Skocz do zawartości




- - - - -

[W140] Ciepłe powietrze z niektorych nawiewów


29 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 04 sierpnia 2014 - 15:15

robertocdx1, Tak raczej zaworek sie zawiesza. A twój drugi problem stawiam na zawalony filtr przeciwpyłkowy.



#22 Offline   robertocdx1


  • Postów: 48
  • Na forum od: 16 lut 2014
  • Miejscowość: Reda
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 350TD

Napisano 04 sierpnia 2014 - 15:28

Czy sam zaworek moge kupic? Czy musze cale te takie ustrojswo z pomką kupic? No i filtr przeciwpylkowy? On jest pod mechanizmem wycieraczki?

#23 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 05 sierpnia 2014 - 09:26

musisz szukac czegos takiego:
http://www.automerc....ania_5411t.html

Nie wiem do jakiego to jest akurat modelu ale to już po numerze swojego obecnego dojdziesz.
Filtr przeciwpyłkowy z tego co pamiętam jest przy podszybiu po stronie pasażera.

#24 Offline   rolbas


  • Postów: 431
  • Na forum od: 16 wrz 2008
  • Miejscowość: Kaszëbë
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:C140 5.0
  • Inne auto:E39 3.0i+LPG

Napisano 05 sierpnia 2014 - 11:24

instrukcja wymiany filtra kabinowego
http://www.filtron.p...ukcje/1039k.pdf

lepiej nie zwlekac z wymiana gdyz zawalony filtr powoduje tez ograniczony przeplyw powietrza przez regulator a to moze prowadzic do jego przegrzania i bolesnej finansowo wymiany.

#25 Offline   robertocdx1


  • Postów: 48
  • Na forum od: 16 lut 2014
  • Miejscowość: Reda
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 350TD

Napisano 06 sierpnia 2014 - 00:28

filtr wymieniony - cala zabawa 10 minut. stary faktycznie byl mocno zuzyty - pelno piasku i takiego czarnego syfu w nim było. jest ciut lepiej z nawiewami ale wg mnie chyba dalej za slabo. jak biore dmuchawe na maks to owszem jest odczuwalne dmuchanie z nawiewów (z bocznych slabiej) lecz do IV stopnia w w124 daleko, wiec cos chyba jest nie tak. zaworki juz zamowione, bede odrazu wymienial z calym plynem chlodzenia )bedzie okazja do wymiany).

tak jak pisalem, po zwiekszeniu sily nadmuchu slychac jak dmuchawa szumi coraz mocniej, jednak nie przeklada sie to specjalnie na zwiekszenie nadmuchu z nawiewów - czy wystepowała jakas usterka/ wada ze powietrze miedzy dmuchawą a nawiewami gdzies uciekało? lub co moglbym sprawdzić jeszcze? jest jakas opornica np dmuchawy?

Użytkownik robertocdx1 edytował ten post 06 sierpnia 2014 - 00:55


#26 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 06 sierpnia 2014 - 13:40

Hmmm teraz nie jestem pewien więc niech mnie ktoś poprawi albo potwierdzi. Czy przypadkiem klapki nawiewów nie są sterowane podciśnieniowo z pompki centralnego pod tylną kanapą ?

#27 Offline   TylkoMB


  • Postów: 137
  • Na forum od: 27 lip 2010
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996r

Napisano 07 sierpnia 2014 - 13:49

Wyświetl postUżytkownik m00n dnia 06 sierpnia 2014 - 13:40 napisał

Hmmm teraz nie jestem pewien więc niech mnie ktoś poprawi albo potwierdzi. Czy przypadkiem klapki nawiewów nie są sterowane podciśnieniowo z pompki centralnego pod tylną kanapą ?
Po części tak.

#28 Offline   robertocdx1


  • Postów: 48
  • Na forum od: 16 lut 2014
  • Miejscowość: Reda
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 350TD

Napisano 07 kwietnia 2015 - 20:47

Ciągnę temat dalej gdyż lato tuż tuż :)

Więc filtr kabinowy wymieniony, jak wiemy na pokrętle od siły nadmuchu jest min/auto/max. i zauważyłem, że jak zaczynam kręcić pokrętłem z pozycji min to dmuchawa zwiększa swoje obroty jednak mniej więcej gdzieś do pozycji auto (czuć wtedy, że pokrętło wskakuje na taki luz z napisem auto), wyżej, czyli od pozycji auto do pozycji max nie ma zwiększania się obrotów dmuchawy. Czy może to być regulator dmuchawy, który jest przy samej dmuchawie?

Przypomnę, że problem jest taki, iż słyszę po dmuchawie - zwiększając jej obroty, że szumi mocno jednak nie przekłada się to na siłę wydmuchiwanego powietrza z nawiewów. Może po prostu dmuchawa nie kręci się na maksa a ja nie wiedząc jaki jest maks myślę, że coś jest z nawiewami...
Czy to dobry trop? :)

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 09 kwietnia 2015 - 10:05


#29 Offline   Goly_Oi


  • Postów: 361
  • Na forum od: 07 sie 2013
  • Miejscowość: Jamajka
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140 3,5 td 1994 cip na 200 koni
  • Inne auto:Opel omega 2,5 td 1996

Napisano 08 kwietnia 2015 - 13:19

Rozdzielacz nagrzewnicy ma w środku gumki które się zacinają wystarczy rozdzielacz rozkręcić bardzo prosta czynność parę śrubek bodajże gwiazdek w środku albo się wyciąga gumki albo wsadza jak się zabierze gumki to będzie ciepło dawać cały czas a jak wsadzi to zimno.

#30 Offline   mercfan


  • Postów: 89
  • Na forum od: 21 lut 2010
  • Miejscowość: Rzgów/Łódź
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S320 CDI 2004
  • Trzeci Mercedes:W140 S320 1996

Napisano 13 kwietnia 2015 - 07:55

Panowie powiedzcie mi tak nieco obok tematu, co może być przyczyna syczenia pod deską?? Syczenie występuje w momencie gdy kompresor pracuje. Mało czynnika w układzie??








Podobne tematy Zwiń