Skocz do zawartości




- - - - -

Przekażnik ELR


57 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   artek-jas


  • Postów: 134
  • Na forum od: 09 mar 2010
  • Miejscowość: Jarosław / Vancouver
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:UAZ 469 OM617 :)

Napisano 23 października 2011 - 20:30

Witam. czy można w 2.5td 602.962 zastosowac przekaznik od 3.0d 6 zyl. ??? szukam już od dłuższego czasy jakichś info na ten temat ale bezowocnie. bede wdzieczny za jakies porady pozdrawiam



#2 Offline   kubikulum


  • Postów: 260
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 października 2011 - 21:03

Sądzę, że nie podpasuje.
Swoją drogą racja niewiele jest informacji na ten temat.
A jaki jest problem z wolnymi obrotami?

#3 Offline   artek-jas


  • Postów: 134
  • Na forum od: 09 mar 2010
  • Miejscowość: Jarosław / Vancouver
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:UAZ 469 OM617 :)

Napisano 23 października 2011 - 21:08

zmienialem z 2. na 2.5 TD i nie mialem w ogole sterowania obrotami. bylo ok jak bylo cieplo a teraz jest tragedia. na jałowyk jest ok 500rpm a jak zapodam swiatla i wyntylator to w srodku pewnie z 10 st w skali richtera. nie da sie tego wytrzymac

#4 Offline   kubikulum


  • Postów: 260
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 października 2011 - 21:18

Czy to tylko kwestia przekaźnika ?
W Twoim aucie jest bodajże pneumatyczny układ, a te sa dosyć dokładnie opisane w "Sam naprawiam"

#5 Offline   artek-jas


  • Postów: 134
  • Na forum od: 09 mar 2010
  • Miejscowość: Jarosław / Vancouver
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:UAZ 469 OM617 :)

Napisano 23 października 2011 - 21:29

jest elektroniczny.

#6 Offline   bienias87


  • Postów: 152
  • Na forum od: 15 lip 2009
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 października 2011 - 10:14

Układy nie pasują do innych silników niż są wymyślone, są różnice w regulacji na pompie. Inne czasy otwarcia listwy, inne obroty żądane.

artek-jas napisał:

zmienialem z 2. na 2.5 TD i nie mialem w ogole sterowania obrotami. bylo ok jak bylo cieplo a teraz jest tragedia. na jałowyk jest ok 500rpm a jak zapodam swiatla i wyntylator to w srodku pewnie z 10 st w skali richtera. nie da sie tego wytrzymac

Taki efekt można uzyskać odłączając ELR :ok: może masz wtyczkę na pompie odwrotnie podłączoną, albo ELR nie jest zasilany.

#7 Offline   artek-jas


  • Postów: 134
  • Na forum od: 09 mar 2010
  • Miejscowość: Jarosław / Vancouver
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:UAZ 469 OM617 :)

Napisano 24 października 2011 - 14:02

Cytat

Taki efekt można uzyskać odłączając ELR :ok: może masz wtyczkę na pompie odwrotnie podłączoną, albo ELR nie jest zasilany.
nie mam w ogole zadnego sterowania. zadnej instalacji ani przekaznika elr. mam tylko ten jeden z bezpiecznikiem i czujnik polozena walu z ktorego napedzam obrotomierz

#8 Offline   kubikulum


  • Postów: 260
  • Na forum od: 27 cze 2010
  • Miejscowość: łódzkie
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 października 2011 - 15:10

nie bardzo rozumiem nie ma instalacji w ogóle czy jest niekompletna?
do poprawnej elektronicznej stabilizacji wolnych obrotów musi być:
przekaźnik ELR
czujnik prędkości obrotowej wału
czujnik temperatury na głowicy
nastawnik w pompie
wiązka przewodów
Wszystkie elementy powinny być sprawne do właściwego działania układu.

#9 Offline   artek-jas


  • Postów: 134
  • Na forum od: 09 mar 2010
  • Miejscowość: Jarosław / Vancouver
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:UAZ 469 OM617 :)

Napisano 24 października 2011 - 15:24

kubikulum,

przy silniku mam:
czujnik wału
czujnik temeratury wody
nastawnik w pompie (wszystko sprawne, sprawdzalem)

brakuje przewodów ( nie jest to wielki problem bo lubie sie bawic z kabelkami)
przekaznika ELR

#10 Offline   bienias87


  • Postów: 152
  • Na forum od: 15 lip 2009
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 października 2011 - 19:01

nie bardzo rozumiem nie ma instalacji w ogóle czy jest niekompletna?
do poprawnej elektronicznej stabilizacji wolnych obrotów musi być:
przekaźnik ELR
czujnik prędkości obrotowej wału
czujnik temperatury na głowicy
nastawnik w pompie
wiązka przewodów
Wszystkie elementy powinny być sprawne do właściwego działania układu.[/quote]

Ja nie mam czujnika podłączonego i też działa... troche słabo sobie radzi jak silnik jest zimny ale generalnie działa (Przekaźnik zakłada że silnik jest zawsze ciepły).

[quote name="artek-jas"]brakuje przewodów ( nie jest to wielki problem bo lubie sie bawic z kabelkami)
przekaznika ELR[/quote][quote name="kubikulum"]

To masz jakąś rzeźbę ;]








Podobne tematy Zwiń