Skocz do zawartości




- - - - -

[W140] Gubi zapłon


52 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 15 października 2011 - 19:13

W końcu udało się zmierzyć:
4 - masa 11,55 V
2 - masa 3,99 V

Zakładając, że pierwszy pin jest od okrągłej strony wtyczki. Niestety albo numeracji na niej nie ma albo ja jej nie znalazłem.



#42 Offline   mr_simon


  • Postów: 353
  • Na forum od: 13 sty 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Napisano 16 października 2011 - 10:58

Na to wygląda, że przepływomierz już nie daje rady. W Twoim przypadku przydałaby się LIVE DATA i obserwacja parametrów "na żywo". Znajdź kogoś kto ma taki sam silnik i podmień przepływomierz lub kup nowy.

Jeszcze pytaniem czy podczas pracy silnika trzęsie nim?

#43 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 16 października 2011 - 12:18

Na jałowym ma takie zachwiania. Dlatego też zajmowałem się wiązką i wymieniłem jedną cewkę na nową ale to nic nie pomogło.
Na Carsofcie mam Live Date. Kwestia jakie parametry Cię interesują i w jakim zakresie obrotów.
Przepływki nie podmienię, bo nie mam z kim. Jednak na allegro widziałem Magneti Marelli w rozsądnych pieniądzach. Zobaczę co na to moja hurtownia.

#44 Offline   mr_simon


  • Postów: 353
  • Na forum od: 13 sty 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Napisano 16 października 2011 - 13:38

Jeśli chodzi o przepływomierz Magneti Marelli to odpuść, bo i tak nie będzie działał prawidłowo, tylko BOSCH.

Jeśli chodzi o LIVE DATA to interesuje mnie wartość Air Flow kg/h na wolnych obrotach i przy 3000obr./min. Więc jak masz taką możliwość to zrób taki test w wpisz wartości w temacie.

#45 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 16 października 2011 - 14:29

Ok. Znajdę chwilę w tygodniu to wrzucę te wartości. Dzisiaj już nie da rady, bo zostawiłem sprzęt w warsztacie a nie mam czasu po niego jechać.
Myślisz, że przpływka ma coś do tego "falowania" na wolnych obrotach :?:

#46 Offline   mr_simon


  • Postów: 353
  • Na forum od: 13 sty 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Napisano 17 października 2011 - 06:35

A jakie jest to falowanie? Czy w przedziale obrotów np. od 500 do 1500, czy lekko drgająca wskazówka obrotomierza. Przepływomierz ma wpływ na falowanie obrotów, dlatego też przeprowadź LIVE DATA i dobrze by było jakbyś zrobił screeny z każdej zakładki i umieścił w temacie. Jeden komplet screenów z pracy na wolnych obrotach i drugi komplet z pracy przy 3000rpm.

#47 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 23 października 2011 - 17:14

No to jest. Jałowy:
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Okolice 3000 obr.:
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Sorry za jakość.

#48 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 października 2011 - 07:00

( w Windows mozna użyć klawisza PrintScreen / PrtScr, który znajduje się nad "Del" w klawiaturze standardowej. Zawartość ekranu kopiowana jest wtedy do schowka i można sobie ją wkleić... niesłychane robić zdjęcia ekranu w XXI wieku :ok: )

#49 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 24 października 2011 - 07:05

Aż takim laikiem nie jestem. Niestety w obecnych czasach nie da się kupić laptopa z RS232, który ma sensowne parametry i jakąś fajną cenę. Tym bardziej, że interface od Viakena jest tylko przejściowy a pod USB działa tak jak mu się podoba.
Ja niestety jestem człowiekiem, który cierpi na chroniczny brak czasu i nie mam całego dnia aby zrobić 14 zrzutów z ekranu.

#50 Offline   mr_simon


  • Postów: 353
  • Na forum od: 13 sty 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Napisano 24 października 2011 - 08:49

Piękne screeny.

Przepływomierz jest teoretycznie sprawny, bo przepływ powietrza jest i rejestruje go, z tym, że jest za duży przepływ, bo jest 24kg/h a powinno być 10 do max. 18kg/h, ale dziwne jest to, że napięcie jego nie zmienia się wraz ze wzrostem obrotów, na wolnych jest 1V i przy 3000 jest 1V. Prawidłowe napięcie na jałowych powinno zawierać się między 1.1V a 1.7V a przy 3000rpm 2.3V a 2.8V. Dziwne jest to, że na wolnych obrotach sonda lambda rejestruje -25% a to powinna być bogata mieszanka, natomiast przy 3000rmp jest 3% - prawidłowo. Występuje błąd przepływomierza związany z napięciem.

Ile masz sond lambda? Dwie czy jedną? Bo jeżeli dwie to odczytu z drugiej nie ma.

Na początek sprawdź okablowanie przepływomierza. Sprawdź przejścia na krótkiej wtyczce:
1. Pin 5 wtyczki przepływomierza (przewód żółtozielony) z pinem 47 wtyczki ECU
2. Pin 4 wtyczki przepływomierza (przewód żółtoniebieski) z pinem 46 wtyczki ECU
3. Pin 3 wtyczki przepływomierza (przewód żółty) z pinem 48 wtyczki ECU
4. Pin 1 wtyczki przepływomierza (przewód żółtobiały) z pinem 45 wtyczki ECU

Na dłuższej wtyczce:

5. Pin 5 wtyczki przepływomierza (przewód czerwononiebieski) z pinem 2 wtyczki ECU

Przewód z Pinu 5 wtyczki przepływomierza łączy się z czujnikiem położenia wałka rozrządu (pin 3 - przewód czerwonozielony) i sondami lambda za i przed katalizatorem przewody czerwononiebieskie.

Możliwe, że z którymś z tych przewodów jest coś nie tak.

Poniżej masz schematy, na pewno pomogą Ci w znalezieniu problemu:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/6310.pdf
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/6311.pdf
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/6312.pdf








Podobne tematy Zwiń