Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] M104 - montaż turbosprężarki


77 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 19 czerwca 2011 - 20:39

To zrób porządne N/A. dolot, wydech, mapy i może coś z tego będzie :ok:

Użytkownik vorlog edytował ten post 19 stycznia 2015 - 20:11




#12 Offline   pavixxx


  • Postów: 65
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Ex Vito 112CDI
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0B+G
  • Inne auto:Golf IV/190PS/CC/Combo

Napisano 19 czerwca 2011 - 20:45

Ogólnie to mechanior to ze mnie raczej kiepski :ok: jakieś wiadomo lekkie zmiany to ok ale taka gruba przeróbka bez pojęcia i zaplecza to na bank nie wypał. Chciałbym komuś to powierzyć ale żeby nie było druciarni. Ogarnia ktoś do kogo w PL się można w tej sprawie zgłosić albo chociaż u kogo pytać?

#13 Offline   xiądz


  • Postów: 262
  • Na forum od: 06 sty 2010
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:opel zafira z18xe

Napisano 19 czerwca 2011 - 22:34

Szybciej to iść można w kompresor, mniej skomplikowane i szlaki przetarte

#14 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 czerwca 2011 - 23:58

robson99 napisał:

Roman nie kuje

I dalej nie kuje.

#15 Offline   zabamix


  • Postów: 1 265
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W124 E300TD
  • Inne auto:VW Golf III 1.9 GTD

Napisano 15 stycznia 2015 - 21:17

Panowie odświerze temat.

Chodzi mi dokładnie o chip do m104 3,2 czy jest cos takiego i czy sie ktos z tym spotkał?

#16 Offline   Chang89


  • Postów: 28
  • Na forum od: 19 mar 2013
  • Miejscowość: Tczew
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 924, Volvo s60

Napisano 18 stycznia 2015 - 19:09

Ogólnie chip, czyli przeróbka oryginalnego programu mija się z celem w silniku wolnossącym, no chyba że dokonałeś tam jakiś przeróbek typu wydech, dolot, wałki.

#17 Offline   zabamix


  • Postów: 1 265
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W124 E300TD
  • Inne auto:VW Golf III 1.9 GTD

Napisano 19 stycznia 2015 - 19:43

Chip normalnie podnosi moc o parenascie koni, bez jakichkolwiek przerobek mechanicznych.
Chodzi mi tylko czy ktos kombinowal odnośnie jakiegos chipa do naszych m104?

#18 Offline   Rybba


  • Postów: 742
  • Na forum od: 02 cze 2013
  • Miejscowość: Poznan
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S211 E320 CDI 2004

Napisano 19 stycznia 2015 - 22:44

Podnosi jeśli masz turbo :)

Użytkownik vorlog edytował ten post 19 stycznia 2015 - 22:57
Regulamin pkt II.I


#19 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 04 lutego 2015 - 11:58

Ale co chcesz osiagnac poprzez chipa? Podlac silnik bardziej benzyna? Jak dasz wieksza dawke benzyny to musisz dostarczyc wiecej powietrza do komory i sprawic zeby spaliny szybciej wydobywaly sie z silnika. Jak bys chcial dostarczyc wiecej powietrza to trzeba by bylo wogole wypierdzielic ta rure ktora idzie nad silnikiem dlatego jest za waska i do tego zbiera cieple powietrze z nad silnika (z dupy rozwiazanie) dodatkowa owinol bym bandazem ta rure no i ja bym pokombinowal cos zeby wsadzci wieksza przepustnice. A jak isc ta droga jeszcze dalej to ja bym pomyslal zeby zrobic custom kolektor dolotowy a wywalic to badziewne plastikowe gowno.
Ale przy takiej grubej przerobce to bym poszedl w inny komputer sterujacy silnikiem - np megasqurit.

Użytkownik bydle edytował ten post 04 lutego 2015 - 12:02


#20 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 04 lutego 2015 - 14:54

Wyświetl postUżytkownik bydle dnia 04 lutego 2015 - 11:58 napisał

Ale co chcesz osiagnac poprzez chipa? Podlac silnik bardziej benzyna? Jak dasz wieksza dawke benzyny to musisz dostarczyc wiecej powietrza do komory i sprawic zeby spaliny szybciej wydobywaly sie z silnika.
Nie twierdzę, że nie masz racji, ale...
Nie od dziś wiadomo, że lambda 1.0 nie daje pełnej sprawności silnika "iskrowego" diesel to inna bajka.
Chips ma sens, wtedy kiedy jest robiony pod dany silnik, np. aby trzymac AFR w okolicy mieszanki bogatej.
Wtedy można zyskać, coś na elastyczności, mocy i momencie, ALE TO NIE SĄ PRZYROSTY RZĘDU DWUCYFROWYCH LICZB.
Także taki chips da "coś tam", auto może lepiej jeździć na codzień, ale nie licz na 5hp+ z chińskiego chipsa który daje reklamowane 40 hp ^^
Zamiast allegrowych chipsów, wsadź sobie rezystor zamiast czujnika temp i wyjdzie na to samo :)
Moim skromnym zdaniem, wkładanie chipsa to nie jest koszt 200-300 zł, tylko trochę więcej..
Dla głodnych mocy, nie tędy droga w wolnossących jednostkach.








Podobne tematy Zwiń