Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Silnik - 1.8E kilka problemów


21 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   marek.b


  • Postów: 9
  • Na forum od: 23 lis 2007
  • Miejscowość: KĘDZIERZYN-KO?LE

Napisano 06 grudnia 2007 - 09:22

witam-a może poprostu skoro była uszkodzona misa oleju kto przed tobą przejechał bez oleju kawałek i pierścienie oberwały,albo przez ten postój mogły (stanąć) tak się zdaża i dlatego zarzuca świece -sprawdz ciśnienie na cylindrach i będziesz pewny -gdyby było niskie to wlej po troche oleju w otwory świec i jeszcze raz sprawdz jak ciśnienie wzrośnie to napewno pierścirnie jeżeli nie to zawory.



#12 Offline   pawelekr


  • Postów: 17
  • Na forum od: 11 paź 2007
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 15 grudnia 2007 - 17:51

Schematy sa mi potrzebne żeby zobaczyć jakie sa elementy w układzie i wszystko po kolei sprawdzic. Kogo bym o to nie pytał to każdy co innego mówi. Kolega mechanik sprawdzał mi ciśnienie sprężania to mowił ze jest bardzo dobre.

#13 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 15 grudnia 2007 - 17:58

pawelekr napisał:

Schematy sa mi potrzebne żeby zobaczyć jakie sa elementy w układzie i wszystko po kolei sprawdzic.

O jaki układ dokładnie chodzi, co i po co chcesz diagnozować?

#14 Offline   pawelekr


  • Postów: 17
  • Na forum od: 11 paź 2007
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 15 grudnia 2007 - 18:17

Chodzi mi o układ zasilania silnika i o schematy elektryczne. Chce wszystkie możliwe czujniki, przekaźniki itp. posprawdzac

#15 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 15 grudnia 2007 - 18:25

pawelekr napisał:

Chce wszystkie możliwe czujniki, przekaźniki itp. posprawdzac

Jeżeli chodzi Ci o kiepski zimny rozruch to na początek
sprawdź akumulator ciśnienia i wtrysk rozruchowy. W zależności od wyników szuka się dalej. Bez sensu jest sprawdzanie wszystkiego, gdyż jak wiadomo wszystko nie ma wpływu na tą sytuację, aczkolwiek jest sporo możliwości.

#16 Offline   pawelekr


  • Postów: 17
  • Na forum od: 11 paź 2007
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 15 grudnia 2007 - 18:30

Narazie doszedłem tylko do tego ze wtrysk rozruchowy wtryskuje tylko raz paliwo po przekreceniu kluczyka a potem przestaje działać i nie wiem czego dalej szukac. Wymieniłem juz sporo rzeczy. A jak sprawdzić ten akumulator?

#17 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 17 grudnia 2007 - 13:53

witam
Ja bym szukał przyczyny w układzie zapłonowym. Zdejmij kopułkę i sprawdź w jakim stanie jest rozdzielcz i czy w kopułce jest kontakt grafitowy, czy też sama sprężynka? Potem kable czy nie mają przebicia? najlepiej w nocy uruchomić silnik i w ciemnym miejscu obserwować czy nie lata wysokie napięcie po kablach.

#18 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 17 grudnia 2007 - 14:25

pawelekr napisał:

Narazie doszedłem tylko do tego ze wtrysk rozruchowy wtryskuje tylko raz paliwo po przrkreceniu kluczyka

A jak ma być inaczej skoro nie wyjąłeś przekaźnika pompy i nie zmostkowałeś odpowiednich pinów? Przecież jak pompa nie pracuje to i wtryski nie podają paliwa... A jak wiadomo pompa pracuje chwilę przed rozruchem - włączenie zapłonu ( 1 sekunda zacisk 15) , podczas rozruchu (zacisk 50) oraz w trakcie pracy silnika przez zacisk TD

#19 Offline   pawelekr


  • Postów: 17
  • Na forum od: 11 paź 2007
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 17 grudnia 2007 - 19:19

Przewody, kopułka, palec,świece; zostały zmienione 1,5 roku temu i zrobiono na nich około 2000 Km. Ale z tego co sie orientuje to wtryskiwacz rozruchowy powinien podawac paliwo przez ok. 15s po uruchomieniu silnika. A u mnie tak nie jest.

#20 Offline   majkel


  • Postów: 1 298
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 17 grudnia 2007 - 19:39

pawelekr, to zalezy jeszcze na jakiej firmy wymieniłeś świece, przewody itp. Bo u mnie też wymieniłem przewody na jakieś badziewne (czyt. tanie), po roku kupiłem już właściwe ;-)








Podobne tematy Zwiń