0
[140] M119 dziwnie kopci
Rozpoczęty przez pueblo, maj 19 2011 12:56
39 odpowiedzi w tym temacie
#31
Napisano 26 listopada 2012 - 18:14
Dzis przyszla paczuszka takze mam nowego wahlera, teraz tylko do warszatu wymienic. Mam nadzieje ze ten termostat tam jest bo jak sie okaze ze jest wyjety bo silnika sie "grzal" to strace wiare w ludzi Przed kupnem mercedesa powinno sie przechodzic testy psychologiczne Czyli rozumiem ze jak termostat ozyje i zobacze na wskazniku temp 100st. to jest to normalna temp pracy m119 ?
#33
Napisano 26 listopada 2012 - 19:58
z tą normalna to bym nie przesadzał, dla mniew norma to 90'C i niebawem będę mocno pracować nad tym żeby tak było zresztą 100'C to jeszcze do przyjęcia zobaczysz co będzie jak w lato klimwe odpalisz;DDDD
#34
Napisano 02 grudnia 2012 - 11:14
Panowie juz wszystko wiadomo. Termostat kupilem nowy, jednak okazalo sie ze obudowa nie pasuje (jak zwykle w sklepie zajebiscie dobrali ) ale mzoe to i dobrze bo okazalo sie ze starty termostat jest ok (i nawet byl na swoim miejscu )
Zmieniony zostalk rowniez plyn chlodniczy, spuszczony z bloku (dwie strony) i chlodnicy zeszlo jakeis 13L, uklad odpowietrzony, weszlo jakeis 14L (wedlug instrukcji powinno byc 16) Wymienilem rowniez 3 czujniki temperatury i.... Temp trzyma ladnie 80 stoponi non stop, wskazowka jest na laczeniu sie brzuszkow w cyfrze 8 na blacie, takze jestem mega zadowolony bo uklad chlodzenia juz mam z glowy.
Pozdrawiam
Zmieniony zostalk rowniez plyn chlodniczy, spuszczony z bloku (dwie strony) i chlodnicy zeszlo jakeis 13L, uklad odpowietrzony, weszlo jakeis 14L (wedlug instrukcji powinno byc 16) Wymienilem rowniez 3 czujniki temperatury i.... Temp trzyma ladnie 80 stoponi non stop, wskazowka jest na laczeniu sie brzuszkow w cyfrze 8 na blacie, takze jestem mega zadowolony bo uklad chlodzenia juz mam z glowy.
Pozdrawiam
#35
Napisano 02 grudnia 2012 - 21:23
nie chce straszyć, ale w lato odgrzejemy kotleta w tamacie temp;DDD
#36
Napisano 02 grudnia 2012 - 23:30
Użytkownik m00n dnia 02 grudnia 2012 - 11:14 napisał
starty termostat jest ok
Skąd taka pewność, skoro
Użytkownik m00n dnia 02 grudnia 2012 - 11:14 napisał
Temp trzyma ladnie 80 stoponi non stop
i to jest zdecydowanie za mało. Silnik pracuje jeszcze na wzbogaconej mieszance. Powoduje to zwiększone dymienie/spalanie.
#37
Napisano 03 grudnia 2012 - 08:12
Lutek jezdze teraz na wlaczonym ogrzewaniu a itemperatura na zewnatrz niska, takze wydaje mi sie ze przy tych warunkach jest ok, bujne sie niedlugo w jakas dluzsz trase to zobaczymy, ale nagrzewa sie teraz blyskawicznie. Termostat odesle, jak przysla nowy to i tak wymienie
#38
Napisano 03 grudnia 2012 - 09:56
Użytkownik lutek66 dnia 02 grudnia 2012 - 23:30 napisał
Silnik pracuje jeszcze na wzbogaconej mieszance. Powoduje to zwiększone dymienie/spalanie.
Gdzieś w WIS kiedyś znalazłem, iż "faza nagrzewania" dla wtrysku HFM i LH ma miejsce do ok 60 st. C. Jak ktoś chce to mogę poszukać dokładnie.
#39
Napisano 03 grudnia 2012 - 20:25
Użytkownik m104user dnia 03 grudnia 2012 - 09:56 napisał
Gd
Gdzieś w WIS kiedyś znalazłem, iż "faza nagrzewania" dla wtrysku HFM i LH ma miejsce do ok 60 st. C. Jak ktoś chce to mogę poszukać dokładnie.
Gdzieś w WIS kiedyś znalazłem, iż "faza nagrzewania" dla wtrysku HFM i LH ma miejsce do ok 60 st. C. Jak ktoś chce to mogę poszukać dokładnie.
Wszystko fajnie. Nie będziemy się czepiać słówek. Faza nagrzewania, to faza nagrzewania, a wzbogacona mieszanka, to wzbogacona mieszanka. Skład owej wzbogaconej mieszanki ściśle (jak mi się wydaje) jest powiązana z odczytem temp. z czujnika 4-pin. Wraz ze wzrostem temp. spada oporność czujnika i komputer HFM/LH dobiera skład mieszanki do odpowiedniej temp. Oporność tego czujnika nie kończy się na 60-ciu stopniach, tylko nadal się zmienia wraz ze wzrostem temp. Może teraz się sam w tym zagmatwałem, ale chcę powiedzieć, że przy 60-ciu stopniach mieszanka pal-pow jest bogatsza, niż przy np 90-ciu. Stąd bankowo jest różnica w dawkach paliwa pomiędzy 80-cioma stopniami mOOn-a a zadanymi powiedzmy 90-cioma kilkoma. Koniec
#40
Napisano 03 grudnia 2012 - 21:38
w kazdym razie termostat i tak wymienie i tak, zobaczymy co bedzie po wymianie
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W140] Wyciek przy "gruszcze" zawieszenia. |
Mercedes S, CL i SEC | wojciech1 |
|
||
[w140/v140/c140] VIN - prośby o rozkodowanie i przetłumaczenie |
Mercedes S, CL i SEC | kamamer2000 |
|
||
[W140] Mocowanie chłodnicy |
Mercedes S, CL i SEC | Walgoz |
|
|
|
[W140] Gaśnie podczas jazdy |
Mercedes S, CL i SEC | Fiksu1901 |
|
||
Podpięty [W140] Porady przed kupnem |
Mercedes S, CL i SEC | mgr3136 |
|
|