W końcu udało się zmierzyć:
4 - masa 11,55 V
2 - masa 3,99 V
Zakładając, że pierwszy pin jest od okrągłej strony wtyczki. Niestety albo numeracji na niej nie ma albo ja jej nie znalazłem.
1
[W140] Gubi zapłon
Rozpoczęty przez pheonix, lis 15 2010 18:33
52 odpowiedzi w tym temacie
#41
Napisano 15 października 2011 - 19:13
#42
Napisano 16 października 2011 - 10:58
Na to wygląda, że przepływomierz już nie daje rady. W Twoim przypadku przydałaby się LIVE DATA i obserwacja parametrów "na żywo". Znajdź kogoś kto ma taki sam silnik i podmień przepływomierz lub kup nowy.
Jeszcze pytaniem czy podczas pracy silnika trzęsie nim?
Jeszcze pytaniem czy podczas pracy silnika trzęsie nim?
#43
Napisano 16 października 2011 - 12:18
Na jałowym ma takie zachwiania. Dlatego też zajmowałem się wiązką i wymieniłem jedną cewkę na nową ale to nic nie pomogło.
Na Carsofcie mam Live Date. Kwestia jakie parametry Cię interesują i w jakim zakresie obrotów.
Przepływki nie podmienię, bo nie mam z kim. Jednak na allegro widziałem Magneti Marelli w rozsądnych pieniądzach. Zobaczę co na to moja hurtownia.
Na Carsofcie mam Live Date. Kwestia jakie parametry Cię interesują i w jakim zakresie obrotów.
Przepływki nie podmienię, bo nie mam z kim. Jednak na allegro widziałem Magneti Marelli w rozsądnych pieniądzach. Zobaczę co na to moja hurtownia.
#44
Napisano 16 października 2011 - 13:38
Jeśli chodzi o przepływomierz Magneti Marelli to odpuść, bo i tak nie będzie działał prawidłowo, tylko BOSCH.
Jeśli chodzi o LIVE DATA to interesuje mnie wartość Air Flow kg/h na wolnych obrotach i przy 3000obr./min. Więc jak masz taką możliwość to zrób taki test w wpisz wartości w temacie.
Jeśli chodzi o LIVE DATA to interesuje mnie wartość Air Flow kg/h na wolnych obrotach i przy 3000obr./min. Więc jak masz taką możliwość to zrób taki test w wpisz wartości w temacie.
#45
Napisano 16 października 2011 - 14:29
Ok. Znajdę chwilę w tygodniu to wrzucę te wartości. Dzisiaj już nie da rady, bo zostawiłem sprzęt w warsztacie a nie mam czasu po niego jechać.
Myślisz, że przpływka ma coś do tego "falowania" na wolnych obrotach :?:
Myślisz, że przpływka ma coś do tego "falowania" na wolnych obrotach :?:
#46
Napisano 17 października 2011 - 06:35
A jakie jest to falowanie? Czy w przedziale obrotów np. od 500 do 1500, czy lekko drgająca wskazówka obrotomierza. Przepływomierz ma wpływ na falowanie obrotów, dlatego też przeprowadź LIVE DATA i dobrze by było jakbyś zrobił screeny z każdej zakładki i umieścił w temacie. Jeden komplet screenów z pracy na wolnych obrotach i drugi komplet z pracy przy 3000rpm.
#48
Napisano 24 października 2011 - 07:00
( w Windows mozna użyć klawisza PrintScreen / PrtScr, który znajduje się nad "Del" w klawiaturze standardowej. Zawartość ekranu kopiowana jest wtedy do schowka i można sobie ją wkleić... niesłychane robić zdjęcia ekranu w XXI wieku )
#49
Napisano 24 października 2011 - 07:05
Aż takim laikiem nie jestem. Niestety w obecnych czasach nie da się kupić laptopa z RS232, który ma sensowne parametry i jakąś fajną cenę. Tym bardziej, że interface od Viakena jest tylko przejściowy a pod USB działa tak jak mu się podoba.
Ja niestety jestem człowiekiem, który cierpi na chroniczny brak czasu i nie mam całego dnia aby zrobić 14 zrzutów z ekranu.
Ja niestety jestem człowiekiem, który cierpi na chroniczny brak czasu i nie mam całego dnia aby zrobić 14 zrzutów z ekranu.
#50
Napisano 24 października 2011 - 08:49
Piękne screeny.
Przepływomierz jest teoretycznie sprawny, bo przepływ powietrza jest i rejestruje go, z tym, że jest za duży przepływ, bo jest 24kg/h a powinno być 10 do max. 18kg/h, ale dziwne jest to, że napięcie jego nie zmienia się wraz ze wzrostem obrotów, na wolnych jest 1V i przy 3000 jest 1V. Prawidłowe napięcie na jałowych powinno zawierać się między 1.1V a 1.7V a przy 3000rpm 2.3V a 2.8V. Dziwne jest to, że na wolnych obrotach sonda lambda rejestruje -25% a to powinna być bogata mieszanka, natomiast przy 3000rmp jest 3% - prawidłowo. Występuje błąd przepływomierza związany z napięciem.
Ile masz sond lambda? Dwie czy jedną? Bo jeżeli dwie to odczytu z drugiej nie ma.
Na początek sprawdź okablowanie przepływomierza. Sprawdź przejścia na krótkiej wtyczce:
1. Pin 5 wtyczki przepływomierza (przewód żółtozielony) z pinem 47 wtyczki ECU
2. Pin 4 wtyczki przepływomierza (przewód żółtoniebieski) z pinem 46 wtyczki ECU
3. Pin 3 wtyczki przepływomierza (przewód żółty) z pinem 48 wtyczki ECU
4. Pin 1 wtyczki przepływomierza (przewód żółtobiały) z pinem 45 wtyczki ECU
Na dłuższej wtyczce:
5. Pin 5 wtyczki przepływomierza (przewód czerwononiebieski) z pinem 2 wtyczki ECU
Przewód z Pinu 5 wtyczki przepływomierza łączy się z czujnikiem położenia wałka rozrządu (pin 3 - przewód czerwonozielony) i sondami lambda za i przed katalizatorem przewody czerwononiebieskie.
Możliwe, że z którymś z tych przewodów jest coś nie tak.
Poniżej masz schematy, na pewno pomogą Ci w znalezieniu problemu:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/6310.pdf
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/6311.pdf
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/6312.pdf
Przepływomierz jest teoretycznie sprawny, bo przepływ powietrza jest i rejestruje go, z tym, że jest za duży przepływ, bo jest 24kg/h a powinno być 10 do max. 18kg/h, ale dziwne jest to, że napięcie jego nie zmienia się wraz ze wzrostem obrotów, na wolnych jest 1V i przy 3000 jest 1V. Prawidłowe napięcie na jałowych powinno zawierać się między 1.1V a 1.7V a przy 3000rpm 2.3V a 2.8V. Dziwne jest to, że na wolnych obrotach sonda lambda rejestruje -25% a to powinna być bogata mieszanka, natomiast przy 3000rmp jest 3% - prawidłowo. Występuje błąd przepływomierza związany z napięciem.
Ile masz sond lambda? Dwie czy jedną? Bo jeżeli dwie to odczytu z drugiej nie ma.
Na początek sprawdź okablowanie przepływomierza. Sprawdź przejścia na krótkiej wtyczce:
1. Pin 5 wtyczki przepływomierza (przewód żółtozielony) z pinem 47 wtyczki ECU
2. Pin 4 wtyczki przepływomierza (przewód żółtoniebieski) z pinem 46 wtyczki ECU
3. Pin 3 wtyczki przepływomierza (przewód żółty) z pinem 48 wtyczki ECU
4. Pin 1 wtyczki przepływomierza (przewód żółtobiały) z pinem 45 wtyczki ECU
Na dłuższej wtyczce:
5. Pin 5 wtyczki przepływomierza (przewód czerwononiebieski) z pinem 2 wtyczki ECU
Przewód z Pinu 5 wtyczki przepływomierza łączy się z czujnikiem położenia wałka rozrządu (pin 3 - przewód czerwonozielony) i sondami lambda za i przed katalizatorem przewody czerwononiebieskie.
Możliwe, że z którymś z tych przewodów jest coś nie tak.
Poniżej masz schematy, na pewno pomogą Ci w znalezieniu problemu:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/6310.pdf
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/6311.pdf
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/6312.pdf
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Sl 500 r129 m119 problem z zapłonem |
Mercedes SL, SLK | Sl500r129 |
|
||
w124, 2.0 - 136KM, 1995r. świece zapłonowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Patryk96 |
|
||
Problem z immobilaizerem, odcięty zapłon. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | likegrow777 |
|
||
[W124] Odcięcie zapłonu przez alarm? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ziomster |
|
||
wypadanie zapłonów |
Mercedes G i ML | zelmer20 |
|