Skocz do zawartości




- - - - -

[140] M119 dziwnie kopci


39 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 26 listopada 2012 - 18:14

Dzis przyszla paczuszka takze mam nowego wahlera, teraz tylko do warszatu wymienic. Mam nadzieje ze ten termostat tam jest bo jak sie okaze ze jest wyjety bo silnika sie "grzal" to strace wiare w ludzi :) Przed kupnem mercedesa powinno sie przechodzic testy psychologiczne :) Czyli rozumiem ze jak termostat ozyje i zobacze na wskazniku temp 100st. to jest to normalna temp pracy m119 ?



#32 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 26 listopada 2012 - 18:26

Wyświetl postUżytkownik m00n dnia 26 listopada 2012 - 18:14 napisał

na wskazniku temp 100st. to jest to normalna temp pracy m119 ?

Tak dokładnie powinno być :-P

#33 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 26 listopada 2012 - 19:58

z tą normalna to bym nie przesadzał, dla mniew norma to 90'C i niebawem będę mocno pracować nad tym żeby tak było ;) zresztą 100'C to jeszcze do przyjęcia zobaczysz co będzie jak w lato klimwe odpalisz;DDDD

#34 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 02 grudnia 2012 - 11:14

Panowie juz wszystko wiadomo. Termostat kupilem nowy, jednak okazalo sie ze obudowa nie pasuje (jak zwykle w sklepie zajebiscie dobrali :/) ale mzoe to i dobrze bo okazalo sie ze starty termostat jest ok (i nawet byl na swoim miejscu :D )
Zmieniony zostalk rowniez plyn chlodniczy, spuszczony z bloku (dwie strony) i chlodnicy zeszlo jakeis 13L, uklad odpowietrzony, weszlo jakeis 14L (wedlug instrukcji powinno byc 16) Wymienilem rowniez 3 czujniki temperatury i.... Temp trzyma ladnie 80 stoponi non stop, wskazowka jest na laczeniu sie brzuszkow w cyfrze 8 na blacie, takze jestem mega zadowolony bo uklad chlodzenia juz mam z glowy.
Pozdrawiam

#35 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 02 grudnia 2012 - 21:23

nie chce straszyć, ale w lato odgrzejemy kotleta w tamacie temp;DDD

#36 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 02 grudnia 2012 - 23:30

Wyświetl postUżytkownik m00n dnia 02 grudnia 2012 - 11:14 napisał

starty termostat jest ok

Skąd taka pewność, skoro

Wyświetl postUżytkownik m00n dnia 02 grudnia 2012 - 11:14 napisał

Temp trzyma ladnie 80 stoponi non stop

i to jest zdecydowanie za mało. Silnik pracuje jeszcze na wzbogaconej mieszance. Powoduje to zwiększone dymienie/spalanie.

#37 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 03 grudnia 2012 - 08:12

Lutek jezdze teraz na wlaczonym ogrzewaniu a itemperatura na zewnatrz niska, takze wydaje mi sie ze przy tych warunkach jest ok, bujne sie niedlugo w jakas dluzsz trase to zobaczymy, ale nagrzewa sie teraz blyskawicznie. Termostat odesle, jak przysla nowy to i tak wymienie :P

#38 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 grudnia 2012 - 09:56

Wyświetl postUżytkownik lutek66 dnia 02 grudnia 2012 - 23:30 napisał

Silnik pracuje jeszcze na wzbogaconej mieszance. Powoduje to zwiększone dymienie/spalanie.
Gd

Gdzieś w WIS kiedyś znalazłem, iż "faza nagrzewania" dla wtrysku HFM i LH ma miejsce do ok 60 st. C. Jak ktoś chce to mogę poszukać dokładnie.

#39 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 03 grudnia 2012 - 20:25

Wyświetl postUżytkownik m104user dnia 03 grudnia 2012 - 09:56 napisał

Gd

Gdzieś w WIS kiedyś znalazłem, iż "faza nagrzewania" dla wtrysku HFM i LH ma miejsce do ok 60 st. C. Jak ktoś chce to mogę poszukać dokładnie.


Wszystko fajnie. Nie będziemy się czepiać słówek. Faza nagrzewania, to faza nagrzewania, a wzbogacona mieszanka, to wzbogacona mieszanka. Skład owej wzbogaconej mieszanki ściśle (jak mi się wydaje) jest powiązana z odczytem temp. z czujnika 4-pin. Wraz ze wzrostem temp. spada oporność czujnika i komputer HFM/LH dobiera skład mieszanki do odpowiedniej temp. Oporność tego czujnika nie kończy się na 60-ciu stopniach, tylko nadal się zmienia wraz ze wzrostem temp. Może teraz się sam w tym zagmatwałem, ale chcę powiedzieć, że przy 60-ciu stopniach mieszanka pal-pow jest bogatsza, niż przy np 90-ciu. Stąd bankowo jest różnica w dawkach paliwa pomiędzy 80-cioma stopniami mOOn-a a zadanymi powiedzmy 90-cioma kilkoma. Koniec :hooray:

#40 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 03 grudnia 2012 - 21:38

w kazdym razie termostat i tak wymienie i tak, zobaczymy co bedzie po wymianie :)








Podobne tematy Zwiń