Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] M104 - montaż turbosprężarki


77 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   pavixxx


  • Postów: 65
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Ex Vito 112CDI
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0B+G
  • Inne auto:Golf IV/190PS/CC/Combo

Napisano 19 czerwca 2011 - 12:27

Witam. Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie uturbienie mojego m104. Silnik 3.2 przebieg 250tys. ciśnienie trzyma max silnik idealny zero wycieków itd. skrzynia manualna z jedynką do tyłu. Myślę ze jest sens inwestować w taki samochód. Wie ktoś coś na ten temat? jak jest z wtryskiem może zostać? czy jakieś firmy poza Mosselman robiły gotowe zestawy? Od razu mówię też że wiem że nie zrobię tego za 1000zł. Robił już ktoś taki zabieg i wie jakie to koszty? jest ktoś w PL kto by się tego podjął? Z góry dzięki za odpowiedzi.



#2 Offline   mirasmerc


  • Postów: 239
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 19 czerwca 2011 - 14:12

Nic trudnego wrzucic turbo podwzgledem mechanicznym.... Bo według mnie silnik rozebrac bedzie trzeba czy soft turbo chcesz :ok: Sa elektrycy to nowe mapy wrzuca i bedzie latała maszyna :ok:

#3 Offline   pavixxx


  • Postów: 65
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Ex Vito 112CDI
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0B+G
  • Inne auto:Golf IV/190PS/CC/Combo

Napisano 19 czerwca 2011 - 14:22

Celowałbym w ok. 320km, przynajmniej gdzieś wyczytałem że kit Mosselmana tyle robi. Jeśli miałbym podnieść moc o 50km to trochę się nie opłaci skórka za wyprawkę.

#4 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 czerwca 2011 - 14:27

Nie ma co wyważać otwartych drzwi.
Niejaki Roman z http://www.turbobandit.com rozgryzł temat.
Tu masz link do jego przemyśleń:
http://www.peachparts.com/shopforum/sho ... 0&t=174080

Tyle że oni odpuścili silnik 3.2 a zajęli się 3.0.

#5 Offline   miqolaj


  • Postów: 654
  • Na forum od: 09 sie 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 czerwca 2011 - 15:59

Moim zdaniem dość droga zabawa w naszych silnikach i chyba słabo opłacalna. lepiej kupić mocniejszy silnik, np 500

Użytkownik vorlog edytował ten post 19 stycznia 2015 - 20:12
Regulamin pkt. II.I


#6 Offline   pavixxx


  • Postów: 65
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Ex Vito 112CDI
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0B+G
  • Inne auto:Golf IV/190PS/CC/Combo

Napisano 19 czerwca 2011 - 16:15

Ogólnie to chcę zostać przy manualu. Wiem że nie znajdę w124 w ttym stanie i wyposażeniu co mam aktualnie :ok:. Myślałem nad całym zewn. pakietem z e500 ale nic nie znalazłem. Zostaje na pewno przy 3.2 w manualu. Jeśli z turbo nici to chociaż podjadę do SKN i spytam czy jakiś chip mają bo coś mi się obiło o uszy że tak.

#7 Offline   miqolaj


  • Postów: 654
  • Na forum od: 09 sie 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 czerwca 2011 - 16:16

http://allegro.pl/mercedes-w140-500-5-0 ... 54375.html ja bym zrobil swapa;)

#8 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 19 czerwca 2011 - 20:10

A jak chcesz więcej niż 300KM to trzeba zakuć silnik;]

Użytkownik vorlog edytował ten post 19 stycznia 2015 - 20:11
Regulamin pkt. II.I


#9 Offline   robson99


  • Postów: 390
  • Na forum od: 26 paź 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:123 coupe + c36
  • Inne auto:Ford Focus, Suzuki DRZ400 SM

Napisano 19 czerwca 2011 - 20:25

Przytoczony przez was Roman nie kuje (przynajmniej nie kuł) i jeździło (nie za długo, bo dość dużo dmuchał :ok: ).

#10 Offline   pavixxx


  • Postów: 65
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Ex Vito 112CDI
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0B+G
  • Inne auto:Golf IV/190PS/CC/Combo

Napisano 19 czerwca 2011 - 20:27

Na uturbienie myślałem o kwocie max 10 000 zł. Więcej to się mija z celem. Nie chcę 5.0 bo musi być w biegówce a przecież 500 nie da rady zgrać z manualem(jeśli źle mówię to mnie poprawcie). Naprawdę szkoda mi ruszać silnika i skrzyni i zmieniać na inny.
EDYTA: wiem że e500 jest extra np. forumowego Kamila, ale bez wyglądu zewn. to nie prawdziwa 500'ta a przerabiać całego na e500 to wole znaleźć oryginalną e500. Niestety jest duży problem z czymś godnym zainteresowania. Ceny przyprawiają o ból głowy poprostu :ok:








Podobne tematy Zwiń