Skocz do zawartości




- - - - -

[w140] Sworzen wahacza - wymiana i konstrukcja w autach z V8


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Uhlenhaut


  • Postów: 195
  • Na forum od: 18 paź 2011
  • Miejscowość: Stuttgart
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 października 2011 - 00:48

Czesc,

Bardzo prosilbym Szanownych Kolegow o rade. Ze wzgledu na delikatne skrzypienie i lekki "efekt tarki" przy malych predkosciach szykuje sie do zmiany sworzni wahaczy dolnych w moim w140. Sllyszalem, ze w mercedesach z silnikami v8 i v12 sworzen byl niewymienialny i stanowil integralna czesc z wahaczech dolnym. Czy to prawda? Na allegro, jesli chodzi o sensowne sworznie to znalazlem lemfoerdera, wg sprzedawcy sworzen nadaje sie do wszystkich w140. Czy warto bawic sie w wymiane sworznia? Nie robie duzo kilometrow, ale nie ukrywam, ze zalezy mi na komforcie i bezpieczenstwie. Wiadomo, ze wolalbym uniknac wymiany calego wahacza, jesli da sie wymienic sam sworzen tak, aby nie obnizalo to trwalosci zawieszenia i komfortu.

Czy polecacie szczegolnie jakas firme, jesli chodzi o zawieszenie? Widzialem tez, ze oferuje czesci TRW.



#2 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 18 października 2011 - 07:19

1. Wymiana wahacza nic Ci nie da, bo sworzeń ma główne mocowanie w zwrotnicy a nie w wahaczu.
2. Zwrotnice we wszystkich modelach W140 są te same.
3. Sworzeń jest częścią wymienną.

Dołączona grafika

4. Dla mnie sensowne części to albo TRW, albo Febi, albo Lemfoerder. Reszta to jakieś popierdówki na jeden sezon.

Tym bardziej, że wymiana sworznia to nie jest lekki kawałek chleba...

#3 Offline   Uhlenhaut


  • Postów: 195
  • Na forum od: 18 paź 2011
  • Miejscowość: Stuttgart
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 października 2011 - 16:30

Dzieki wielkie za konkretna odpowiedz, bo przeszukujac internet natknalem sie na mase wypowiedzi od ludzi, ktorzy nie mieli o tym pojecia. Dzieki za schemacik.

Gadalem z hurtownia:

Lomfoerdera maja za 140zl za sztuke, wiec dragedii nie ma, ale za 90-100 maja MOOGi, a oprocz tego Meyle HD podobno sa dodatkowo wzmacnianie, mowil, ze nie wie, jak w w140, ale biora te Meyle do passatow i audi i nie bylo zadnych reklamacji. Moge zaplacic wiecej, ale jak te Meyle HD albo MOOGi sa takie dobre, to by sie na nie skusil. Slyszeliscie cos o tych firmach?

Na co zwrocic uwage przy wymianie sworzni? Jakie potencjalne rzeczy moga byc tez do wymiany?

#4 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 18 października 2011 - 18:23

Moogi rzadko zakładam ale miałem i były dobre. Z Meyle bywa różnie. Pompy wody raz są ok raz się rozlatują. Miałem kilka reklamacji. Jak z częściami do zawieszenia nie wiem.
Co jeszcze do wymiany :?: To co jest uszkodzone. Z drugiej strony diagnostyka zawieszenia w W140 jest cholernie ciężka. Na szarpakach mało co można wykryć. Przerabiałem ten temat kilkukrotnie. Jedyne co to albo kanał, albo podnośnik i trzepiesz wszystko słusznej wielkości brechą.
Ja u siebie wymieniałem gumy na stabilizatorach i łączniki stabilizatorów. Dodatkowo tuleje gumowo-metalową i pływającą na tylnym, dolnym wahaczu.
Jeszcze coś puka ale już chyba tylko amortyzatory zostały, bo dzieje się to na dobiciu.

#5 Offline   Uhlenhaut


  • Postów: 195
  • Na forum od: 18 paź 2011
  • Miejscowość: Stuttgart
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 października 2011 - 22:25

Widze, ze masz troche doswiadczenia z tym;D Te Meyle mnie kusza, bo sprzedawca mnie zapewnial, ze to linia meyle hd i sa niby znacznie wytrzymalsze, i dodatkowo jeszcze wzmocnione, co moze byc nawet lepsze of lemfoerdera. Widzialem tez TRW na allegro, ale szlyszalem, ze porownywalne ze wszystkimi.

Co do zawieszenia w eskach to jest to dla mnie koszmar. Przerabialem raz zawieszenie w140, pozniej w w220, a teraz jeszcze te sworznie. I musze przyznac, ze przy tej masie nawet dosc niewielkie zuzycie tych sworzni czuc od razu w postaci nieprzyjemnej tarki przy malych predkosciach i zdaje mi sie, ze samochod stracil odbrobine na przyczepnosci. Poprzedni wlasciciele wszystko robili w ASO i do tej pory nie wyszlo nic nieprzyjemnego, wiec przypuszczam, ze zawieszenie nie jest zmeczone.

Tak poza tym to nie odczuwam zadnego dyskomfortu w prowadzeniu. Ustawie mu jeszcze geometrie po zmianie sworzni, bo swiezo po zmianie opon zauwazylem, ze minimalnie sciaga na prawo, ale moze to ktoras opona.

Przy geometrii tez na cos uwazac? I jeszcze nawiasem pytajac, jaka jest trwalosc sworznia?

Co do szarpakow to ile razy nie pojade jakimkolwiek autem, co by sie nie dzialo, to jakos wyniki ni jak sie maja do rzeczywistosci:D

#6 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 18 października 2011 - 23:15

Uhlenhaut napisał:

Przy geometrii tez na cos uwazac?
Zaopatrzyć się w nowe śruby regulacyjne. Jak nic przy próbie odkręcania pójdą się gonić...

Uhlenhaut napisał:

I jeszcze nawiasem pytajac, jaka jest trwalosc sworznia?
Tak jak całej reszty. Raz dobrze zrobisz i zapominasz o sprawie.

#7 Offline   Uhlenhaut


  • Postów: 195
  • Na forum od: 18 paź 2011
  • Miejscowość: Stuttgart
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 października 2011 - 12:44

Dzieki za info ze srubami. Teraz bede szukal w okolicach wroclawia kogos kompetentnego. Poznan tez wchodzi w gre. Gdzie takie sruby moge dostac.

Czyli myslisz, ze moge brac te MOOGi? Bo o meyle HD to nic wiecej nie znalazlem, wiec chyba nie bede ryzykowal.

#8 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 19 października 2011 - 18:14

Możesz je brać. A co do śrub, to raczej Aso. Coś koło 50 pln za śrubę z nakrętką i podkładką.

#9 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 21 października 2011 - 10:01

Do zawieszenia do Ski tylko Lemforder!! nic innego nie ma sensu nie moiwac o bajkach o wzmacnianych sworzniach.. co do śrub regulacyjnych nie zauważyłem zeby byly one jakos specjanie podatne na urwanie.. a odkrecalem juz w wielu 140tkach.. a co do geometrii to jest co ustawiac w tym aucie.. wazne zeby (nawet jesli czasami nie uda sie ustawic np katow pochylenia) wszystkie parametry byly rowno czyt. jesli cos bedzie poza tolerancja to niech bedzie tak z oby stron.

#10 Offline   Uhlenhaut


  • Postów: 195
  • Na forum od: 18 paź 2011
  • Miejscowość: Stuttgart
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 października 2011 - 18:00

Naprawde? Nie wiedzialem, ze lemfoerder taki dobry jest. No to mysle, ze warto zaplacic to 100zl wiecej za komplet. Po prostu bardzo te MOOGi chwalili.
Dzisiaj jezdzilem i szalu dostawalem, ze mi slabo tlumi zawieszenie, az pojechalem sprawdzic cisnienie. Po zmianie opon wszedzie mi napompowali po 2,9. Masakra:D Szybko napompowalem tyle, ile ma byc.








Podobne tematy Zwiń