Witam,czy miał ktoś przyjemność wymieniać wkład stacyjki na zamienik?jak to działa ?
1
[W201] zablokowana stacyjka - wymiana wkładu
Rozpoczęty przez panczo12d, wrz 05 2015 17:03
25 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 20 października 2019 - 05:44
#22
Napisano 20 października 2019 - 19:50
Rozbierałem wkładkę i wysypały mi się te zapadk,czy jest jakiś sposób żeby to poskładać?
#23
Napisano 20 października 2019 - 20:20
Wkładaj pojedynczo i patrz na jakich odcinkach klucza jest na płasko z obudową bębenka, one mają wybite numery. Zapisuj gdzie jaki numer pasuje i pomału pójdzie.
#24
Napisano 20 października 2019 - 22:27
Ja mam zamiennik febi i wszystko w porządku chodzi.
#25
Napisano 22 października 2019 - 21:18
Ja mam również zamiennik Febi i żałuję bo dołączone klucze są niepraktyczne i różnią się znacznie wygladem od oryginału.po prostu jak wsadzisz ten dziwny klucz w stacyjkę to ciężko jest go przekręcić, wymaga to wprawy bo jest za mały. Ja daję radę ale ktoś z grubymi paluchami to powodzenia życzę! Lepiej dopłacić i kupić Boscha albo inne Mahle myślę..
#26
Napisano 22 października 2019 - 22:47
Użytkownik k4mi3n dnia 22 października 2019 - 21:18 napisał
dołączone klucze są niepraktyczne i różnią się znacznie wygladem od oryginału.po prostu jak wsadzisz ten dziwny klucz w stacyjkę to ciężko jest go przekręcić, wymaga to wprawy bo jest za mały.
Otóż w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku kiedy Mercedesy znikały z ulic jak ciepłe bułeczki producent miał duży problem z zaopatrzeniem "na bieżąco" autoryzowanych serwisów w nowe komplety zamków. Szczęśliwy właściciel odzyskanego pojazdu otrzymywał więc tymczasową wkładkę do stacyjki na czas oczekiwania na komplet zamków. Bo Niemcy inaczej sobie takiej naprawy nie wyobrażali - nie do pomyślenia było dla nich użytkowanie Mercedesa z kompletem kluczy na kółku: do każdej wkładki inny klucz. Więc taka tymczasowa wkład była produktem "uproszczonym": Było mniej zapadek, mniej kombinacji możliwych wzorów kluczy (sam widziałem jak klienci odpalali swoim kluczem inne auta) co oczywiście potaniało koszt takiego elementu. Żeby jednak klienta nakłonić do ponownej wizyty w serwisie otrzymywał on rzeczywiście niewygodny w użyciu (i brzydki w kształcie) kluczyk. Tak więc wzór kluczyka to nie jest wymysł jakiegoś chorego specjalisty od wzornictwa, tylko celowy zabieg marketingowy. Aktualnie produkująca wkładki firma po prostu wykorzystała bez zmian kompletną dokumentację technologiczną wyrobu.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
W124 OM603 Wyciek płynu, wymiana broka. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WMTOXIC |
|
||
Wymiana wiskozy na elektromagnes |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|
||
Wymiana wiskozy na elektromagnes |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|