągnięta. Opuszczam wahacz i nic z tego bo sworzeń blokuje się na metalowej tarczy osłaniającej tarczę hamulcową. Macie może jakieś rady.








Podobne tematy Zwiń