M117 i KE-Jetronik - jak dojść do ładu
#1
Napisano 31 stycznia 2016 - 12:57
Próbuję dojść do ładu z moim M117 i problemem z obrotami. Mam nadzieję, że pomożecie bo już nie wiem jak się za to zabrać.
Także od początku, auto chodzi świetnie jedynym problemem były obroty na P i N za wysokie. Choć różnie bo czasami 750, czasami 1200.
Zawór biegu jałowego wydaje mi się ze chodzi, reakcja na 12V jest. Moczyłem go dodatkowo w benzynie, w denaturacie itp.
Czujnik 4-pinowy sprawny, czujnik położenia przepustnicy wyregulowany, generalnie silnik po remoncie więc wszystkie sparciałe gumy wymienione na nowe w całym kolektorze.
Mam wersję 89 z KAT. Katalizator jednak był wywalony jakiś czas temu. Sprawność sondy... hmm to jest zagadka.
Jednak zmieniłem mapy wtrysku i zapłonu na odpowiednie dla wersji bez katalizatora więc sonda zbędna - ją też odłączyłem.
Co ciekawego przy zmianie map zauważyłem ze opornik na module dla wersji z katalizatorem który powinien mieć 953 ohm, nie miał w ogóle przejścia.
Po zmianie oporników i wyregulowaniu potencjometru klapy na 0,73V (wcześniej było 1,2V) obroty się ustabilizowały. Cały czas są jednakowe jednak wysokie 1200. Dziś na zimno silnik zapalił idealnie i obroty były takie jakie powinny być, a razem z nagrzewaniem się silnika obroty rosną do 1200.
Regulację imbusem zostawiłem na koniec puki nie będę miał pewności że wszystko reszta sprawne lecz spróbowałem dzisiaj obniżyć nim obroty. Po przekręceniu 3/4 obrotu w prawo, spadły obroty do odpowiednich jednak silnikiem bardzo telepało więc z powrotem jak było.
Mierzyłem także wypełnienie. Cały czas 52%, nawet przy obrotach 2,5 - 3k także 50-52% co wskazuje na błąd sondy lambda... Tylko dlaczego skoro teoretycznie mam teraz wersję bez KAT ?
Największą zagadką jest dla mnie także napięcie na kostce (podłączonej) zaworu biegu jałowego. Wcześniej przed zmianami 3,45 do 3,55V na zimnym, a przy 50*C - 3,90V.
Teraz mierzyłem i też wszystko w okolicy 4V. Czy tam nie powinno być 12V? Czy czasem ten zawór nie zakłuca mi całej pracy?
I czy czujnik temp jedno pinowy który jest do zegarów również ma jakieś znaczenie? Jaki opór przy danej temp powinien być na nim?
Koledzy jakieś wskazówki ? Bo czytając przeróżne tematy, sprawdzając to i tamto już nie wiem za co się zabrać.
#2
Napisano 31 stycznia 2016 - 14:03
Na włączonym zapłonie i zimnym silniku powinieneś mieć na jakiś czas 12V na wtyczce zaworu nastawnika jałowych. Chyba też na zimnym silniku powinno być 12V, zawór maksymalnie otwarty, a wraz z nagrzewaniem napięcie powinno spadać, zawór przymykać i obroty spadać.
Styczniki położenia jałowego przepustnicy działają ? Jeden powinien być przy przepustnicy, drugi gdzieś przy cięgłach gazu.
#3
Napisano 31 stycznia 2016 - 14:32
Czujnik max otwartej przepustnicy działa i wskazuje wtedy 20% przy zgaszonym silniku.
Użytkownik m104 dnia 31 stycznia 2016 - 14:03 napisał
Czyli tu ewidentnie będzie problem ? Przy w żadnej sytuacji u mnie nie ma tam 12V. Zawsze jest w okolicy 4V. Co steruje napięciem, jak to naprawić ?
Jeśli chodzi o ten czujnik:
To jest wyregulowane i sprawne. Drugi ?? Hmm drugiego nie kojarzę
Użytkownik MaRRcin929 edytował ten post 31 stycznia 2016 - 14:34
#4
Napisano 31 stycznia 2016 - 14:59
Do sterowania jałowymi obrotami jest oddzielny moduł.
Spróbuję Ci w poniedziałek-wtorek pomierzyć, mam dojście do sprawnego m117, będzie jakieś porównanie z tym napięciem na nastawniku.
#5
Napisano 01 lutego 2016 - 12:28
Użytkownik m104 dnia 31 stycznia 2016 - 14:59 napisał
Nawet przy wyższych (2.5,3k) obrotach też około 50?
Dokładnie w nogach pasażera jest taki moduł:
Choć raz miałem dostęp do podobno sprawnego M117 (choć nie mogłem odpalić bo był porozbierany) i po podmianie modułu nie wiele widziałem zmian.
Dzięki wielkie, w takim razie czekam na info.
#6
Napisano 02 lutego 2016 - 23:37
#7
Napisano 04 lutego 2016 - 16:10
Także coś jest lepiej, ale dalej nie do końca. Napięcie na zaworze dalej w okolicy 3-4V.
Ktoś pomoże ? Jeszcze jakieś pomysły?
#8
Napisano 04 lutego 2016 - 17:09
#9
Napisano 04 lutego 2016 - 20:13
Tutaj nikt Ci palcem nie wskaże, trzeba wszystko po kolei sprawdzić. Zgodnie z WIS.
Użytkownik majsterus edytował ten post 04 lutego 2016 - 20:13
#10
Napisano 04 lutego 2016 - 20:45
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[om602] ARA, proszę o dokładny opis działania układu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | markslew |
|
||
[w124] wielki problem z odpowietrzeniem układu paliwoego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
Uszczelnienie układu chłodzącego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Damian85 |
|
||
[w201] Wspornik układu kierowniczego. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | tof |
|
||
[W201] zablokowana stacyjka - wymiana wkładu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | panczo12d |
|