Skocz do zawartości




- - - - -

[M117] Opis części silnika.


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Masa05


  • Postów: 27
  • Na forum od: 08 gru 2014
  • Miejscowość: Słupsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:300SE W126

Napisano 06 lutego 2016 - 14:48

Witam, czy mógłby mi ktoś opisać która część jest która w silniku M117 ? Chodzi mi o wskazanie która to pompa wspomagania, sprężarka klimy itp. na załączonym niżej obrazku. Dołączona grafika



#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 lutego 2016 - 17:45

Patrząc na foto, po lewej na dole pompa powietrza (smog pump), wyzej powinien być alternator, którego nie ma. Po środku pompa wody z przykręconym sprzęgłem wiskotycznym wentylatora, pod nią koło pasowe wału korbowego. Po prawej na samej górze pompa wspomagania, niżej bardziej w lewo rolka napinająca pas klinowy a na samym dole po prawej sprężarka klimatyzacji,

#3 Offline   Masa05


  • Postów: 27
  • Na forum od: 08 gru 2014
  • Miejscowość: Słupsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:300SE W126

Napisano 06 lutego 2016 - 17:55

Wielkie dzięki, pytałem bo sprzedaje ten silnik, a kupującego interesuje sam blok z k-jetem, więc chciałem wiedzieć co wykręcam :E. Podejrzewałem że sprężarka to właśnie sprężarka, no i to po prawej od wspomagania, jednak nie miałem i nadal nie mam pojęcia co to ten smog pump. Rozumiem, że to u góry po lewej to "sterownik" tempomatu ?
Ale że wujek google nie gryzie, to dowiedziałem się, że to w celu poprawy emisji spalin :D

Użytkownik Masa05 edytował ten post 06 lutego 2016 - 18:00


#4 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 lutego 2016 - 18:03

Tak, to na samej górze to siłownik (serwo) tempomatu - ciągnie za cięgła gazu i w ten sposób utrzymuje zadaną prędkość.

#5 Offline   Masa05


  • Postów: 27
  • Na forum od: 08 gru 2014
  • Miejscowość: Słupsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:300SE W126

Napisano 06 lutego 2016 - 18:11

A czy jest ono zamienne z innymi silnikami w W126 ? Jestem w trakcie wykonywania re-swapa na M103 (nie bezpośrednio) i skoro z tego mam "siłownik" to może udałoby się zastosować to w 300'tce ? Tylko mam problem by odkręcić uchwyt na którym się trzymał, jednak najprawdopodobniej i tak nie będzie "kompatybilny" z M103.

#6 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 lutego 2016 - 18:42

Nie, do 103 to serwo nie przypasuje - tam jest podobne, ale jednak inne.

#7 Offline   Masa05


  • Postów: 27
  • Na forum od: 08 gru 2014
  • Miejscowość: Słupsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:300SE W126

Napisano 06 lutego 2016 - 18:48

No to wychodzi że do mojej 300'tki jedyne co mi się uda odzyskać z tej rozbitej 500'tki to tapicerka :E. No nic, dzięki za pomoc.








Podobne tematy Zwiń