Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Woda pod nogami kierowcy po wymianie szyby przedniej


38 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   DanielB


  • Postów: 513
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 listopada 2012 - 22:21

Wyświetl postUżytkownik Piotra dnia 13 listopada 2012 - 22:11 napisał

gdzie jest wyjście odpływu, który rozpoczyna się z lewej strony rynienki podszybia (on jakby idzie gumową rurką do przodu)???

W błotniku. Pomiędzy błotnikiem, komorą silnika, progiem i plastikowym nadkolem jest pusta przestrzeń, którą sobie spływa woda. Odpływ z szyberdachu również wchodzi do tego miejsca.

Najlepiej wyciągnij dywanik, wytrzyj wszystko do sucha i posiedź w środku podczas gdy ktos będzie lał wodą. Wtedy bedziesz pewien którędy wlatuje.



#22 Offline   Piotra


  • Postów: 108
  • Na forum od: 31 sie 2010
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ford Capri

Napisano 13 listopada 2012 - 22:48

Czy ten odpływ to jest taka guma, która znajduje się w podwoziu mniej więcej w połowie tej krótkiej listwy (szerokiej) na błotniku? Bo do tego odpływu z góry wepchałem chyba z 80 cm przewodu i nie wyszedł on dołem.

#23 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 listopada 2012 - 08:40

Piotra, odpływ z szyberdachu wychodzi z podłogi, tak jak mówisz w połowie listwy na błotniku. Jego możesz sprawdzic pchając jakiś sztywny kabel,drut od góry, w lewy przedni naroznik szyberdachu.
Odpływ z podszybia wychodzi nad plastikowym nadkolem. Mozesz je zdemontowac to bedziesz dokładnie widział co tam sie dzieje

#24 Offline   adamus113


  • Postów: 112
  • Na forum od: 28 gru 2009
  • Miejscowość: Lipiany, Szczecin
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 listopada 2012 - 09:31

Ja mialem zapchane odplywy w podszybiu i woda dostawala sie pod dywanik kierowcy, przedmuchalem te kanaliki sprezarka i teraz jest ok

#25 Offline   Piotra


  • Postów: 108
  • Na forum od: 31 sie 2010
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ford Capri

Napisano 14 listopada 2012 - 18:08

Dziś rano wlałem powoli jakieś 250 ml wody do rynienki pod szybą i powoli wleciało to w odpłwy. Wyleciało dołem. Po kilku godzinach sprawdziłem pod dywanikiem - sucho. A więc odpłw jest OK. Teraz wlałem kolejne 250 ml powoli w małą szparę pomiędzy błotnikiem a słupkiem szyby. Jutro sprawdzę czy mokro czy nie. Aby dojść, którędy, muszę niestety powoli sprawdzać, którędy :-(

#26 Offline   Piotra


  • Postów: 108
  • Na forum od: 31 sie 2010
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ford Capri

Napisano 18 listopada 2012 - 20:55

Wciąż nie wiem skąd bierze się wilgoć. Sprawdzam i sprawdzam. Odpływy wszystkie drożne, sprawdzone.
Mam pytanie co do uszczelki szyberdachu, tej lekko włochatej. Pewnie teoretycznie się nic z nią nie robi, ale zdaje sobie sprawę, że po 20 latach jej własności nie są już takie jak dawniej. W związku z tym pytanie czy używacie jakiegoś preparatu do tej uszczelki? Znalazłem gdzieś w internecie preparat do impregnacji uszczelek szyberdachu, namiotów itp. I tak chciałbym profilaktycznie czymś zaimpregnować tę włochatą uszczelkę. Tylko czym. Czy kupować taki preparat (koszt z wysyłką ponad 50 zł) czy może jest coś innego tańszego (wazelina???). Czy ktoś z Was czymś to kiedyś smarował? A może silikon w sprayu do uszczelek???

#27 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 18 listopada 2012 - 20:58

Mój od wakacji stoi bez tej uszczelki pod churką i jest suchutki w środku.

#28 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 18 listopada 2012 - 21:40

szyberdach nie jest w 100% szczelny. po postu ma tak zaprojektowane odpływy że wszystko zbierają.

#29 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 listopada 2012 - 08:41

Wyświetl postUżytkownik Piotra dnia 18 listopada 2012 - 20:55 napisał

A może silikon w sprayu do uszczelek???
Ja zawsze na wiosnę otwieram szyberdach, biorę szczotkę z drobnym ostrym włosiem i czyszczę ją z piasku i kurzu naniesionego w zimie. Następnie smaruję całą silikonem w sprayu i wycieram szmatą. Nie wiem czy to cos daje szczególnego czy nie ale dzieki temu szyberdach łatwiej się domyka

#30 Offline   Piotra


  • Postów: 108
  • Na forum od: 31 sie 2010
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ford Capri

Napisano 19 listopada 2012 - 19:15

Mam jeszcze pytanie. Czy da się jakoś wizualnie dokładnie obejrzeć odpływ lewy z szyberdachu. Tzn. Po kolei co muszę ściągać aby obejrzeć naocznie jego stan i jak te elementy ściągać. Podejrzewam, że idzie rurka słupkiem. W jaki sposób ściągnąć plastik słupka, a później co muszę demontować aby dokładnie przejrzeć tę rurkę? Czy trzeba demontować lewy błotnik?
Po prostu wlewając wszedzie wodę jest sucho, ale jak mocno pada kilka dni to pod dywanikiem zbiera się niewielka wilgoć, oceniam to na około 10-20 ml, niby niewiele, ale gdybym się tym nie interesował to po roku pewnie by się uzbierało z litr na pewno :-) I na pewno gdzieś to trafia na kable idące w dół w okolicy słupka drzwi, po lewej stronie nóg kierowcy.








Podobne tematy Zwiń