Skocz do zawartości




- - - - -

[w126] m117 na co zwracać uwage


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   klex


  • Postów: 8
  • Na forum od: 08 sty 2011

Napisano 11 stycznia 2011 - 08:15

Znalazłem godnego uwagi SEC-a 5.0 1991r, przebieg blisko 300 000, na co zwarcac uwage przy takim przebiegu, czego sie spodziewać, jakie przebiegi wytrzymuja te silniki i jakie sa słabe punkty tego motoru, rozrząd, wałki .....itp

Prosze o pomoc



#2 Offline   bryła


  • Postów: 18
  • Na forum od: 09 cze 2010
  • Drugi Mercedes:W140 320SE
  • Trzeci Mercedes:W140 350TD

Napisano 15 stycznia 2011 - 14:59

Kolego jesli jest to przebieg oryginalny to z silnikiem mimo swojego wieku nie powinno byc najmniejszych problemów. Co Ci moge doradzic to z doświadczenia moge powiedziec ze jesli jezdzi na oleju półsyntetycznym niezostanie przegrzany to bedzie długo służył, natomiast jeśli ktos zrezygnował z oleju pół syntetycznego i zmienił go na mineralny to sobie odpusć po dłuższej eksploatacji na oleju mineralnym wycieraja sie wałki i zaczyna silnik nieprzyjemnie stukac wtedy naprawa ma b.duze koszta bo jak wiem po sobie rozebranie takiego silnika nie zakonczy sie na wymianie wałków zaraz dochodzi mnóstwo innych rzeczy które podniosa znacznie cene naprawy. Jesli chodzi o przebiegi jakie wytrzymuja te silniki to jak to w mercedesie sa rekordowe ale wszystko zalezy od tego jak kto dbał o ten silnik i czy nie był skażony gazem:/. Miałem 126 5.0 ,4.2 one oryginalne przebiegi przekraczające 360tys.km i chodziły pieknie, jedynie 3.8 po przebiegu 600tys zaczął brac olej i stukać ale przyznam sie bez bicia nie oszczędzałem go miał gaz i po poprzednim włascicielu smarowany był olejem mineralnym.

#3 Offline   zegarek


  • Postów: 22
  • Na forum od: 18 lut 2009
  • Miejscowość: WB

Napisano 26 stycznia 2011 - 11:54

Zwróć uwagę czy nie dochodzą stuki spod pokrywy zaworów. Jeśli stuka i sprzedawca twierdzi, że to tylko popychacz, to jest duże prawdopodobieństwo, że jest wytarty wałek. To jest duży minus tych silników. Po kupnie trzeba zdjąć pokrywy i wymienić takie plastikowe olejarki, które doprowadzają olej do podpór i krzywek. Od temperatury się deformują/rozszczelniają i zaburzają przepływ oleju. Wymiana podpór, wałków i dźwigienek to niemały koszt.
Przy przebiegu ca. 300k to normalne w tym silniku, że prowadnice zaworów są już wyrobione i potrafi łykać olej.
Ogólnie dobry silnik, ale nie można zaniedbać.








Podobne tematy Zwiń