Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] zablokowana stacyjka - wymiana wkładu


25 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 20 października 2019 - 05:44

Witam,czy miał ktoś przyjemność wymieniać wkład stacyjki na zamienik?jak to działa ?



#22 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 20 października 2019 - 19:50

Rozbierałem wkładkę i wysypały mi się te zapadk,czy jest jakiś sposób żeby to poskładać?

#23 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 października 2019 - 20:20

Wkładaj pojedynczo i patrz na jakich odcinkach klucza jest na płasko z obudową bębenka, one mają wybite numery. Zapisuj gdzie jaki numer pasuje i pomału pójdzie.

#24 Offline   mattberninger


  • Postów: 109
  • Na forum od: 29 sie 2017
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 października 2019 - 22:27

Ja mam zamiennik febi i wszystko w porządku chodzi.

#25 Offline   k4mi3n


  • Postów: 49
  • Na forum od: 26 lis 2017
  • Miejscowość: BE
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 października 2019 - 21:18

Ja mam również zamiennik Febi i żałuję bo dołączone klucze są niepraktyczne i różnią się znacznie wygladem od oryginału.po prostu jak wsadzisz ten dziwny klucz w stacyjkę to ciężko jest go przekręcić, wymaga to wprawy bo jest za mały. Ja daję radę ale ktoś z grubymi paluchami to powodzenia życzę! Lepiej dopłacić i kupić Boscha albo inne Mahle myślę..

#26 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 22 października 2019 - 22:47

Wyświetl postUżytkownik k4mi3n dnia 22 października 2019 - 21:18 napisał

dołączone klucze są niepraktyczne i różnią się znacznie wygladem od oryginału.po prostu jak wsadzisz ten dziwny klucz w stacyjkę to ciężko jest go przekręcić, wymaga to wprawy bo jest za mały.
Widzisz kolego: narzekasz, ale raczej nie znasz powodów, dlaczego ten klucz właśnie tak wygląda.
Otóż w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku kiedy Mercedesy znikały z ulic jak ciepłe bułeczki producent miał duży problem z zaopatrzeniem "na bieżąco" autoryzowanych serwisów w nowe komplety zamków. Szczęśliwy właściciel odzyskanego pojazdu otrzymywał więc tymczasową wkładkę do stacyjki na czas oczekiwania na komplet zamków. Bo Niemcy inaczej sobie takiej naprawy nie wyobrażali - nie do pomyślenia było dla nich użytkowanie Mercedesa z kompletem kluczy na kółku: do każdej wkładki inny klucz. Więc taka tymczasowa wkład była produktem "uproszczonym": Było mniej zapadek, mniej kombinacji możliwych wzorów kluczy (sam widziałem jak klienci odpalali swoim kluczem inne auta) co oczywiście potaniało koszt takiego elementu. Żeby jednak klienta nakłonić do ponownej wizyty w serwisie otrzymywał on rzeczywiście niewygodny w użyciu (i brzydki w kształcie) kluczyk. Tak więc wzór kluczyka to nie jest wymysł jakiegoś chorego specjalisty od wzornictwa, tylko celowy zabieg marketingowy. Aktualnie produkująca wkładki firma po prostu wykorzystała bez zmian kompletną dokumentację technologiczną wyrobu.








Podobne tematy Zwiń