Witam wszystkich. Po dość krótkim okresie używania mojej 190 nadszedł czas na remont górnej części silnika. Według VINu mój egzemplarz miał silnik 1.8 tymczasem okazało się, że głowica jest od 2.0 - ktoś wymienił silnik . Mam w związku z tym pytanko: czy taka wymiana nie powinna pociągać za sobą wymiany całego układu napędowego po to żeby samochód jeździł poprawnie? Czym te silniki się właściwie różniły oprócz skoku tłoka? Pozdrawiam
0
[W201] Silnik M102 - różnice miedzy 1.8 a 2.0
Rozpoczęty przez kaczor123, mar 03 2011 01:07
16 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 03 marca 2011 - 01:07
#2
Napisano 03 marca 2011 - 02:07
Skad wniosek, ze zmieniony silnik? Sprawdzales numer?
To, ze wewnatrz glowicy silnika 1.8 (miedzy podporami walka) masz wybite 2.0 nie oznacza, ze cos kombinowane bylo.
Jesli faktycznie silnik wymieniony to odpowiedzi na swoje pytania znajdziesz w dziale "Modyfikacje". Tam chyba juz wszystko w tych kwestiach jest opisane.
To, ze wewnatrz glowicy silnika 1.8 (miedzy podporami walka) masz wybite 2.0 nie oznacza, ze cos kombinowane bylo.
Jesli faktycznie silnik wymieniony to odpowiedzi na swoje pytania znajdziesz w dziale "Modyfikacje". Tam chyba juz wszystko w tych kwestiach jest opisane.
#3
Napisano 03 marca 2011 - 12:49
Niestety w dziale o którym piszesz, nie ma wiele o tym problemie. Czyli w silnikach 1.8 na głowicy moglo być wybite 2.0?
#4
Napisano 03 marca 2011 - 12:56
kaczor123, ja Ci pisalem odnosnie tego:
Cytat
Mam w związku z tym pytanko: (...)
#5
Napisano 03 marca 2011 - 14:52
kaczor123 napisał:
Czyli w silnikach 1.8 na głowicy moglo być wybite 2.0?
Tak jest to normalna sprawa. Silniki 1.8 miały głowicę od 2.0, natomiast silniki różnią się głównie pojemnością i pewnie sterownikiem silnika. Nie masz się co przejmować, wiele znaczących zmian nie ma.
#6
Napisano 03 marca 2011 - 23:54
Dzięki za pomoc panowie, ostatecznie sprawę wyjaśnił ASO MB. Okazuje się, że samochód fabrycznie miał i nadal ma zamontowany silnik 2.0 a oznaczenie VIN WDB201018 stosowano w 190 również właśnie dla silników dwulitrowych :shock: . Pzdr.
#7
Napisano 04 marca 2011 - 08:24
Dla mnie to nie jest żadne wyjaśnienie... Początek VIN nie mówi nam nic o silniku, dopiero po rozkodowaniu wiemy co mamy i sprawdzamy ten numer z faktycznym numerem silnika. Także ASO nie wnikało za bardzo w sprawę tylko chyba Cię spławiło... Chyba, że się nam pochwalisz w jaki sposób to ustaliło?
#8
Napisano 04 marca 2011 - 09:41
Ja sie w pierwszym poscie pytalem o numer silnika
#9
Napisano 04 marca 2011 - 15:10
W ASO rozkodowali te wiadomości na podstawie numerów silnika. I wszystko się zgadza tzn. kolor, wyposażenie etc. Pewnie od tego powinienem zacząć kupując w ogóle samochód, ale cóż - jestem początkujący w tym temacie.
#10
Napisano 21 marca 2011 - 19:36
a ja chciałbym się dowiedzieć, jakie występowały w tych silnikach dopływy paliwa, czyli gaźnik-wtrysk(jeśli już to jaki?) i czy wogóle różnią się one jakością lub technologia
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|