Skocz do zawartości




- - - - -

M117 i KE-Jetronik - jak dojść do ładu


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   MaRRcin929


  • Postów: 20
  • Na forum od: 04 wrz 2008
  • Miejscowość: Kalety
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:C126 - SEC 500

Napisano 31 stycznia 2016 - 12:57

Witam koledzy ;)

Próbuję dojść do ładu z moim M117 i problemem z obrotami. Mam nadzieję, że pomożecie bo już nie wiem jak się za to zabrać.

Także od początku, auto chodzi świetnie jedynym problemem były obroty na P i N za wysokie. Choć różnie bo czasami 750, czasami 1200.

Zawór biegu jałowego wydaje mi się ze chodzi, reakcja na 12V jest. Moczyłem go dodatkowo w benzynie, w denaturacie itp.
Czujnik 4-pinowy sprawny, czujnik położenia przepustnicy wyregulowany, generalnie silnik po remoncie więc wszystkie sparciałe gumy wymienione na nowe w całym kolektorze.

Mam wersję 89 z KAT. Katalizator jednak był wywalony jakiś czas temu. Sprawność sondy... hmm to jest zagadka.
Jednak zmieniłem mapy wtrysku i zapłonu na odpowiednie dla wersji bez katalizatora więc sonda zbędna - ją też odłączyłem.

Co ciekawego przy zmianie map zauważyłem ze opornik na module dla wersji z katalizatorem który powinien mieć 953 ohm, nie miał w ogóle przejścia.

Po zmianie oporników i wyregulowaniu potencjometru klapy na 0,73V (wcześniej było 1,2V) obroty się ustabilizowały. Cały czas są jednakowe jednak wysokie 1200. Dziś na zimno silnik zapalił idealnie i obroty były takie jakie powinny być, a razem z nagrzewaniem się silnika obroty rosną do 1200.

Regulację imbusem zostawiłem na koniec puki nie będę miał pewności że wszystko reszta sprawne lecz spróbowałem dzisiaj obniżyć nim obroty. Po przekręceniu 3/4 obrotu w prawo, spadły obroty do odpowiednich jednak silnikiem bardzo telepało więc z powrotem jak było.

Mierzyłem także wypełnienie. Cały czas 52%, nawet przy obrotach 2,5 - 3k także 50-52% co wskazuje na błąd sondy lambda... Tylko dlaczego skoro teoretycznie mam teraz wersję bez KAT ?

Największą zagadką jest dla mnie także napięcie na kostce (podłączonej) zaworu biegu jałowego. Wcześniej przed zmianami 3,45 do 3,55V na zimnym, a przy 50*C - 3,90V.

Teraz mierzyłem i też wszystko w okolicy 4V. Czy tam nie powinno być 12V? Czy czasem ten zawór nie zakłuca mi całej pracy?

I czy czujnik temp jedno pinowy który jest do zegarów również ma jakieś znaczenie? Jaki opór przy danej temp powinien być na nim?


Koledzy jakieś wskazówki ? Bo czytając przeróżne tematy, sprawdzając to i tamto już nie wiem za co się zabrać.



#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 stycznia 2016 - 14:03

Jeśli jest wersja bez sondy, to wypełnienie będzie stało na ok 50%. Powinno pójść na 20 lub 30% przy max otwartym gazie (o ile dobrze pamiętam). Można to sprawdzić na włączonym zapłonie i nie pracującym silniku.

Na włączonym zapłonie i zimnym silniku powinieneś mieć na jakiś czas 12V na wtyczce zaworu nastawnika jałowych. Chyba też na zimnym silniku powinno być 12V, zawór maksymalnie otwarty, a wraz z nagrzewaniem napięcie powinno spadać, zawór przymykać i obroty spadać.

Styczniki położenia jałowego przepustnicy działają ? Jeden powinien być przy przepustnicy, drugi gdzieś przy cięgłach gazu.

#3 Offline   MaRRcin929


  • Postów: 20
  • Na forum od: 04 wrz 2008
  • Miejscowość: Kalety
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:C126 - SEC 500

Napisano 31 stycznia 2016 - 14:32

A czy nie jest tak że wraz z dodaniem gazu wypełnienie powinno się zmieniać +/- 10% ? Bo moje jest stałe 50-52% i gdzieś na forum wyczytałem ze jeśli wypełnienie jest stałe to wskazuje to na błąd.

Czujnik max otwartej przepustnicy działa i wskazuje wtedy 20% przy zgaszonym silniku.

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 31 stycznia 2016 - 14:03 napisał

Na włączonym zapłonie i zimnym silniku powinieneś mieć na jakiś czas 12V na wtyczce zaworu nastawnika jałowych. Chyba też na zimnym silniku powinno być 12V, zawór maksymalnie otwarty, a wraz z nagrzewaniem napięcie powinno spadać, zawór przymykać i obroty spadać.

Czyli tu ewidentnie będzie problem ? Przy w żadnej sytuacji u mnie nie ma tam 12V. Zawsze jest w okolicy 4V. Co steruje napięciem, jak to naprawić ?

Jeśli chodzi o ten czujnik:

Dołączona grafika

To jest wyregulowane i sprawne. Drugi ?? Hmm drugiego nie kojarzę :(

Użytkownik MaRRcin929 edytował ten post 31 stycznia 2016 - 14:34


#4 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 stycznia 2016 - 14:59

Wypełnienie powinno oscylować w okolicach 30-55% w przypadku prawidłowych odczytów z sondy lambda. W przypadku jej braku będzie pokazywało 50%.

Do sterowania jałowymi obrotami jest oddzielny moduł.

Spróbuję Ci w poniedziałek-wtorek pomierzyć, mam dojście do sprawnego m117, będzie jakieś porównanie z tym napięciem na nastawniku.

#5 Offline   MaRRcin929


  • Postów: 20
  • Na forum od: 04 wrz 2008
  • Miejscowość: Kalety
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:C126 - SEC 500

Napisano 01 lutego 2016 - 12:28

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 31 stycznia 2016 - 14:59 napisał

W przypadku jej braku będzie pokazywało 50%.

Nawet przy wyższych (2.5,3k) obrotach też około 50?

Dokładnie w nogach pasażera jest taki moduł:

Dołączona grafika

Choć raz miałem dostęp do podobno sprawnego M117 (choć nie mogłem odpalić bo był porozbierany) i po podmianie modułu nie wiele widziałem zmian.

Dzięki wielkie, w takim razie czekam na info.

#6 Offline   MaRRcin929


  • Postów: 20
  • Na forum od: 04 wrz 2008
  • Miejscowość: Kalety
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:C126 - SEC 500

Napisano 02 lutego 2016 - 23:37

Koledzy sory, że tak post pod postem, ale może jednak ktoś coś wie ? :)

#7 Offline   MaRRcin929


  • Postów: 20
  • Na forum od: 04 wrz 2008
  • Miejscowość: Kalety
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:C126 - SEC 500

Napisano 04 lutego 2016 - 16:10

Wczoraj się wkurzyłem i zamówiłem inny Idle Speed Control. Dziś dotarł. Po zamianie, odpaleniu nagle uśmiech na twarzy... obroty 750. Niestety nie na długo. Jak już silnik był mocno nagrzany to obroty raz były 750 a raz (częściej) nie całe 1000.
Także coś jest lepiej, ale dalej nie do końca. Napięcie na zaworze dalej w okolicy 3-4V.

Ktoś pomoże ? Jeszcze jakieś pomysły?

#8 Offline   XperT


  • Postów: 823
  • Na forum od: 29 kwi 2009
  • Miejscowość: Kamienna Góra
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex w201 2.3E 1991
  • Inne auto:BMW e61+VW golf IV

Napisano 04 lutego 2016 - 17:09

Do Wrocławia aż tak daleko nie masz więc na Twoim miejscu wsiadłbym w auto i podjechał do Jetronica przynajmniej zaoszczędzisz nerwów ;) Ke-Jetronic w zwykłym m102 jest trudny a w takim silniku jak m117 zapewne jest jeszcze bardziej skomplikowany. Panu Krzysztofowi zajmie to 2h a naprawi i wyreguluje wszystko tak jak przewidziała fabryka za jedyne 250pln :)

#9 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 04 lutego 2016 - 20:13

Pan Krzysiu pewnie i zrobi....Ale nie V8 w 2h.... :D
Tutaj nikt Ci palcem nie wskaże, trzeba wszystko po kolei sprawdzić. Zgodnie z WIS.

Użytkownik majsterus edytował ten post 04 lutego 2016 - 20:13


#10 Offline   XperT


  • Postów: 823
  • Na forum od: 29 kwi 2009
  • Miejscowość: Kamienna Góra
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex w201 2.3E 1991
  • Inne auto:BMW e61+VW golf IV

Napisano 04 lutego 2016 - 20:45

Nie wiem ile dokładnie by mu to zajęło ale na pewno by sobie poradził ;)








Podobne tematy Zwiń