EPC mówiło, że do Sportline były inne numery stabilizatorów. A czy różnica była w grubości, czy w czymś innym, to nie wiem.
0
[w201/w124] Stabilizator - urwany uchwyt.
Rozpoczęty przez PICEK, lis 23 2007 19:26
21 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 20 maja 2011 - 18:00
#12
Napisano 25 lipca 2012 - 19:29
Witam,
Wstawiam moje pytanie tutaj ponieważ założyłem oddzielny wątek:
http://mb201-124.eu/...__fromsearch__1
W którym zawarłem konkretne pytanie. Zanim zapytałem to przeszukałem forum i nie znalazłem na nie odpowiedzi. Jeden z moderatorów zamknął mój temat sugerując przeszukanie forum i dał linka do tego wątku.
Uświadamiam, że ja ten wątek uprzednio przeczytałem ale nie było w nim odpowiedzi na moje pytanie. Dlatego też, zdziwiony zamknięciem mojego pytania, wstawiam je jeszcze raz tutaj. Może nikt go nie zamkniel, a odpowie.
Jaki łącznik stabilizatora jest najlepszy (jakiej firmy), czy oryginał, czy zamiennik, a jak tak to jaki. Pewnie oryginał jest najlepszy, ale czy stosunek cena/jakość jest warty wydania takiej sumy. Dodam, nie chodzi mi o to jak zamontować, ani dlaczego się urwał, tylko który wybrać (jeżeli można to proszę zasugerować ile kosztuje).
Wstawiam moje pytanie tutaj ponieważ założyłem oddzielny wątek:
http://mb201-124.eu/...__fromsearch__1
W którym zawarłem konkretne pytanie. Zanim zapytałem to przeszukałem forum i nie znalazłem na nie odpowiedzi. Jeden z moderatorów zamknął mój temat sugerując przeszukanie forum i dał linka do tego wątku.
Uświadamiam, że ja ten wątek uprzednio przeczytałem ale nie było w nim odpowiedzi na moje pytanie. Dlatego też, zdziwiony zamknięciem mojego pytania, wstawiam je jeszcze raz tutaj. Może nikt go nie zamkniel, a odpowie.
Jaki łącznik stabilizatora jest najlepszy (jakiej firmy), czy oryginał, czy zamiennik, a jak tak to jaki. Pewnie oryginał jest najlepszy, ale czy stosunek cena/jakość jest warty wydania takiej sumy. Dodam, nie chodzi mi o to jak zamontować, ani dlaczego się urwał, tylko który wybrać (jeżeli można to proszę zasugerować ile kosztuje).
#13
Napisano 25 lipca 2012 - 19:37
Piotra, jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi w tym wątku, a dotyczy on tego samego to powinieneś się do niego dopisać, tak jak to właśnie teraz zrobiłeś.
Powiedz w jakim stanie masz gumy na stabilizatorze? Nie są pozapiekane? Ja wymieniłem 3 komplety wsporników w ciągu pół roku, róznych marek, miałem nawet oruginały z ASO. Wszystko szlak trafiał po paru tygodniach. Okazało się, że zapieczone na stabilizatorze gumy nie pozwalały mu się w sobie poruszać tylko wyginały wsporniki, które po jakimś czasie pękały ze zmeczenia.
Powiedz w jakim stanie masz gumy na stabilizatorze? Nie są pozapiekane? Ja wymieniłem 3 komplety wsporników w ciągu pół roku, róznych marek, miałem nawet oruginały z ASO. Wszystko szlak trafiał po paru tygodniach. Okazało się, że zapieczone na stabilizatorze gumy nie pozwalały mu się w sobie poruszać tylko wyginały wsporniki, które po jakimś czasie pękały ze zmeczenia.
#14
Napisano 25 lipca 2012 - 20:16
Czyli z twojego posta wynika, że nawet oryginał nie zapewnia 100% pewności, że będzie OK i że pękanie nie koniecznie wynika ze złej jakości łącznika, a bardziej prawdopodobne z innych przyczyn.
Sprawdze te gumy, aczkolwiek na razie nie robie paniki. Jak na razie w ciągu 2 lat od kiedy posiadam to auto pękł drugi raz ten sam łącznik. Za każdym razem nie było to bez przyczyny. W obu przypadkach jechałem drogą o bardzo złej jakości (raz dziurawy objazd, a raz jedna z bardziej żałosnych dróg w krakowie, a tu takich jest naprawde dużo bo to żałośnie zarządzane miasto).
A tak na marginesie zastanawiam się nad tym, że spoglądając na ten łącznik to wygląda on licho. Tzn jest dosyć długi i cienki. Czy, żadna z firm produkujących zamienniki nie wpadła na pomysł aby go zrobić z dwukrotnie grubszej blachy? Przecież sam łącznik powinien być sztywny (ruch powninien zachodzić w gumie) i zrobienie mocnego łącznika wyeliminowałoby tą wadę.
Sprawdze te gumy, aczkolwiek na razie nie robie paniki. Jak na razie w ciągu 2 lat od kiedy posiadam to auto pękł drugi raz ten sam łącznik. Za każdym razem nie było to bez przyczyny. W obu przypadkach jechałem drogą o bardzo złej jakości (raz dziurawy objazd, a raz jedna z bardziej żałosnych dróg w krakowie, a tu takich jest naprawde dużo bo to żałośnie zarządzane miasto).
A tak na marginesie zastanawiam się nad tym, że spoglądając na ten łącznik to wygląda on licho. Tzn jest dosyć długi i cienki. Czy, żadna z firm produkujących zamienniki nie wpadła na pomysł aby go zrobić z dwukrotnie grubszej blachy? Przecież sam łącznik powinien być sztywny (ruch powninien zachodzić w gumie) i zrobienie mocnego łącznika wyeliminowałoby tą wadę.
#15
Napisano 25 lipca 2012 - 20:25
Użytkownik Piotra dnia 25 lipca 2012 - 20:16 napisał
Czyli z twojego posta wynika, że nawet oryginał nie zapewnia 100% pewności, że będzie OK i że pękanie nie koniecznie wynika ze złej jakości łącznika, a bardziej prawdopodobne z innych przyczyn.
Sprawdź gumy.
Co do konstrukcji samego łacznika. Jeżeli wszystko jest ok to na łącznik działają tylko siły ściskajace i rozciągające więc nie było potrzbey robic go grubszego. Ja wierzę w kontruktorów mercedesa Jeśli coś ma być pancerne w tym aucie to takie jest
#16
Napisano 25 lipca 2012 - 20:26
Piotrek.m5 ma rację. U mnie stało się tak, gdy pozwoliłem sobie zregenerować stabilizator poprzez napawanie go. Gumki weszły ciasno. Za ciasno. I marka wspornika ma tu małe znaczenie bo pęknie każdy
#17
Napisano 26 lipca 2012 - 16:02
Użytkownik Piotra dnia 25 lipca 2012 - 20:16 napisał
Czy, żadna z firm produkujących zamienniki nie wpadła na pomysł aby go zrobić z dwukrotnie grubszej blachy? Przecież sam łącznik powinien być sztywny (ruch powninien zachodzić w gumie) i zrobienie mocnego łącznika wyeliminowałoby tą wadę.
Użytkownik piotrek.m5 dnia 25 lipca 2012 - 20:25 napisał
Co do konstrukcji samego łacznika. Jeżeli wszystko jest ok to na łącznik działają tylko siły ściskajace i rozciągające (...)
#18 Gość_darul_
Napisano 26 lipca 2012 - 17:46
Piotra, kup nowy lub używany ale - oryginał. Ja to już przerobiłem.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
#19
Napisano 05 kwietnia 2013 - 09:38
Witam,
Odgrzebuję temat, jednak mam problem z kupnem z kupnem wspornika/wieszaka drążka stabilizatora. W Intercars występuje tylko jeden rodzaj w którym średnica mocowania gumy jest za mała. Obdzwoniłem kilka hurtowni, popyrałem w internecie i klops. W ASO wołają ponad 200pln, co za wygiętą blaszkę trochę boli...
Odgrzebuję temat, jednak mam problem z kupnem z kupnem wspornika/wieszaka drążka stabilizatora. W Intercars występuje tylko jeden rodzaj w którym średnica mocowania gumy jest za mała. Obdzwoniłem kilka hurtowni, popyrałem w internecie i klops. W ASO wołają ponad 200pln, co za wygiętą blaszkę trochę boli...
#20
Napisano 05 kwietnia 2013 - 10:39
Czy na pewno mają tylko jeden rodzaj? Jaki ma numer?
Wejdź w EPC (przykładowe adresy wsadziłem w mój podpis, w niektórych działa nawet szukanie po VINie), znajdź swój wóz, potem kolejno w grupy:
060 TORSION BAR,FRONT
... jest lewy i prawy.
Jak będziesz miał numer, to:
http://katalog.fota....og/Article.aspx - zaznacz jeszcze "Numer OE" albo
http://sklep.intercars.com.pl/ -> Osobowe -> Wyszukaj wg NUMERU
A może gumy masz jakieś nietypowe, dobierane na oko, a nie pod samochód? Widać na nich numery?
Wejdź w EPC (przykładowe adresy wsadziłem w mój podpis, w niektórych działa nawet szukanie po VINie), znajdź swój wóz, potem kolejno w grupy:
060 TORSION BAR,FRONT
... jest lewy i prawy.
Jak będziesz miał numer, to:
http://katalog.fota....og/Article.aspx - zaznacz jeszcze "Numer OE" albo
http://sklep.intercars.com.pl/ -> Osobowe -> Wyszukaj wg NUMERU
A może gumy masz jakieś nietypowe, dobierane na oko, a nie pod samochód? Widać na nich numery?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Konsola kuda zamiast uchwytu na smartfon |
Car Audio, Multimedia, Nawigacje | PolnaMysz |
|
||
[W201] wymiary stabilizatorów przód tył przy silniku 2.6 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | gisek |
|
||
Pomoc w stabilizacji obrotów na zimnym oraz zmianie gum stabilizatora |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Babybenz201 |
|
||
śruba uchwytu drzwi - przekręcony gwint |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | jimpster |
|
||
Tulejki gumowe przedniego stabilizatora w124 230E |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kristoff |
|