Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] M104 - montaż turbosprężarki


77 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 04 lutego 2015 - 16:53

Mozna by bylo zrobic z M104 fajne mocne N/A ktore by odlatowylo duzo mocniejszych aut - ciekawy to by byl projekt ale trzeba by bylo tez jakies walki na zamowienie zrobic z charakterystyka w granicach normy tak aby na wolnych nie pracowal jak dragster ale zeby lepiej podwal.
Porzadnie zrobione N/A 3.2 mysle ze moglo byc prawie dorownac seryjnemu M119
Albo jeszcze inaczej pokombinowac i zrobic swapa z M112 ML'a bo te silniki sa jeszcze bardziej doprezone :D i w tym grzebac. Do tego to V'ka jest :D

Użytkownik bydle edytował ten post 04 lutego 2015 - 17:11




#22 Offline   MARIOMOSCOVE420


  • Postów: 334
  • Na forum od: 10 kwi 2011
  • Miejscowość: LLU
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Omega, Saab 9-3

Napisano 04 lutego 2015 - 18:16

Zabawa w mocne N/A jest bardzo kosztowna, przerabiam to nadal w Omedze. Kolektory rurowe, wałki sportowe, DET3, większe wtryski, regulator ciśnienia paliwa (regulowany obecnie ustawiony na 4,5 bara), zmieniony dolot+gąbkowy filtr powietrza, jeszcze zostało podnieść odcinke na około 7500obr/min , zrobić konwersje z maf na map. Po tych wszystkich dość kosztownych zmianach "łamaga" zaczęła podobnie ganiać jak W124 400E. Pomimo włożenia "woreczka" pieniędzy, ten silnik kiedyś wyleci, będzie inne V6 z eatonem M112. Podsumowując nigdy więcej tuningu silników N/A bo to strata czasu i kasy (chyba że kogoś zadowoli przyrost kilkunastu KM)

#23 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 04 lutego 2015 - 18:58

Uwazam ze lepsze jest mocne N/A i doladowane bo ryzyko fakapa wzrasta wraz z turbo czy kompresorem.

#24 Offline   mirasmerc


  • Postów: 239
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 07 lutego 2015 - 17:01

turbo i jeszcze raz turbo ;) N/A jak kolega wyzej pisał mija sie z celem. Moze jesli ktos chce by silnik wygladał seryjnie ;)


Łał jedna literówka, a juz czerwono i uwagi jakby poprawic nie można było :E

Użytkownik mirasmerc edytował ten post 07 lutego 2015 - 17:24
Regulamin pkt II.I


#25 Offline   Musashi


  • Postów: 390
  • Na forum od: 13 mar 2014
  • Miejscowość: Chojnice
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL 55 AMG Kompressor

Napisano 08 lutego 2015 - 07:59

Jeśli myślicie o super mocach w w124 to tylko m104 turbo , tam drzemie wieki potencjał :D

mirasmerc ciesz się że ostrzeżenia nie dostałeś ;)

#26 Offline   MARIOMOSCOVE420


  • Postów: 334
  • Na forum od: 10 kwi 2011
  • Miejscowość: LLU
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Omega, Saab 9-3

Napisano 08 lutego 2015 - 11:09

Wyświetl postUżytkownik Musashi dnia 08 lutego 2015 - 07:59 napisał

Jeśli myślicie o super mocach w w124 to tylko m104 turbo
Ja bym się pokusił o M103 turbo. Jeszcze kwestia ile w ten silnik dmuchnąć, ale myślę że około 1bar ten silnik powinien znieść bez rozbierania.

#27 Offline   mirasmerc


  • Postów: 239
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 08 lutego 2015 - 12:15

Akurat tworze m103 3.0 twin Turbo i jedynie wada jaka jest to brak chłodzenia denek tłoków. Ale musze sprawdzic m104 3.2 czy ma bo silnik tez na warsztacie lezy.

#28 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 08 lutego 2015 - 13:45

Korby moze i wytrzymaja 1 bar ale pytanie czy polki w tlokach nie popekaja.

#29 Offline   mirasmerc


  • Postów: 239
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 08 lutego 2015 - 15:52

Dobre monitorowanie silnika i rozsądek w głowie pozwoli pchac według mnie do 1,2 Bara

#30 Offline   MARIOMOSCOVE420


  • Postów: 334
  • Na forum od: 10 kwi 2011
  • Miejscowość: LLU
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Omega, Saab 9-3

Napisano 08 lutego 2015 - 16:45

Cytat z innego forum "Blok silnika też został zmieniony z młodszego następcy typ m104 po to aby mieć natrysk oleju na denka tłoków do dalszych modów" .

Wyświetl postUżytkownik mirasmerc dnia 08 lutego 2015 - 12:15 napisał

Akurat tworze m103 3.0 twin Turbo
Oho to czeka Ciebie trochę rzeźby żeby Twin Turbo zrobić, wolał bym zrobić Twin Scrolla trochę mniej roboty, ale efekt wiadomo gorszy.








Podobne tematy Zwiń